Emlak Terimleri

Tapu randevu alma saatleri!

Tapu dairesinde gerçekleşecek işlemler için önceden tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Peki, tapu randevusu nasıl yapılır? İşte tapu randevu alma saatleri..

Tapuda yapılacak işlemler için önceden tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Bunun nedeni ise randevulu sisteme geçilmiş olması ve gün içinde randevu alan kimselerin işlemlerinin görülmesi.


Bu nedenle randevu almadan tapu dairesine gidenler, işlemlerini yaptırmadan geri dönebiliyor. Bu durumda kalmamak adına tapu dairesini arayarak ya da internet üzerinden randevunuzu alabilirsiniz.


Tapu randevu alma saatleri

Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya ( https://randevu.tkgm.gov.tr) adresinden online başvuru yaparak randevu alabilir, size gönderilecek kısa mesaj (SMS) doğrultusunda işleminizi belirlenen gün ve saatte yapabilirsiniz.


Kurallar

-Bu sayfadan itibaren adım adım yapacağınız işlemlerle randevu sistemimizi kullanarak belirli bir gün ve saat aralığında başvuru yapmak için randevu alabilirsiniz.


-Almış olduğunuz randevuları sorgulayabilir, güncelleyebilir ya da iptal edebilirsiniz.


-Randevular seçilecek uygun tarihte ve saat aralığında, kimlik numarası ve müdürlük kontenjanına göre alınabilir.


-Randevu, malik veya yetkili temsilcisi tarafından alınarak sadece bu kişilere ait Kimlik Numarası için kullanılabilecektir.


-Yetki alanı dışı işlemler kapsamında randevu, taşınmazın kayıtlı olduğu tapu müdürlüğünden farklı bir müdürlükte alınabilir.


-1 yıl içinde aynı Kimlik Numarası için alınan randevu 5 kere gerçekleşmez ise 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir.


-Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com