Emlak Terimleri

Tapuda istenen belgeler 2014!

Konut, arsa ve iş yeri gibi taşınmazların satış işlemlerinin tamamlanabilmesi için bazı belgelerin temin edilmesi ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor. İşte tapuda istenen belgeler 2014..

Tapuda istenen belgeler 2014!

Gayrimenkul alım satım işlemleri bilindiği üzere tapu dairesinde gerçekleşiyor. Konut, arsa ve işyeri gibi taşınmazların satış işlemlerinin tamamlanabilmesi için bazı belgelerin temin edilmesi ve tapu harcının ödenmesi gerekiyor.


Tapu işlemleri için neler gerekli?

Tapu işlemlerinin gerçekleşebilmesi için belgeler alıcıdan ve satıcıdan ayrı ayrı talep ediliyor:


Satıcıdan istenenler:

- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.


Alıcıdan istenenler:

- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.


Ayrıca:

- Belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.


Sırasıyla tapu işlemleri..

- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.

- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.

- Tapu harcı yatırılır.

- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.

- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.

- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.

- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır. 

- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.


Tapu harcı 2014..

Gayrimenkul alım satım işlemleri için gerçekleşen satış bedeli üzerinden hem alıcıdan hem de satıcıdan ayrı ayrı binde 20 oranında harç tahsil ediliyor.


Tapu işlemleri kaç gün sürer?