25 / 11 / 2024

Taksim Meydanı'yla ilgili inşaat çalışmaları bu yıl başlıyor

Taksim Meydanı'yla ilgili inşaat çalışmaları bu yıl başlıyor

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim Meydanı'nın yayalaştırılması ve trafiğin yerin altına alınmasıyla ilgili inşaat çalışmalarına 2011 yılı içinde başlamayı arzu ettiklerini bildirdi




Topbaş, ''Erguvan Kent Projesi''nin tanıtımı amacıyla düzenlediği basın toplantısının ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.

Taksim Meydanı'nın yayalaştırma projesi ile ilgili bir soru üzerine Topbaş, İstanbul'da yoğun trafiğin bulunduğu ve şehrin çokça yaşandığı alanlarda yayalaştırma çalışmaları yapıldığını hatırlattı.
Bunlardan en önemlisinin tarihi yarımadanın yayalaştırılması olduğunu ifade eden Topbaş, şunları kaydetti:

''Burada çalışmaya başlayarak 90 kadar sokağı araç trafiğine kapattık. Daha önce Taksim Talimhane'de de yayalaştırma yapmıştık. şžişli, Beşiktaş, Beyoğlu ve Kadıköy gibi yerlerde yayalaştırma çalışmaları üzerinde çalışılıyor. Tarihi yarımadada da yayalaştırmalar zaman içinde biraz daha genişletilecek. Tabii gerekli tedbirleri alacağız ve esnafımızı mağdur etmeyeceğiz.''

Taksim'deki trafiğin yer altına alınması projesinin, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın belediye başkanlığı döneminden beri bilindiğini ifade eden Topbaş, şöyle devam etti:

''Biz de projeler yaptırdık. Bütün projeleri beraberce değerlendirerek bir noktaya geldik. Arzu ettiğimiz, 2011 yılı içinde inşaat çalışmalarına başlamak. Bir ay kadar önce Atatürk Kültür Merkezinin(AKM) önünden geçen Mete Caddesi'nde trafiğin akması yönünde bir brifing vermişlerdi. AKM'nin bulunduğu alanının yayalaştırılmış olması gerektiğini düşünerek buna karşı çıktım. Alt yapıda İSKİ, BEDAşž gibi kurumların ciddi deplase çalışması yapması gerekiyor. Bu hatlar biraz ciddi problem olabilir. çünkü hatların iki katlı olması gerektiği söylendi, ama bir çalışma yapılıyor. Bu sorunu çözmemiz gerekiyor. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından önümüzdeki aylar içinde ihaleye çıkacağız. İhale bedeli de o zaman ortaya çıkacaktır. Sonuç olarak Taksim Meydanı'nı mümkün mertebe araç trafiğinden arındırarak, yayalara kazandıracağız.''

Topbaş, çalışmalar kapsamında Taksim Meydanı'ndaki Cumhuriyet Anıtı'na dokunulmayacağını, ancak metronun çıkışlarının yanlara çekilmesi gerektiğini, bu plan içinde çıkışları birkaç noktaya dağıtmayı düşündüklerini söyledi.

Tarihi yarımadada yapılan düzenlemeden dolayı ciddi destek aldıklarını, turistlerin tarihi eserleri daha iyi görme imkanı bulduğunu belirten Topbaş, ''İstanbul'un gerçekten bir açık hava alışveriş merkezi tarzında gelişeceğine inanıyoruz. Esnafımıza da anlayışlarından dolayı çok teşekkür ediyorum'' dedi.

-İDO'NUN ÖZELLEşžTİRİLMESİ SÜRECİ-

Topbaş, İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.şž'nin (İDO) özelleştirilmesi ile ilgi soruya da ''Mart sonuna kadar teklifleri alacağız. Beklentimiz oldukça yüksek. çünkü en çok yolcu taşıyan bir deniz ulaşım sistemi var. Bu sistem İstanbul'a hizmet etmeye devam edecek. Diğer taraftan şehir hatlarını ayırdık. İDO'dan ulaşımda kullanmak üzere iyi bir satış bekliyoruz'' diye konuştu.

