Tapu kaydı dökümü nasıl alınır?
Tapu işlemlerine dair pek çok soru sorulmaktadır. Onlardan biri de Tapu kaydı dökümü nasıl alınır? sorusudur. İşte o merak edilen detaylar!Tapu kaydının gerekli olduğu durumlarda vatandaşlar, “Tapu kaydı dökümü nasıl alınır?” şeklinde sorular sormaktadır
Tapu işlemleri pek çok kişinin gözünde büyümektedir. Tapu kaydının gerekli olduğu durumlarda vatandaşlar, “Tapu kaydı dökümü nasıl alınır?” şeklinde sorular sormaktadır.
İşte Tapu kaydı dökümü nasıl alınır? sorusunun yanıtı ve merak edilen diğer detaylar…
TAPU KAYDI DÖKÜMÜ NASIL ALINIR?
Tapu kaydı dökümü hakkında Çevre ve Şehircilik Bakanlığından yapılan yazılı açıklama yapıldı. Yapılan açıklamaya göre Bakan Murat Kurum'un talimatı ile 4 belgenin de daha e-devlet üzerinden alınabilmesi için başlatılan çalışma bitirildi.
Vatandaşlar, bazı belgeleri e-devlet üzerinden alabilirler. Taşınmazın tapu kaydı ve hisseli taşınmaz tapu kaydı belgelerini, tapu senedi, ipotek belgesi artık e-devlet üzerinden alabilecek, tapu işlemlerini de e-devletten başlatabilecek. Son güncelleme ile 46 işlem, tapu il müdürlüklerine gidilmeden e-devlet üzerinden yapılabiliyor. Vatandaşlar, "https://webtapu.tkgm.gov.tr/" adresine e-devlet şifresiyle girerek burada tapu işlemlerini başlatıp belgeler alınabilir.
EV SATARKEN TAPU MASRAFI KİME AİTTİR?
Ev satarken tapu masrafı kime aittir bu sorunun yanıtı da merak edilmektedir. İş yeri, arsa veya arazi gibi taşınmazların ticari işlemleri için tapu kayıtlarında çeşitli masraflar ortaya çıkmaktadır. Tapu Müdürlüğü’ne yatırılması istenen harçların ödemesi, alıcı ve satıcının ait oranda katılımı ile gerçekleşir.
Tapu devri işleminin yapılabilmesi için çeşitli belgeler gerekiyor. Tüm evrakların tamam olması ve belirlenen prosedürlere uygun halde tapu devri sağlanıyor. Konut alım ve satımlarında devlet tarafından belirlenen tapu masrafları bulunmaktadır ve bunların ödenmesi gerekir. Ödeme sonrası alınan makbuz ile satış işlemine devam edilir.
Büyükşehirler ve büyükşehir olmayan ilerde belirlenen tapu masrafları vardır. Mesken, iş yeri, arsa ve arazi olarak 4 farklı grupta değerlendiriliyor. Ev satarken tapu masrafları kime aittir sorusuna, kanunda belirtilene göre alıcı ve satıcı eşit oranda masrafları olduğu görülür. Ama anlaşmaya göre iki taraftan birisi ödemeyi yapabilir. Tapu harcı konut satışlarında binde 20 oranında ödeniyor. Alıcı ve satıcının eşit şekilde binde 20 oranında ödediği tapu harcı toplamda binde 40 oranına sahiptir.
Evi üstüne almak için ne yapmalı?
Tapu iptali hangi durumlarda yapılır?
Tapu kaç gün sonraya randevu veriyor?