Tapu alırken notere gidilir mi?
Tapu devri herhangi bir mülk için yapılabilir. Bu işlemler tapu ve kadastro genel müdürlükleri vasıtası ile gerçekleşir. Peki Tapu alırken notere gidilir mi? İşte detaylar!jpg'/>
Tapu devri nedir, nasıl yapılır, Tapu alırken notere gidilir mi? İşte merak edilen o detaylar…
TAPU DEVRİ NEDİR?
Mülk sahibi satış sonrası değişebilir. Bu durumun kayıtlara geçmesi gerekmektedir. Yapılan bu alım ve satış sonrası mülk sahibinin değiştiği tapu devri ile belli olur. Oluşan bu yeni mülk sahibinin kayıtlara geçmesine tapu devri nedir. Alıcı ve satıcı tapu devir işlemlerinde hazır bulunmalıdır bu şekilde de işlem tamamlanır ve ev satışı resmi olarak bitmiş olur.
EV TAPUSU BAŞKASINA NASIL DEVREDİLİR?
Tapu devir işlemi için ilk önce gerekli evraklar hazırlanıp tapu harcı yatırılmalıdır. Sonrasında ALO 181 aranarak veya tapu müdürlüklerinin e-randevu sistemlerine girilip kolaylıkla kullanılarak tapu randevusu alınır. Randevu gününde alıcı, satıcı taşınmazın bağlı bulunduğu tapu müdürlüğüne giderek tapu devrini yapar.
TAPU DEVRİ NOTERDEN OLUYOR MU?
Tapu devri sürecinde değişikliğe gidiliyor. Gayrimenkul alım ve satımındaki giderek artan yoğunluk nedeni ile tapu dairelerini yoğunlaşmaya başlayınca, devir işlemlerinin noterlerde de yapılmasına karar verildi. 1 Ocak 2023 yılında devreye girecek yeni düzenleme ile alım ve satım işlemleri noterliklerde de yapılabilecek.
28 Haziran tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan torba kanunda Noterlik Kanunu’na eklenen bir madde de bulunuyor. Bu madde alım ve satım işlemlerinin tapu müdürlükleri dışında noterliklerde de yapılabilmesine karar verildi. Noterler, mevcut hallerde yalnızca taşınmaz satış vaadi sözleşmesi düzenlenme işlemi yapılabiliyordu. Yapılan bu yeni uygulama 1 Ocak 2023 yılında yürürlüğe girmesi bekleniyor. Şimdi ise Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi’nden noterliklerin veri alabilmesi için teknik hazırlıklar devam ediyor.
TAPUYA RANDEVU ALMADAN GİDİLİR Mİ?
Gayrimenkul alım ve satım işlemleri için tapu müdürlüklerine gidilmelidir. Bu tür işlemlerde tarafların yani alıcı ve satıcıların ya da onların vekillerinin, Tapu Müdürlüklerine başvurmaları gerekiyor. Tapu dairesinde gerçekleşecek işlemler için ilk önce Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüklerinden randevu almak gerektiği bilinmelidir. Aksi halde randevusuz işlemler gerçekleşmemektedir.
- Satış işleminde satıcıyı vekil, vasi, kayyım vb. kanuni temsilci temsil edilecek vekalet belgesi alınmalıdır.
Hisseli ev tapusu nasıl ayrılır?
Aile içi tapu devri nasıl yapılır 2022?