Kadir Topbaş, trafikte yoğunluğun sensörlerle ölçülmesi çalışmalarına ilişkin de şunları kaydetti:
''Yoğunluk ölçüsü sensörler istedik arkadaşlardan. Özellikle kavşaklardaki yoğunlukları ölçmek için. Hatta kavşaklardaki yoğunlukları ölçerek hangi fazla yeşil veya kırmızı ne kadar kaç saniye yakacağını o kavşak kendisi belirlesin. Bazı geç saatlerde kavşağa geliyorsunuz, araç yokken siz beklemeye başlıyorsunuz. Size yol vermesi için belirli bir zaman geçmesi gerekiyor. Bunların ortadan kalkması için akıllı kavşaklar tarzında araç yoğunluklarını tespit eden bir sistem geliştiriyoruz.''

Topbaş, 2 tramvay modeli arasında yapılan ''İstanbul tramvayını belirliyor'' oylamasının, ocak ayı sonunda biteceğini söyledi.
Sabah

Basında yer alan diğer haberler:

 

Taksim trafiği bu yıl yeraltına alınacak

Taksim Meydanı"ndaki araç trafiğinin yeraltına alınması ve meydanın yayalaştırılması çalışmalarının bu yıl içinde başlayacağını açıklayan Başkan Topbaş, trafik ışıklarında beklemenin azaltılması için de ˜Akılla Kavşak" projesini geliştirdiklerini söyledi.

Taksim Meydanı"ndaki araç trafiğinin yeraltına alınması ve meydanın yayalaştırılması çalışmalarının bu yıl içinde başlayacağını açıklayan Başkan Topbaş, trafik ışıklarında beklemenin azaltılması için de ˜Akılla Kavşak" projesini geliştirdiklerini söyledi.

KİPTAşž"ın çatalca"da hayata geçireceği 1500 konutluk ˜Erguvan Kent Projesi"nin ilk etabını Saraçhane Belediye Sarayı"nda satışa sunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş,  daha sonra gazetecilerin gündemle ilgili sorularını cevaplandırdı.

Yayalaştırma çalışmalarında esnaf mağdur edilmeyecek

Taksim Meydanı"nın yayalaştırılması ve trafiğin yerin altına alınmasıyla ilgili inşaat çalışmalarına 2011 yılı içinde başlanacağını açıklayan Başkan Kadir Topbaş, İstanbul'da yoğun trafiğin bulunduğu ve şehrin çokça yaşandığı alanlarda yayalaştırma çalışmaları yapıldığını hatırlatarak şöyle konuştu;

œBunlardan en önemlisi Tarihi Yarımada"nın yayalaştırılmasıydı. Burada çalışmaya başlayarak 90 kadar sokağı araç trafiğine kapattık. Daha önce Taksim Talimhane"de de yayalaştırma yapmıştık. şžişli, Beşiktaş, Beyoğlu, Kadıköy gibi yerlerde yayalaştırma çalışmaları üzerinde çalışılıyor. Tarihi Yarımada"da da yayalaştırmalar zaman içinde biraz daha genişletilecek. Tabi gerekli tedbirleri alacağız ve esnafımızı mağdur etmeyeceğiz.

