Kent Haberleri

Tapu sahipleri bu tarihi sakın kaçırmayın! Cezası var!

Milyonlarca tapu sahibini ilgilendiren emlak vergisinin ikinci taksitlerinin 30 Kasım tarihine kadar gerekiyor. Emlak vergisinden muaf olmayanlar eğer bu süre içerisinde ödeme yapmazsa, her ay için belli oranda gecikme zammına tabii olacak.1 Kasım 2022 tarihi itibarıyla başlayan ödemeler, 30 Kasım tarihinde sona erecek

Konut, arsa, arazi, iş yeri gibi milyonlarca gayrimenkul sahibinin ödediği Emlak Vergisi’nde ikinci taksit ödemeleri başladı. 1 Kasım 2022 tarihi itibarıyla başlayan ödemeler, 30 Kasım tarihinde sona erecek. Muafiyet şartlarını taşımayanlar 1 Kasım tarihinde başlayan emlak vergisi ödemek zorunda. Bu süre içerisinde ödemesini yapmayanlara gecikme halinde cezalı olarak geri ödüyor. 

Peki emlak vergisi nasıl ödenir? Emlak vergisi nereye ödenir? Emlak vergisinden kimler muaftır? İşte emlak vergisi ile ilgili olarak merak edilen o soruların yanıtları...

 

Peki emlak vergisi nasıl ödenir? Emlak vergisi nereye ödenir? Emlak vergisinden kimler muaftır? İşte emlak vergisi ile ilgili olarak merak edilen o soruların yanıtları...

EMLAK VERGİSİNDEN MUAF OLABİLİRSİNİZ!

Mynet'te yer alan habere göre, emlak vergisinden bir mülkü olan fakat mülkü dışında başka herhangi bir geliri olmayan emekliler, dullar, şehit aileleri, yetimler, gaziler ve işsizler muaf oluyor. Yine verilen detaylara göre, ayrıca brüt 200 metrekareyi geçmeyen tek gayrimenkul veya hisse sahibi olanlar da vergiden muaf oluyor. Buna rağmen ödemiş olanlar ise 5 seneye kadar da geri ödeme alabiliyor.

EMLAK VERGİSİ BORÇLARI NASIL ÖDENİR 2022?

Konu ile ilgili olarak verilen detaylara göre, emlak vergisi borç ödeme işlemlerini çeşitli yollarda yapmak mümkün. Eğer işlemleri internetten yapmak istemiyorsanız mülkün bağlı olduğu belediyeye başvuru yaparak ödemelerini belediyeye yapabilirsiniz. Yine verilen detaylara göre, emlak vergisi ödemeleri banka şubelerinden de yapılabilir.

Söz konusu ödeme ile ilgili olarak belediyelerden tahsis edilen beyanname doldurularak, bunun dışında beyanname için başvuru yapılırken tapu, nüfus cüzdanı ve eğer söz konusu bina ise kullanma izninin fotokopilerinin hazırolması gerekir. Yine verilen detaylara göre, beyanname için meskenin yer aldığı adres ile mükellefin ikamet adresi ve vergi numarası bildirilmelidir.

E-devlet üzerinden tapu randevusu nasıl alınır?

Hisseli tapunun yarısı satılır mı?

Tapu Kadastro personel alımı başvurusu ne zaman başlayacak? Tapu ve Kadastro 2022 personel alımı başvuru şartları neler?