Tapu işlemleri nasıl yapılır?
Herhangi bir alım-satım işleminiz var, ancak tapu işlemlerinin nasıl yürütüldüğü hakkında bilginiz yoksa, tapu işlemleri nasıl yapılır adı altındaki haberimizi inceleyebilirsiniz...
Tapu işlemleri nasıl yapılır?
Tapu işlemleri işlemleri için ilk etapta tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi ile birlikte online randevu alınması gerekir. Randevular, TC Kimlik ve Tapu Senet Bilgilerine göre müdürlük kontenjanına göre alınabilir.
Randevu hususunda dikkat edilmesi gerekenler;
- Randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgeniz yanınızda olmalı.
- Randevu saatinden 15 dakika önce başvuruda bulunmanız gerekir. Gecikme halinde randevu iptal edilir.
- 1 yıl içinde aynı TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu her hangi bir sebepten dolayı 3 kere gerçekleşmezse 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir.
- Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir.
Tapu için gereken belgeler nelerdir?
- Satıcı için; Tapu aslı yada fotokopisi, nüfus cüzdan fotokopisi veya Pasaportu ve Temsil Belgesi,üzerine adres, telefon yazılı ve imzalı olarak; 1 adet fotoğraf.
- Alıcı için; Nüfus cüzdan fotokopisi, üzerine adres, telefon yazılı ve imzalı olarak; dask ve 2 adet fotoğraf.
Tapu işlemleri nasıl yapılır?
- Eğer internet üzerinden online başvuru alınmadıysa, sıramatikten TC kimlik no su ile sıra numarası alınız.
- Sıra size geldiğinde önbaşvuru odasına geçiniz.
- Ön başvurunuz evraklarınız eksiksiz olduğu takdirde kabul olduktan sonra size verilecek olan başvuru istem belgesini, işleminiz bitene kadar saklayınız.
- Başvuru istem belgesinin sağ üst köşesindeki başvuru no’ya dikkat ediniz. İşleminizin her aşamasını bu no ile takip edebilirsiniz.
- Gerekli incelemelerden sonra cep telefonunuza bilgi mesajı gelecektir.
- Size verilen başvuru istem belgesindeki numarayla, mesaj geldikten sonra ilgili banka şubesine gidip tapu harçlarını yatırıp, mesajda belirtilen randevu saatinden en az 15 dakika önce tapuda kimlik asılları ve tapu harç dekontları ile hazır bulunmalısınız.
- Tapu harç dekontlarını ilgili memura verdikten sonra randevu saatinde monitörlerden başvuru nosu ile imzaya çağrılacaksınız.
- Her koridorda monitör bulunmakta olup,monitörde size verilen başvuru nosu görülünce ve sesli olarak başvuru nosu anons edilince Akit Odası'na imzaya çağrılacaksınız.
- Akit Odasında memur haklarınızı ve işlemler ile ilgili hatırlatmalarda bulunduktan sonra tapu kayıtları imza edilir. Tapu belgesi memur tarafından hazırlanıp müdüre imza edildikten sonra tapu belgesi size verilir.
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com