Taksim Meydanı"nda bir hayal gerçek oluyor

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan"ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde Taksim"deki trafiği yeraltına almayı istediğini vurgulayan Başkan Topbaş, œBununla ilgili daha önce yapılan projeler vardı. Biz de projeler yaptırdık. Bütün projeleri beraberce değerlendirerek projede bir noktaya geldik. Arzu ettiğimiz 2011 yılı içinde inşaat çalışmalarına başlamak. Bir ay kadar önce AKM"nin önünden geçen Mete Caddesi"nde trafiğin akması yönünde bir brifing vermişlerdi. Kültür merkezinin bulunduğu alanının yayalaştırılmış olması gerektiğini düşünerek buna karşı çıktım. Altyapıda İSKİ, BEDAşž gibi kurumların ciddi deplase çalışması yapması gerekiyor. Bu hatlar biraz ciddi problem olabilir. çünkü hatların iki katlı olması gerektiği söylendi ama bir çalışma yapılıyor. Bu sorunu çözmemiz gerekiyor. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından önümüzdeki aylar içinde ihaleye çıkacağız. İhale bedeli de o zaman ortaya çıkacaktır. Sonuç olarak Taksim Meydanı"nı mümkün mertebe araç trafiğinden arındırarak yayalara kazandıracağız.

Taksim Meydanı"ndaki çalışmalarda Cumhuriyet Anıtı"na dokunulmayacağını, metro çıkışlarının yanlara çekileceğini ifade eden Kadir Topbaş, œTek noktadan çıkması ciddi bir yoğunluk getiriyor. Bu plan içinde çıkışları birkaç noktaya dağıtmayı düşünüyoruz dedi.

Beyoğlu"nun ara sokaklarını yayalaştırmaya devam¦

Beyoğlu"nun İstiklal Caddesi"ne dik olan sokaklarda da aynı şekilde kısmen yayalaştırdıkları yerler olduğuna dikkat çeken Başkan Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; œAma daha fazla sokakta yayalaştırma yapılması için arkadaşlarımız gerekli çalışmaları yapıyor. Daha çok insanın İstanbul"u yaya olarak yaşamasını, tatmasını sağlayacak fırsatlar oluşturuyoruz. Bize Tarihi Yarımada"da yaptığımız düzenlemeden dolayı çok ciddi destekler geliyor. İnsanların çok daha rahat hareket ettiği, turistlerin tarihi eserleri ve meydanları çok daha iyi görme imkanı bulduğu söyleniyor. İstanbul"un gerçekten bir açık hava AVM"si tarzında gelişeceğine inanıyoruz. Esnafımıza da anlayışlarından dolayı çok teşekkür ediyorum.

˜Akıllı Kavşaklar" geliyor

İstanbul trafiğindeki yoğunluğun sensörlerle ölçülmesi konusunda çalışmalarının sürdüğünü kaydeden Kadir Topbaş, œHatta kavşaklardaki yoğunlukları ölçerek hangi fazı yeşil veya kırmızı ne kadar kaç saniye yakacağını o kavşak kendisi belirlesin. Bazı geç saatlerde kavşağa geliyorsunuz araç yokken siz beklemeye başlıyorsunuz size yol vermesi için belirli bir zaman geçmesi gerekiyor. Bunların ortadan kalkması için akıllı kavşaklar tarzında araç yoğunluklarını tespit eden bir sistem geliştiriyoruz şeklinde konuştu.

Başkandan soğuk algınlığı için bal ve su tavsiyesi

Başkan Topbaş, gazetecilerin sesinin kısıklığını sorması üzerine de biraz soğuk algınlığı yaşadığını, ancak yoğun çalışma temposu nedeniyle doktora gitmeye vakit bulamadığını söyledi. Topbaş, œBenim bir özelliğimi söyleyeyim; ilaç kullanmam, vitamin falan da almam. Akşam yatarken bir kaşık bal arkasından oda sıcaklığında birkaç bardak su içilmesi en iyi tedavi. Ben onu yapıyorum. Doktora gitmeye fırsatım da olmuyor. çok ilerlerse telefonla sorabiliyorum. Bugün bitkisel bir pastil aldım diye konuştu.
İBB

 

Taksim de yayalaşacak

Tarihi Yarımada"nın araç giriş çıkışına kapatılmasının ardından Taksim Meydanı da izole edilerek yayaya özel olacak. Trafik yeraltına indirilecek

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim Meydanı"nın yayalaştırılması ve trafiğin yerin altına alınmasıyla ilgili inşaat çalışmalarına 2011 yılı içinde başlamayı arzu ettiklerini bildirdi. œErguvan Kent Projesinin tanıtımı amacıyla düzenlediği basın toplantısının ardından gazetecilerin sorularını cevaplayan Topbaş, İstanbul"da yoğun trafiğin bulunduğu alanlarda yayalaştırma çalışmaları yapıldığını hatırlattı.  

