Tapu için gerekli belgeler nelerdir? Bedelsiz tapu devri nasıl yapılır?
Tapu soruları neredeyse her vatandaşın sorduğu sorulardan biridir. Özellikle tapu alımında gerekli olan belgeler araştırılmaktadır. İşte bu merak edilen detaylar!Bu konuya dair örnek verilirse de; 100
2023 TAPU DEVİR ÜCRETİ NE KADAR OLACAK?
Yani bir gayrimenkulün devir ya da iktisabı halinde alıcı tarafından binde 20, satıcı tarafından binde 20 olmak üzere toplam olarak da binde 40 oranında harç ödenir. Bu konuya dair örnek verilirse de; 100.000 TL'ye satılmış olan bir konut için alıcı 2.000 TL, satıcı 2.000 TL olmak üzere toplamda 4.000 TL tapu masrafı ödenir.
Peki “Tapu için gerekli belgeler nelerdir? Bedelsiz tapu devri nasıl yapılır?” İşte bu tapu sorularına dair araştırılan yanıtlara dair ayrıntılar…
BEDELSİZ TAPU DEVRİ NASIL YAPILIR?
Bedelsiz tapu devri için yani bu işleme "bedelsiz tapu devri" de denilmektedir. Aile içi tapu devri gerçekleştirilirken tapu senedi, devreden ve devralan tarafın fotoğraflı nüfus cüzdanı, vesikalık fotoğraf gibi farklı belgeler istenir. Aile içi tapu devri, diğer tapu işlemlerinde yapıldığı gibi taşınmaz malın bağlı bulunduğu Tapu Müdürlüğünde bu işlem gerçekleştirilir.
TAPU İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?
Tapu devir teslim için satıcılardan istenen bazı belgeler vardır. Gayrimenkul sahibinden de istenmekte olan tapu devir teslim belgeler şu şekilde sıralanmıştır;
- Tapunun aslı ya da fotokopisi gerekir.
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi gerekmektedir. Burada da T.C kimlik numarası görünmesi gerekir.
- İlgili belediyeden alınan gayrimenkulün emlak değerini yani diğer adıyla rayiç bedeli belirten belge,
- Tapu işlemlerini başkası örneğin gayrimenkul danışmanı yapıyor ise vekaletname gerekir,
- Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) belgesi gerekmektedir.
Tapu devri tüzel kişiler üstünden yapılacaksa başka belgeler de isteniyor. Onlarda şu şekilde sıralanmıştır;
- Vergi levhası aslı ve fotokopisi gerekir,
- İmza sirküleri gerekir,
- Son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği gerekir,
- Taşınmaz mallar ile ilişkili yetki ve yetkililerin kimlik bilgilerinin yer aldığı yetki belgesi gerekmektedir.
- Satışı vekil yapacak ise vekaletname istenmektedir.