Emlak Terimleri

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu nasıl kurulur?

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu nasıl kurulur? Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulunun görevleri nelerdir? İşte Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu yönetmeliği...

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu nasıl kurulur?

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulunun kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını, müfettiş yardımcılarının yarışma ve yeterlik sınavlarının şekli ve uygulaması, müfettişlerin yetiştirilme, atanma, yükselme, görevlerini yerine getirme, yetkilerini kullanma ve teftiş edilenlerin yükümlülüklerini düzenleyen Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu yönetmeliği kapsamında, Teftiş Kurulu'nun kuruluşuna dair esaslara da yer veriliyor.


Tapu Teftiş Kurulunun kuruluşu

(1) Teftiş Kurulu; Başkan, başmüfettiş, müfettiş ve müfettiş yardımcılarından oluşur.


(2) Teftiş Kurulu doğrudan Genel Müdüre bağlıdır. Müfettiş ve müfettiş yardımcıları; teftiş, inceleme, araştırma, soruşturma ve ön incelemeleri Genel Müdür adına yaparlar.


(3) Müfettişlere; Bakan, Müsteşar, Genel Müdür ve Başkan dışındaki makam ve merciler tarafından emir ve görev verilemez.


(4) Genel Müdürlük yetki alanı içindeki herhangi bir birim, iş, işlem ve faaliyet, yönetmelik, genelge ve benzeri düzenlemelerle Teftiş Kurulunun görev ve teftiş alanı dışına çıkartılamaz.


(5) Teftiş Kurulunun; taşınır mal, yazı, muhasebe, arşiv, kütüphane ve diğer idari işleri Teftiş Kurulu Başkanlığına bağlı Şube Müdürlüğünce yürütülür.


Müfettişlik güvencesi

MADDE 6 – (1) Tapu ve Kadastro Müfettişliği kariyer mesleği olup, Tapu ve Kadastro Müfettişleri kendi istekleri olmaksızın veya teftiş hizmetlerinin gerekleri ile bağdaşmayan sıhhi, ahlaki ya da mesleki yetersizlikleri saptanmadıkça görevden alınamaz, diğer idari görevlere atanamazlar ve görevlendirilemezler.


(2) Sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlik hallerinin; yargı kararı, sağlık kurulu raporu, en az iki Müfettiş raporu ve Teftiş Kurulu Başkanının görüşü ile belgelendirilmesi esastır.


(3) Müfettişler, müfettişlik hakları saklı kalmak üzere, kendilerinin talepleri halinde Genel Müdürün oluruyla, Genel Müdürlük teşkilatı idari kademelerinde geçici olarak görevlendirilebilir.


Görev merkezi

MADDE 7 – (1) Teftiş Kurulunun görev merkezi Ankara’dır.


(2) Genel Müdürün teklifi ve Bakan oluru ile Teftiş Kurulu Başkanlığınca, devamlı denetim ve teftişi sağlamak amacıyla, Genel Müdürlük merkez teşkilatının bulunduğu yer dışında müfettiş bulundurulması gerekli görülen bölge müdürlüklerinin bulunduğu il merkezlerinde en az üç müfettişten oluşmak üzere görev merkezleri kurulabilir veya aynı usulle kaldırılabilir.


(3) Bu merkezlerde görev yapmak isteyen Teftiş Kurulunda müfettiş yardımcılığı dâhil en az dört yıl görev yapan müfettişler, Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayı ile beş yıllık süre ile görevlendirilebilir.


(4) Ankara dışındaki görev merkezlerinde bulunan müfettiş sayısı, görevlendirme süreleri, bu merkezlerdeki müfettişlerin çalışma koşulları, performansları ve hizmet gerekleri dikkate alınarak sınırlandırılabileceği gibi belirlenen süre dolmasa da gerektiğinde Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayı ile bu görevlendirme sona erdirilebilir.


(5) Bu görev merkezlerinde görev yapan müfettişlerden biri, Teftiş Kurulu Başkanı ve Genel Müdür tarafından verilen emirlerin yerine getirilmesi, büro hizmetlerinin yürütülmesi, müfettişlerin büroyla ilişkilerinin düzenlenmesi ve koordinasyonun sağlanması konularında, Başkanın teklifi ve Genel Müdürün onayıyla Grup Başkanı olarak görevlendirilebilir.



Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Yönetmeliği!