şžişli ve Kadıköy de sırada

Bunlardan en önemlisinin tarihi yarımadanın yayalaştırılması olduğunu ifade eden Topbaş, œBurada çalışmaya başlayarak 90 kadar sokağı araç trafiğine kapattık. Daha önce Taksim Talimhane"de de yayalaştırma yapmıştık. şžişli, Beşiktaş, Beyoğlu ve Kadıköy gibi yerlerde yayalaştırma çalışmaları üzerinde çalışılıyor dedi.  

Taksim"deki trafiğin yer altına alınması projesinin, Başbakan Erdoğan"ın belediye başkanlığı döneminden beri bilindiğini ifade eden Topbaş, şunları söyledi:  

˜Alt yapı problem çıkarabilir"

œBütün projeleri beraberce değerlendirerek bir noktaya geldik. Arzu ettiğimiz, 2011 yılı içinde inşaat çalışmalarına başlamak. Alt yapıda İSKİ, BEDAşž gibi kurumların ciddi deplase çalışması yapması gerekiyor. Bu hatlar biraz ciddi problem olabilir. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından önümüzdeki aylar içinde ihaleye çıkacağız. Sonuç olarak Taksim Meydanı"nı mümkün mertebe araç trafiğinden arındırarak, yayalara kazandıracağız.

Anıta dokunulmayacak

Taksim Meydanı"ndaki Cumhuriyet Anıtı"na dokunulmayacağını ifade eden Topbaş, metronun çıkışlarının yanlara çekilmesi gerektiğini düşündüklerini kaydetti.
Milliyet

 Yayalaştırma hayali için ilk kazma bu yıl

Taksim Meydanı, şehrin en önemli gezi ve sergi alanına dönüşüyor. Taksim'in alamet-i farikası Cumhuriyet Anıtı ise bu misyonunu sürdürecek

Sultanahmet Meydanı ve Tarihi Yarımada'nın araç trafiğine kapatılmasının ardından, Taksim Meydanı da yayalaştırılacak. Projeye göre, Tarlabaşı Bulvarı, Gümüşsuyu Caddesi, Elmadağ Caddesi gibi ana akışın sağlandığı trafik tamamen yer altına alınacak. Meydan üzerindeki otobüs durakları kaldırılarak farklı bir noktaya taşınacak. Meydandaki metro giriş çıkışları, İstiklal Caddesi'ne çekilerek yaya trafiği rahatlatılacak.  

GEZİ PARKI İLE BÜTÜNLEşžECEK  

Taksim Gezi Parkı ile Meydan arasında bütünlük sağlanması da projenin önemli hedeflerinden birisi. Bu amaçla, meydan ve park birleştirilerek tamamen yayalara kazandırılacak. Yeniden inşa edilmesi planlanan Atatürk Kültür Merkezi (AKM) ile meydan arasındaki yol ise yeraltına indirilerek, AKM'ye doğrudan ulaşım sağlanacak. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, 'Taksim'deki trafiğin yer altına alınması, Sayın Başbakanımızın belediye başkanlığı döneminden beri bildiğiniz bir proje. Bununla ilgili daha önce yapılan projeler vardı. Biz de projeler yaptırdık. Bütün projeleri beraberce değerlendirerek yeni bir noktaya geldik. 2011 yılı içinde inşaat çalışmalarına başlamayı arzu ediyoruz' dedi. Taksim Meydanı'nın altından geçen İSKİ, BEDAşž hatlarının düzenlenmesi gerektiğini belirten Kadir Topbaş, 'Bu sorunu çözmemiz gerekiyor. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından önümüzdeki aylar içinde ihaleye çıkacağız. Sonuç olarak Taksim Meydanı'nı mümkün mertebe araç trafiğinden arındırarak yayalara kazandıracağız' diye konuştu. Taksim Meydanı'nda yayalar için düzenlemelerin yapılacağını kaydeden Topbaş, 'Taksim Meydanı'nda Cumhuriyet Anıtı'na dokunulmayacak. İstanbul'un gerçekten bir açık hava AVM'si tarzında gelişeceğine inanıyoruz' dedi.  
Zeynel YAMAN/SABAH

