Tapu işlemleri nereden yapılır?
Gayrimenkul alım satım işlemleri, tapu kütüğünde yapılan devir işlemi ile gerçekleşmiş oluyor. Bu işlem için gerekli belgeler ile müracaatın sağlanması ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor. Peki, tapu işlemleri nereden yapılır?
Tapu işlemleri nereden yapılır?
Gayrimenkul alım satım işlemleri, tapu kütüğünde yapılan devir işlemi ile gerçekleşmiş oluyor. Bu işlem için gerekli belgeler ile müracaatın sağlanması ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor.
Peki, alım satım işlemi başta olmak üzere, tapu işlemleri nereden yapılır? Tapu işlemleri için nereye müracaat edilir?
Taşınmaz alım satım işlemleri, taşınmazın bulunduğu ilçenin tapu müdürlüğünde, taşınmaz başka bir şehirdeyse size en yakın tapu müdürlüğünde nu işlem yapılabiliyor.
Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya https://randevu.tkgm.gov.tr adresinden online başvuru yaparak randevu alabilir, size gönderilecek kısa mesaj doğrultusunda işleminizi belirlenen gün ve saatte yapabilirsiniz.
Satıcıdan istenen evraklar:
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
Alıcıdan istenen evraklar:
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
Ödenecek tapu harcı, gerçekleşen satış bedeli üzerinden hesaplanıyor. Harç bu bedel üzerinden binde 20 oranında hesaplanarak ödeniyor. Bu bedel alıcı ve satıcı tarafından ayrı ayrı ödeniyor. Toplamda binde 40 oranında harç ödenmiş oluyor.
Tapu harcı hangi bankalara yatar?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com