Tapu döner sermaye işletmesi nedir?
Döner Sermaye İşletmesi, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde kuruluyor. Peki, Tapu döner sermaye işletmesi nedir? Yönetmelik esasları gereğince tapu döner sermaye işletmesi faaliyetleri nelerdir?
Tapu döner sermaye işletmesi nedir?
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan Döner Sermaye İşletmesinin yönetimi, faaliyet alanları, işleyişi, sermaye kaynakları, her türlü idari ve mali işlemleri ile gelir ve giderlerine ilişkin usul ve esasları düzenleyen Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliği gereğince, tapu döner sermaye işletmesinin birtakım görev ve sorumlulukları bulunuyor.
Tapu döner sermaye işletmesi faaliyet alanları
MADDE 4 – (1) İşletme Müdürlüğünün faaliyet alanları şunlardır:
a) Sipariş almak sureti ile her türlü harita, kadastro, değişiklik işlemleri ve bunlarla ilgili teknik hizmet üretmek, uygulamak, idari işlemleri yapmak veya bunların üretim hizmetine katılmak.
b) Genel Müdürlükçe üretilmiş olan her türlü tapu, kadastro, harita ve hava fotoğrafı, arşiv bilgi ve belgeleri ile benzeri hizmetleri sunmak.
c) Eğitim amaçlı hizmet sunmak.
ç) Uçaklar dahil olmak üzere her türlü üretim araç ve gereçlerini kiraya vermek.
d) Teknik hizmetlere ilişkin proje ve araştırma çalışmaları yapmak, personel için eğitim amaçlı kurslar ve seminerler düzenlemek.
e) Tanıtma ve yayın hizmetleri vermek.
Sermaye
MADDE 5 – (1) İşletme Müdürlüğü için kendi kaynaklarından karşılanmak üzere dört milyon Türk Lirası sermaye tahsis edilmiştir. 6083 sayılı Kanunun 8 inci maddesi gereğince, bu miktar Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Bakanlar Kurulunca beş katına kadar arttırılabilir.
(2) Arttırılan sermaye elde edilen kârlarla karşılanır. Ödenmiş sermaye tutarı kendisine tahsis edilen sermaye tutarına ulaştıktan sonra elde edilen kârlar, döner sermaye hizmetlerinde kullanılmak üzere ertesi yılın gelirlerine ilave edilir.
(3) Döner sermaye işletmesinin zararları, dönem net zararı hesabına alınarak, geçmiş yıllar zararları hesabında bekletilir ve ertesi yıllar kârları ile kapatılır.
Gelirler
MADDE 6 – (1) İşletme Müdürlüğünün gelirleri şunlardır:
a) Genel Müdürlükçe üretilmiş olan her türlü tapu, kadastro, harita ve hava fotoğrafı, arşiv bilgi ve belgeleri ile sunduğu diğer hizmetlerden elde edilen gelirler.
b) Kiraya verilen her türlü üretim, araç ve gereçlerinden elde edilecek gelirler.
c) Genel Müdürlükçe verilen lisans belgesi, kaşe, eğitim, kurs ve seminerlerden alınacak ücretler.
ç) TUSAGA-Aktif sisteminin işletilmesinden elde edilecek gelirler.
d) Faiz, komisyon gibi gelirler.
e) Diğer gelirler.
Giderler
MADDE 7 – (1) İşletme Müdürlüğünün giderleri şunlardır:
a) Faaliyetler için gerekli olan her türlü taşınır mal alım giderleri ile bu taşınır malların bakım, onarım ve sigorta giderleri.
b) Gerekli olan taşınır ve taşınmaz kira giderleri.
c) Araştırma, tanıtım, temsil ve eğitim giderleri.
ç) Yurt içinde ve yurt dışında yürütülecek proje giderleri.
d) Kadastro hizmetlerinin yapılması, yenilenmesi ve güncellenmesi için gerekli giderler.
e) Genel bütçe ödeneği ile karşılanması mümkün olmayan hizmet binaları için gerekli olan taşınmaz alım giderleri.
f) Hizmet binası yapım giderleri ile mevcut hizmet binalarının bakım ve onarım giderleri.
g) Kadrosu, İşletme Müdürlüğüne tahsisli personelin her türlü özlük hakları.
ğ) 6083 sayılı Kanun uyarınca personele ödenecek ek görev ücretleri.
h) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca yapılan ek ödemeler.
ı) Geçici olarak görevlendirilenlere 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre ödenecek harcırah giderleri.
i) Diğer giderler.