 

Taksim Meydanı'nı yayalaştırma çalışmaları 2011'de başlayacak

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Taksim Meydanı'nın yayalaştırılması ve trafiğin yerin altına alınmasıyla ilgili inşaat çalışmalarına 2011 yılı içinde başlamayı arzu ettiklerini söyledi. Başkan Topbaş, 'Erguvan Kent Projesi'nin tanıtımı amacıyla düzenlediği basın toplantısının ardından gazetecilerin sorularını cevapladı. Taksim Meydanı'nı yayalaştırma projesi ile ilgili bir soru üzerine Topbaş, İstanbul'da yoğun trafiğin bulunduğu ve şehrin çokça yaşandığı alanlarda yayalaştırma çalışmaları yapıldığını hatırlattı.

Bunlardan en önemlisinin tarihÜ® yarımadanın yayalaştırılması olduğunu ifade eden Topbaş, şunları kaydetti:

'Burada çalışmaya başlayarak 90 kadar sokağı araç trafiğine kapattık. Daha önce Taksim Talimhane'de de yayalaştırma yapmıştık. şžişli, Beşiktaş, Beyoğlu ve Kadıköy gibi yerlerde yayalaştırma çalışmaları üzerinde çalışılıyor. TarihÜ® yarımadada da yayalaştırmalar zaman içinde biraz daha genişletilecek. Tabii gerekli tedbirleri alacağız ve esnafımızı mağdur etmeyeceğiz.'

Taksim'deki trafiğin yer altına alınması projesinin, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın belediye başkanlığı döneminden beri bilindiğini ifade eden Topbaş, şöyle devam etti:

'Biz de projeler yaptırdık. Bütün projeleri beraberce değerlendirerek bir noktaya geldik. Arzu ettiğimiz, 2011 yılı içinde inşaat çalışmalarına başlamak. Bir ay kadar önce Atatürk Kültür Merkezi'nin (AKM) önünden geçen Mete Caddesi'nde trafiğin akması yönünde bir brifing vermişlerdi. AKM'nin bulunduğu alanın yayalaştırılmış olması gerektiğini düşünerek buna karşı çıktım. Altyapıda İSKİ, BEDAşž gibi kurumların ciddi deplase çalışması yapması gerekiyor. Bu hatlar biraz ciddi problem olabilir. çünkü hatların iki katlı olması gerektiği söylendi, ama bir çalışma yapılıyor. Bu sorunu çözmemiz gerekiyor. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından önümüzdeki aylar içinde ihaleye çıkacağız. İhale bedeli de o zaman ortaya çıkacaktır. Sonuç olarak Taksim Meydanı'nı mümkün mertebe araç trafiğinden arındırarak, yayalara kazandıracağız.'

Topbaş, çalışmalar kapsamında Taksim Meydanı'ndaki Cumhuriyet Anıtı'na dokunulmayacağını, ancak metronun çıkışlarının yanlara çekilmesi gerektiğini, bu plan içinde çıkışları birkaç noktaya dağıtmayı düşündüklerini söyledi. TarihÜ® yarımadada yapılan düzenlemeden dolayı ciddi destek aldıklarını, turistlerin tarihi eserleri daha iyi görme imkanı bulduğunu belirten Topbaş, 'İstanbul'un gerçekten bir açık hava alışveriş merkezi tarzında gelişeceğine inanıyoruz. Esnafımıza da anlayışlarından dolayı çok teşekkür ediyorum.' dedi.
Zaman/SEVGİ KORKUT  

 

Taksim"i yenilemek değil Yeni Taksim"ler yaratmalı  

Hberlere bakacak olursak Taksim de yayalaştırılacak yerler arasına eklenmiş. Bu kararın fayda ve zarar kısmı bana sorarsanız tartışmalı. Taksim şehrin çeşitli yerlerini birbirine bağlıyor.

