Tapu komisyonu için ne tür belge almalıyım?
Tapu alım satım işlemine aracılık edenlere belli bir komisyon ödeniyor. Ödenen komisyona karşılık bir belge alınması gerekiyor. Peki, bu işlem için ne tür bir belge alınmalı?
Türkiye sınırları içerisinde yer alan tüm konut, işyeri, arsa ve araziler için devir işlemleri tapu müdürlüklerinde yapılıyor. Söz konusu tapu işlemlerinin daha hızlı olması için danışmanlardan yardım alınabiliyor.
Alım satıma aracılık edenlere belli bir komisyon ödeniyor. Ancak ödenen komisyona karşılık bir belge alınması gerekiyor. "Ödediğim Komisyon İçin Ne Tür Belge Almalıyım?" sorusunun yanıtı GİB tarafından şu şekilde açıklanıyor:
"Tapu müdürlüklerinde yapılan işlemler müdürlüklerde bulunan danışma ve başvuru birimleri aracılığıyla kabul edilmekte ve gerekli bilgilendirmeler sağlanmaktadır.
Bu nedenle tapu müdürlüklerinde yetkisiz kişiler aracılığıyla yapılan işlemler nedeniyle işlem sahipleri mağduriyet yaşayabilmekte, kayıtsız aracılık hizmetleri nedeniyle ülkemiz vergi kaybına uğramaktadır.
Alım satım işleminize aracılık eden kişilere (emlakçı vb. gibi) ödemiş olduğunuz komisyon tutarları için o kişilerden fatura almanız gerekmektedir.
Bu bedeller için komisyon faturası düzenlemeyen kişileri en yakın vergi dairesine, 444 0 189 no’lu telefondan Vergi İletişim Merkezine bildirebilir veya www.gib.gov.tr adresinde yer alan “İhbar Bildirimi” menüsünden bildirimde bulunabilirsiniz."
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com