Emlak Terimleri

Tapu için ne lazım?

Ev, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların satış ve devir işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Peki, tapu için randevu nasıl alınır? Tapu için ne lazım? Tapu için ne kadar harç ödemesi yapılır?

Tapu için ne lazım?

Ev, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların satış ve devir işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Alıcı ve satıcının anlaşması halinde satış işlemleri için öncelikle tapu dairesinden randevu alınması ve gerekli belgeler ile müracaat edilmesi gerekiyor.


Peki, tapu için randevu nasıl alınır? Tapu için ne lazım? Tapu için ne kadar harç ödemesi yapılır?


Tapu için randevu..

Tapu randevusu "onlinerandevu. tkgm.gov.tr" adresine giriş yapılarak ya da Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi olan ALO 181 aranarak alınabiliyor.


Tapu için gerekli evraklar..

1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Tapu için ödenecek harç..

Tapu harcı, emlak vergisi değerinden az olmamak üzere, beyan edilen devir ve iktisap bedeli üzerinden binde 20 oranında hesaplanıyor. Bu bedeli hem alıcı hem de satıcı ayrı ayrı ödüyor.



Tapu satış bedeli rayiç bedelde gösterilir mi?




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com