Mesela Cihangir trafiği ne olacak ya da Kazancı Yokuşu"nun durumu

Gümüşsuyu nereye bağlanacak, yükü nereden alacak Ne Fındıklı ne İtalyan yokuşu, ne Set Üstü ne de Tophane"ye bağlanan yollar trafiği taşıyamaz. Tarlabaşı Bulvarı ve Dolapdere bağlantıları bu halde bile hemen her saat tıkalı. Meydan by-pass edilirse oralardaki trafik iyice düğüm olacak. Soruları ve endişeleri çoğaltmak mümkün. Gelen bilgi kırıntılarına bakacak olursak AKM yıkılacak, yandaki otopark da alınıp çağdaş ve İstanbul"un ihtiyaç duyduğu bir proje yapılacak ama bunun yayalaştırmayla bağlantısını kurabilmiş değilim.

Dünyanın sayılı megapollerinin en bildik meydanlarında trafik akışı vardır.

New-York, Londra, Paris, Roma hatta Tokyo"da... Taksim"deki araç trafiğinin azaltılması mesela otobüs duraklarının kaldırılması doğru ama tam yayalaştırmanın artı ve eksileri eşit gibi.

Aslına bakacak olursanız hedef İstanbul"da Taksim"ler yaratmak olmalı.

Mesela Kadıköy Meydanı bir nokta olabilir ya da Başkan"ın trafiği yer altına almayı planladığı şžaşkınbakkal... Levent yayalaştırma projesiyle elde edilecek alan ya da yeni çağlayan düzenlemesi iyi birer alternatif. Halkalı-Başakşehir hattına, Kazlıçeşme"ye ya da yeni yerleşim alanlarının kesişimi Ümraniye"ye, Ataşehir"e meydanlar kazandırmamız gerekiyor. Her meydan bir süre sonra kendi ekonomik haraketliliğini yaratıyor. Düzenlecek her meydana modern şehirciliğin gerektirdiği otopark ve donanımları eklemek mümkün. O yüzden ısrarla yeni Taksim"ler yaratmak gerekiyor...


