Emlak Terimleri

Tapu alım satımı nerede yapılır?

Mesken, işyeri, arsa ve arazi gibi gayrimenkullerin devir işleminin resmi bir şekilde yapılması gerekiyor. Peki, tapu alım satımı nerede yapılır?

Türkiye'deki tüm gayrimenkullerin tapuda kaydı olup, malikinin devir veya başka bir suretle değişmesi halinde bu işlemin tapu kayıtlarında da yapılması gerekiyor. Peki, tapu alım satımı nerede yapılır?


Taşınmaz alım satım işlemi, taşınmazın bulunduğu ilçenin tapu müdürlüğünde, başka bir şehirde oturulması halinde en yakın tapu müdürlüğünde yapılabiliyor.


Tüm tapu müdürlükleri birbirleri adına işlem yapmaya yetkili olup; şehir dışında da bu işlem yapılabiliyor.


Ayrıca yurt dışında Berlin Başkonsolosluğu Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Temsilciliğinde işlem yaptırabiliyor.


Gerekli belgeler:

1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- T.C. Kimlik Numarası

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Tapu harcı 2017

Taşınmazların devir işlemi için gerçek satış bedeli üzerinden binde 20 oranında harç ödemesi yapılıyor. Ancak bu oran 30 Eylül 2017 tarihine kadar konut ve işyerleri için binde 15 oranında uygulanıyor.




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com