Kent Haberleri

Tapuda yeni dönem 4 temmuz itibarıyla başlıyor! Konut satışları için noterler devreye giriyor!

Bugüne kadar konut alım satım işlemleri sadece tapuda yapılırken 4 Temmuz'dan itibaren artık noterlerde de yapılmaya başlanacak.  Peki vatandaşlar nereye nasıl başvuru yapacak? Bu işlemlerin ücretleri ne kadar? İşte konut satışlarında yeni dönem ile ilgili tüm ayrıntılar

Gayrimenkul satışlarında noterden tapu devri 4 Temmuz itibarıyla başlıyor. Peki vatandaşlar nereye nasıl başvuru yapacak? Bu işlemlerin ücretleri ne kadar? İşte konut satışlarında yeni dönem ile ilgili tüm ayrıntılar...

KONUT SATIŞLARI ARTIK NOTERDEN DE YAPILABİLECEK!

Konut alış satışl işlemlerindeki yoğunluğun önüne geçmek ve özellikle büyükşehirlerdeki tapularda yaşanan kalabalığın azalmak için noterler devreye girdi.  Posta Gazetesi'nden Gülistan Alagöz'ün haberine göre noterlerde konut satışlarının yanı sıra ofis, dükkân, arsa ve tarla gibi ‘tüm taşınmazların’ alım-satım işlemi yapılacak.

BAŞVURULAR NEREDEN, NASIL YAPILACAK? 

Konut satış işlemleri için noterden mutlaka randevu alınması gerekiyor. Satış işlemlerini noterden yapmak isteyen vatandaşlar Türkiye Noterler Birliği’nin ‘e-randevu/başvuru’ uygulamasından e-Devlet kapısını kullanarak başvuru yapacak. 

ALIM SATIM İŞLEMLERİ NASIL TAMAMLANACAK?

Alım satım işlemleri için yapılan başvuru sonrasında noter, başvuru belgesi düzenleyecek.

Noter, düzenlediği başvuru belgesini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne, Tapu ve Kadastro Paylaşım Sistemi (TAKPAS) üzerinden iletecek. 

Satışı yapılacak taşınmaza ait ayrıntılı tapu kayıt bilgileri ile diğer bilgi ve belgeleri de TAKPAS üzerinden sorgulayacak.

Noter, eksik belge ya da taşınmazın satışına engel hukuki bir durumun bulunmadığını tespit ettikten sonra sözleşme hazırlayacak.

TAPULAR NASIL TESLİM EDİLECEK?

Noter, taşınmazın satışını kısıtlayıcı veya satışa engel hukuki bir durumun bulunmadığını tespit ettikten sonra sözleşmeyi taraflara imzalatıp Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi’nden (TAKBİS) yevmiye numarası alarak sözleşmeyi ve diğer belgeleri TAKBİS’e kaydedecek.

Sözleşmenin TAKBİS’e kaydından sonra tapu müdürlüğünce taşınmazın tapu siciline tescili sağlanacak ve sözleşme ile diğer belgeler süresiz saklanmak üzere noter tarafından TNBBS’ye kaydedilirken, aynı zamanda fiziki olarak da arşivlenecek.

Taraflara, sözleşme imzalandıktan sonra noter tarafından tapu senedi teslim edilecek.

ÜCRETİ NE KADAR?

Tapu dairesinde yapılan işlemlerde satış bedelinin yüzde 4’ü kadar tapu harcı ödenirken, noterlerde buna ek bir ücret daha alınacak. Noter ücreti taşınmazın değerine göre 500 liradan az ve 4 bin liradan fazla olamayacak. 

Tapuda resmen yeni dönem başlıyor! Tapu sahipleri hemen tek tek açıklanan bu detaylara bakın!

Hisseli tapu habersiz satılabilir mi?