Emlak Terimleri

Tapu bağış işlemi için istenen belgeler!

Gayrimenkullerin tapu devir işlemleri satış yolu ile yapılabildiği gibi bağış yolu ile de yapılabiliyor. Peki, tapu bağış işlemleri nelerdir? Tapu bağış işlemi için istenen belgeler hangileridir?

Tapu bağış işlemi için istenen belgeler!

Gayrimenkullerin tapu devir işlemleri satış yolu ile yapılabildiği gibi bağış yolu ile de yapılabiliyor.  Bir bedel ya da başka bir karşılık olmadan, bir malın mülkiyetinin bir başkasına devredilmesi bağış olarak karşımıza çıkıyor.


Tapuda yapılacak bu işlem için öncelikle randevu alınması ve gereken belgeler ile birlikte müracaat edilmesi gerekiyor. Peki, tapu bağış işlemi için istenen belgeler nelerdir?


Bağış işlemi için istenen belgeler ve işlemin mali yönü 2015..


Bağış işlemi için Tapu Müdürlüğünce istenen belgeler:


TC kimlik numaralı nüfus cüzdanı (Taraflara ve varsa temsilcilerine ait)

Fotoğraf (Taraflardan 1’er adet)

İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Vekâletname, vasi kararı, yetki belgesi)

Emlak beyan değerini gösteren belge (İlgili Belediyeden alınır.)

Bina vasıflı taşınmazlarda zorunlu deprem sigortası


İşlemin mali yönü:

Emlak beyan değerinden düşük olmamak şartıyla bağış için beyan edilen değer üzerinden binde 68,31 oranında tapu harcı, bağışı kabul edenden tahsil edilir. 


Hibe işleminden sonra yapılacak ilk işlemde taşınmazın hibe ilişiği aranacaktır.  


6083 sayılı Kanuna ekli (III) sayılı tarifeye göre döner sermaye hizmet bedeli tahsil edilir.



Tapu sıkça sorulan sorular!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com