Genel

Tapudan icraya her şey elektronik oluyor!

Kamu hizmetlerinin hızlandırılması için önemli bir adım daha atılıyor. Yeni düzenlemeyle icra mahkemelerinde yapılan işlemlerden, tapu işlemleri ve ihalelere kadar bir çok işlem elektronik ortama alınacak...

Hükümet tarafından hazırlanan ve TBMM Adalet Komisyonu gündeminde bulunan E-devlet hizmetlerinin düzenlenmesi ve kamu hizmetlerinin hızlandırılması hakkındaki kanun tasarısı TBMM Adalet Alt Komisyonunda bazı değişikliklerle kabul edildi. Alt Komisyon tasarıya önemli düzenlemeler de ekledi.

YARGIDA DA İŞLER HIZLANIYOR
Tasarıya göre icra mahkemeleri ile icra ve iflas daireleri her türlü icra ve iflas, iş ve işlemlerinde Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemini kullanacak. Her türlü satış, haciz koyma, kaldırma, bunların tebliğ edilmesi ve cevaplandırma işlemleri de dahil olmak üzere her türlü icra ve iflas işlemleri elektronik ortamda yapılabilecek. Yargı birimlerinin ihtiyaç duyduğu nüfus, adres, tapu, adli sicil, arşiv kaydı ve ticaret sicili gibi bilgiler ayrıca gerekmedikçe fiziki ortamda istenmeyecek. Avukat veya stajerler bazı dosyaları elektronik olarak inceleyecek.Noretler de bazı işlemlerini aynı yolla yapabilecek.

Harçlar yüzde 10 düşecek
Elektronik ortam veya elektronik imza kullanılarak gerçekleştirilen iş ve işlemlerden, elektronik ortamda tahsil edilecek harçlarda, uygulanan tarifeler üzerinden yüzde 10a kadar indirim yapılabilecek. Kamu ihaleleriyle ilgili bir çok işlem de elektronik ortamda gerçekleştirilecek. İhale başvuru ve tekliflerinin elektronik ortamda alınacağı ihalelere katılmak isteyenler Elektronik Kamu Alımları Platformuna kayıt olacak, teklifler elektronik ortam dışında kabul edilmeyecek. Ayrıca, değeri 2 bin liranın altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetine başvurulacak. Geçici tarfik belgesi ve tescil plakası almaksızın trafiğe çıkan araçlar trafikten men edilecek ve 550 lira para cezası uygulanacak.
Türkiye/Şükran Kaban