Tapusu olmayan ev satılır mı?
Tapu bilindiği üzere resmi bir belgedir. Peki bu belge olmadan herhangi bir işlem yapılabilir mi örneğin, “Tapusu olmayan ev satılır mı?” İşte merak edilen detaylar…Her gayrimenkule ait bir tapu belgesi bulunur
TAPU NEDİR?
Tapu, Tapu Sicil Müdürlüğü tarafından verilen, arazinin üzerine inşa edilmiş yapının ya da arazinin bir bölümünün sahibi kimse gösteren, Aksi gösterilmedikçe yani eğer ortada herhangi usulsüz bir durum varsa bu durum kanıtlanana kadar hukuki alanda geçerli sayılan yazılı ve resmi belgedir. Her gayrimenkule ait bir tapu belgesi bulunur. Gayrimenkulle ilgili tüm bilgiler ise bu tapu belgesinde yer alır.
İşte diğer detaylar...
TAPUSU OLMAYAN EV SATILIR MI?
Tapu, bir mülkün kime veya kimlere ait olduğunu gösteren resmi bir belgedir. Bir gayrimenkul satışının hukuki bir dayanağa sahip olması ve aynı zamanda da resmi bir nitelik kazanması gerekir. Yani ortada bir tapunun olması şart koşulur. Tapusuz gerçekleştirilen alım ve satışların ise herhangi hukuki bir dayanağı olmadığı gibi resmi bir geçerliliği bulunmaz.
EV TAPUSU BAŞKASINA NASIL DEVREDİLİR?
Tapu devir işlemi için ilk önce gerekli evraklar hazırlanıp tapu harcı yatırılmalıdır. Sonrasında ALO 181 aranarak veya tapu müdürlüklerinin e-randevu sistemlerine girilip kolaylıkla kullanılarak tapu randevusu alınır. Randevu gününde alıcı, satıcı taşınmazın bağlı bulunduğu tapu müdürlüğüne giderek tapu devrini yapar.
TAPU DEVRİ NOTERDEN OLUYOR MU?
Tapu devri sürecinde değişikliğe gidiliyor. Gayrimenkul alım ve satımındaki giderek artan yoğunluk nedeni ile tapu dairelerini yoğunlaşmaya başlayınca, devir işlemlerinin noterlerde de yapılmasına karar verildi. 1 Ocak 2023 yılında devreye girecek yeni düzenleme ile alım ve satım işlemleri noterliklerde de yapılabilecek.
TAPUYA RANDEVU ALMADAN GİDİLİR Mİ?
Gayrimenkul alım ve satım işlemleri için tapu müdürlüklerine gidilmelidir. Bu tür işlemlerde tarafların yani alıcı ve satıcıların ya da onların vekillerinin, Tapu Müdürlüklerine başvurmaları gerekiyor. Tapu dairesinde gerçekleşecek işlemler için ilk önce Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüklerinden randevu almak gerektiği bilinmelidir. Buna ek olarak da randevusuz işlemler gerçekleşmemektedir.
- Satış işleminde satıcıyı vekil, vasi, kayyım vb. kanuni temsilci temsil edilecek vekalet belgesi alınmalıdır.
Kardeşler arasında hisse devri nasıl yapılır?
Kamu kurumunda işe girmek isteyenler elini çabuk tutsun! Bu fırsatı kaçırmayın! İşte detaylar!