Emlak Terimleri

Tapu ve Kadastro kurulunun kuruluşu!

Genel Müdürlüğe intikal eden tapu ve kadastro ile ilgili konular ile bunlara ilişkin uygulama ve görüş farklılıklarını gidermek üzere oluşturulan Tapu ve Kadastro kurulu nasıl kuruluyor?

Tapu ve Kadastro kurulu nasıl kurulur?

Genel Müdürlüğe intikal eden tapu ve kadastro ile ilgili konular ile bunlara ilişkin uygulama ve görüş farklılıklarını gidermek üzere Tapu ve Kadastro Kurulu oluşturuluyor. Tapu ve Kadastro kurulunun kuruluşu ve görevlerine ilişkin esaslar, Tapu ve Kadastro kurulu yönetmeliği kapsamında sıralanıyor.


Tapu ve Kadastro kurulunun kuruluşu

MADDE 4 – (1) Kurul, Genel Müdürün veya incelenen konunun niteliğine göre görevlendireceği bir genel müdür yardımcısının başkanlığında, Teftiş Kurulu Başkanı, Birinci Hukuk Müşaviri, Tapu Dairesi Başkanı, Kadastro Dairesi Başkanı ile Genel Müdür tarafından görevlendirilecek, ikisi kadastro ve teknik, ikisi de tapu ve hukuk konularında en az 10 yıllık mesleki bilgi ve deneyime sahip kişilerden oluşur.


(2) Genel Müdür tarafından görevlendirilen kişiler hariç olmak üzere, Kurul üyelerinin görevlerinin başında bulunmadıkları durumlarda yerlerine vekâlet edenler, Kurul üyesi olarak toplantıya katılırlar.


(3) Kurul, ihtiyaç duyulduğu takdirde görüşlerine başvurmak üzere, inceleme konusunu Kurula intikal ettiren daire başkanı, konusunda uzman Genel Müdürlük personeli veya diğer kişileri toplantılara çağırabilir. Ancak bu kişilerin oy kullanma hakları yoktur.


Kurulda görevlendirileceklerin nitelikleri

MADDE 5 – (1) Kurulda görevlendirileceklerin 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımaları gerekir.


Tapu ve Kadastro kurulunun görevleri

MADDE 6 – (1) Kurulun, Genel Müdür tarafından görüşülmesi istenilen tapu ve kadastroyla ilgili hukuki, teknik, idari ve mali konulara ilişkin görevleri şunlardır:


a) Genel Müdürlük merkez teşkilatı arasında oluşan uygulama ve görüş farklılıklarını gidermek,


b) Genel Müdürlük taşra teşkilatı veya üçüncü kişilerce Genel Müdürlüğe intikal ettirilen konulara ilişkin olarak Genel Müdürlük ana hizmet, danışma ve denetim veya yardımcı hizmet birimleri arasında oluşan uygulama ve görüş farklılıklarını gidermek,


c) Hizmet ve hizmet sunumuna ilişkin konularda ortaya çıkan yeni uygulamalarda meydana gelen tereddütleri gidermek,


ç) Mevzuatın uygulanmasında ortaya çıkan aksaklıkların giderilmesine yönelik tespit ve önerilerde bulunmak,


d) Genel Müdürlük tarafından yürütülen projelerle ilgili olarak görüş bildirmek,


e) İlgili birimlerce hazırlanan kanun, tüzük, yönetmelik ve genelge taslaklarını incelemek,


f) Kurulca daha evvel karara bağlanan hususlarda başkanlıkların görüş değişikliği taleplerini karara bağlamak.


(2) Kurul, birinci fıkrada hüküm altına alınan görevleri, kanun, tüzük ve yönetmeliklerle verilen görev ve sorumluluklar saklı kalmak kaydıyla Genel Müdürlük görüşünün oluşturulmasında görevlidir.



Tapu ve Kadastro Kurulunun Görev, Yetki ve Çalışma Usul ve Esasları!