OYAK Beton"dan beni üzen açıklama

Pazartesi günü Maslak"ta gördüğüm oyak Beton"a ait bir mikserin trafikte gidişini ve 3 akslı olmasına dair sorular yöneltmiştim. OYAK Beton"dan son derece zarir ve kapsamlı bir açıklama geldi. Son satırları okıuyuncaya kadar mutluydum, son paragraftaysa çok üzüldüm. Soru çok olduğu ve açıklama detaylı olduğu için tamamnını alamıyorum ama önemli yerlerini özetliyorum: Açıklamada 3 akslı araçların yasak olmadığı ancak trafik kanununa göre 3 akslı araçlar için azami yük sınırı 26 tona indirildiği bilgisi yer alıyor. Hal böyle olunca araçlar 7-8 m3 taşıma kapasitesi varken 5-6 m3 taşımak durumunda kalmış.Açıklamada Oyak Beton"a bağlı transmikser ve pompaları kullanan 800 operatör olduğu ve tamamının mesleki yeterliliğini gösteren SRC 4 belgeleri ile psiko teknik belgelerinin mevcut olduğu vurgulanıyor.Tüm operatörlere Türkiye Hazır Beton Birliği tarafından Milli Eğitim Bakanlığı"nca onaylı 3 günlük mesleki yeterlilik ve bilinçlendirme eğitimleri veriiyormuş.Bunların dışında A Sınıfı İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanları ve mühendislerden oluşan İş Sağlığı ve Güvenliği Danışmanlık firmasından sağlanan destek ile tüm operatörler düzenli iş başı eğitimleri görüyormuş.Açıkalamda alınan başka eğitim standarlarında da söz ediliyor bu kadarı bile şirket yönetiminin hassasiyetini anlamakta yeterli.Açıklama şöyle devam ediyor: œTüm bu uygulamalarımız ve hassasiyetimize rağmen sizinde yazdığınız gibi trafikteki davranış kuralları ile ilgili şikayetlere rastlanmakta ve aynı şikayetler ile karşılaşmamak adına derhal gerekli önlemler alınmaktadır. Bu çerçevede sizin yazınızda belirttiğiniz güzergahta hatalı davranış sergileyen hem operatör hem de telefonda görüştüğünüz yetkili olduğunu iddia eden ancak yetkili olmayan personelin işine son verilmiştir. O son cümle beni bitirdi. Yazdığım için, yazmadan önce telefonla sonuç alabilmek adına aradığım için pişman oldum. Kurumların marka değerini koruma hassasiyetlerine sonuna kadar saygı duyuyorum ama keşke işlerine son vermek yerine tekrarı olmasın diye uyarmakla yetinselerdi. İşsizlik zor iş, tüketici, can sıkıcı... Haddimi aşıyorsam bağışlasınlar ama geri dönüş imkanı varsa ve o arkadaşlar ekmeklerine kavuşursa çok sevineceğim.

Yaya geçidi o yaya!

Dün sabah saatlerinde Taksim"de yaya geçidinde bekleyen 2 kişiye yol verdim.

Arkamdan bir anda korna sesleri ve öfkeli homurtular geldi. Allah aşkına yaya geçidi ne demek bilen var mı İnsanlara 30 saniye yol verdiğim için küfür yiyince anladım ki bunu ne bilen var ne de takan.

Sayıyla kendinize gelin beyler...

Aramızdaki fark

Medeni ülkelerde bir yaya geçide adım attığı an trafik durur. Biz de yayaya yol verene küfür edilir...

Taksici dostlarıma

Taksici dostu olarak bilinen biri olarak, genç bir kadının başına gelen olayı yazmıştım önceki gün. Büyükşehir hemen devreye girmiş, plaka sahibi ve şoför arkadaş dün sabah savunma için ilgili daireye çağrıldılar. Öğleden sonra plaka sahibi Alişan Dikmetaş"ın gazeteyi aradığı bilgisi geldi hemen aradım. Alişan Bey önce sitem etti bana œNeden plakamı yazdınız, beni bulmadınız diye... Kendince haklı olabilir, bugüne kadar defalarca plaka vermeden yazdım kimse üstüne alınmadı oysa. Neyse uzun bir konuşmadan sonra uzlaştık... Zaten o da, direksiyon sallayan arkadaş da hatalı olsa bile bir kadına küfretmenin doğru olmadığını kabul ediyorlardı. Alişan Bey"den şoför arkadaşı işten çıkarmamasını rica ettim, o da zaten ikaz etmekle yetineceğini söyledi.şžoför arkadaşın benim eski muhabirimin de hatalı olduğuna dair iddiaları vardı. Hemen onu da aradım, bunları yaptıysan yanlış yapmışsın dedim, iki anlatım arasında 180 derece fark çıktı ama o kısmı önemli değil. Taksici dostlarım o yazı çıktıktan sonra İstanbul"un dört yanından benzer şikayetleri içeren mesaj yağdı. Herkesin en kolay efelendiği, en kolay ceza kesilen meslek grubu üyesi olmak sinir bozucu ama bu zor işi yapanların hak ettiği değeri bulması için uğraşmamız lazım. Meslektaşların yanlışına önce siz müdahale edin, söz her zaman olduğu gibi elimden gelen her desteği vereceğim...

Star/Özay şžendir

 

 


Geri Dön