Tapu satışı için gerekli evraklar!
Tapu satış sürecinde evrakların eksiksiz olması hususuna dikkat edilmelidir. Aksi takdirde evraklar tamamlanana dek tapu işlemi uzayacaktır. Tapu satışı için gerekli evraklar...
Tapu satışı için gerekli evraklar:
-Belediye Rayiç Bedeli Belgesi
Alıcı veya satıcı beraber gitme zorunluluğu olmamakla birlikte tapu fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye başvurulur. Belediyede yetkili kişi, ada parsel numarası ve tapuya kayıtlı isim bilgilerine göre gayrimenkül bilgilerine ulaşır ve belediye rayiç bedelini gösteren belgeyi, istek yapan kişiye sunar. Bu belge alım-satımın yapılacağı gün tapuya verilecektir.
-TC Numaralı Nüfus Cüzdanı ve Fotoğraf
Her iki taraf da nüfus cüzdanının aslı ve birer fotokopisini yanında bulundurmalı, ayrıca satıcı için 1, alıcı için 2 fotoğraf bulundurmak zorunludur.
-Vergi Borcu Yoktur Yazısı
Vergi borcu yoktur yazısı, gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden alınır. Geçmiş döneme ait borçlar varsa bu borçların öncelikle ödenmesi istenir.
-Tapu Aslı veya Fotokopisi
Tapunun aslı, aslı bulunamıyorsa fotokopisi bulundurulmalıdır.
-Deprem Sigortası (DASK)
DASK yapılmadan tapuda alım-satım işlemi yapılmaz. En geç 1 gün öncesinde alıcı, satın alacağı gayrimenkulün deprem sigortasını herhangi bir sigorta acentasından yaptırmalıdır.
-Vekaletname
Eğer tüm işlemler emlakçı veya tam yetkili kılınan kişi tarafından yapılacaksa önceden ilgili kişilere vekaletname verilmelidir.
-Satıcıdan İstenen Belgeler
Tapu veya fotokopisi
1 Fotoğraf
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
Vergi borcu yoktur yazısı
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname
-Alıcıdan İstenen Belgeler
TC Kimlik No'lu Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi
2 Fotoğraf
Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com