Emlak Terimleri

Tapuda gerekli evraklar 2018!

Tapu dairesinde yapılacak tapu devir işlemleri için bazı belgelerle birlikte tapu dairesine müracaat edilmesi gerekiyor. Peki, tapuda gerekli evraklar 2018 nelerdir?

Konut, işyeri, arsa ve arazilerin tapu devir işlemleri, tapu dairesinde gerçekleşiyor. Tapuda yapılacak bu işlemler için tarafların öncelikle randevu alması gerekiyor.

 

Alıcı ve satıcının veya vekillerinin randevu günü ve saatinde gerekli belgelerle tapu dairesinde bulunması gerekiyor. Tapuda gerekli evraklar 2018 şu şekilde sıralanıyor:

 

Tapuda satıcıdan istenen evraklar

- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Tapuda alıcıdan istenen evraklar:

- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- T.C. Kimlik Numarası
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Taraflardan birinin tüzel kişi olması halinde tüzel kişilerden tapuda satış için istenen evraklar ise şu şekilde:

- Türk Ticaret Kanunu hükümlerine tabi şirketlerin Ticaret Sicil Memurluğunca düzenlenmiş, taşınmaz mala ilişkin satışlarda yetkinin ve yetkililerin kimlik bilgilerinin açıkça yer aldığı yetki belgesi, ilgili sanayi ve ticaret odası müdürlüğünden tasdikli olarak alınır. işlemin yapıldığı yıla ait olmalıdır.

- Şirket vergi levhası aslı ve örneği, son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği,

- Şirket yetkilisinin imza sirküleri,

- Şirket adına satışta bulunacak vekil ise düzenleme şeklinde yapılmış vekaletin aslı,

- Söz konusu gayrimenkul’ün ilgili belediyeden alınmış harca tabi rayiç değer ve vergi borcu yoktur yazısı.


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com