Tapu işlemleri için hangi belgeler gerekli?
Tapu devir işlemleri sırasında kurumlar tarafından birçok belge talep ediliyor. Bu belgelerin eksik olması durumunda ise tapu işlemleri gerçekleştirilmiyor. İşte tapu işlemleri sırasında talep edilen belgeler...
Tapu devir işlemi yapan vatandaşların en çok merak ettiği soruların başında tapu işlemleri için gerekli belgeler nelerdir sorusu geliyor. Özgür Ses'te yer alan habere göre; ev, arazi, arsa, ticari yapı gibi gayrimenkullerin devrinin yapılması için ilk olarak kadastro müdürlüklerine müracaat etmek gerekiyor. Yetkili kuruma başvurmadan önce devir için randevunun alınması da gerekiyor Randevunuzu oluşturup, kuruma devir için gittiğinizde yanınızda tapu için gerekli belgeleri eksiksiz olarak götürülmesi gerekiyor. İşte tapu işlemleri için gerekli belgeler şu şekilde...
Bilindiği gibi tapu devri, taşınmaz sahibinin değiştiğini kayıtlara geçirmek amacıyla yapılan bir işlem olarak biliniyor. Alıcı ve satıcı vekilleri, tapu devir işleminde bazı evrakları hazırda bulundurarak işlemleri bitirir. İşte tapu işlemleri için gerekli evraklar listesi:
Tapunun aslı ve fotokopisi,
Bir adet renkli vesikalık fotoğraf (Son 2 ay içerisinde çekilmiş ve yüzünüz net olmalı),
Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
İlgili belediyeden alınmış gayrimenkulün emlak değerini yani rayiç bedeli belirten belge,
Eğer tapu devir işlemini bir başkası yapıyorsa (mesela gayrimenkul danışmanı) vekaletname,
Zorunlu Deprem Sigortası (DASK), (1 yılı doldurmamış olmalı.)
Emlak vergi dairesinden alınmış temiz kâğıdı.
Gayrimenkul alım satımlarında taraflardan birinin tüzel kişi olması durumunda Tapu Genel Müdürlüğü’ne verilen belgeler de farklılık gösteriyor. Dolayısıyla eğer tapu devri tüzel kişiler üzerinden yapılacaksa şu belgeler de gereklidir:
Vergi levhası aslı ve fotokopisi,
İmza sirküleri,
Son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği,
Taşınmaz mallarla ilişkili yetkili ve yetkililerin kimlik bilgilerinin yer aldığı yetki belgesi,
Eğer satışı vekil gerçekleştirecekse vekaletname,
Belediyeden alınan “harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur” yazısı.
Tapu Randevusu Nasıl Alınır?
Tapu randevusu almanın 3 farklı yolu bulunuyor. Tapu kadastro randevu için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi’nden randevu alınabilir. Dileyen vatandaşlar randevu için bir Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü hizmeti olan Web Tapu web sitesini tercih edebilir. Dileyen de ALO 181 numaralı telefondan tapu randevunuzu oluşturabilirsiniz.
Gayrimenkul satışında tapu devri çok sürer mi?
Tapu gününde tüm gerekli belgelerin ve tapu harcı gibi ödenmesi gereken masrafların bitmesi durumunda tapu devir işlemleri aynı gün tamamlanır.
Tapu devir masrafları nelerdir?
Tapu devir masrafı, 2021 yılı itibarıyla satış bedelinin yüzde 4’ü olacak şekilde belirlenmiştir. Bu bedel, alıcı ve satıcı arasında yüzde 2 – yüzde 2 olarak bölüştürülüyor. Tapu devir masraflarında bir de tapu döner sermaye bedeli bulunur. Tapu döner sermaye hizmet bedeli 2021 yılı itibarıyla 385 TL olarak belirlenmiştir.
Tapu işlemleri nerede yapılır?
Tapu ile ilgili her türlü işlem devlet kurumu olan Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nde gerçekleşir. Tapu devir işlemini yapabilmek için ilk olarak randevu alınması tapu için gerekli belgeleri hazırlanmış olması tapu harcı ile tapu döner sermaye bedelini ödemiş olması gerekir.
Tapu gününde yapılacak işlemler nelerdir?
Randevu saatinde tüm alıcı, satıcı -varsa vekilleri- kimlik belgeleri ile Tapu Müdürlüğü’nde bulunmalı,
Okuma yazma bilmeyen alıcı ve satıcılar için akrabalık bağı bulunmayan 2 şahit getirilmeli,
Ödenen harç dekontları işlemi gerçekleştiren memure verilmeli,
Akit odasında tüm alıcı ve satıcılar tarafından satış evrakları imzalanmalı,
Eğer kredi kullanıldıysa, bankada kredi açılış evrakları imzalanmalı.
Tapu gününden sonra yapılacak İşlemler nelerdir?
Tapu gününden sonra, fatura taşıma işlemleri için ilgili kurumlara gidilmeli,
Nüfus Müdürlüğü’ne gidilerek ikametgâh taşıma işlemleri yapılmalı,
İlgili belediyeye emlak vergisi bildiriminde olmalı