Tarihi Haydarpaşa Garı için nöbet sürüyor!
Adının dönüşümle alındığı Tarihi Haydarpaşa Garı 5 sene geçmesine rağmen hala açılmadı. Haydarpaşa Dayanışması bir kez daha garın ranta açılmasına izin vermeyeceğini açıkladı.
Tarihi Haydarpaşa Garından ana hat trenlerin seferlerinin durdurulmasının üzerinden 5 sene geçti. Bugüne kadar adı sürekli 'dönüşümle' alınan tarihi garın yineden açılması ve gar olarak kullanılması için mücadele eden Haydarpaşa Dayanışması bir kez daha garın ranta açılmasına izin vermeyeceğini açıkladı.
Haydarpaşa Garı'nın çatısında çıkan yangın sonrası başlayan dayanışma tarafından başlatılan nöbet eylemi, tren seferlerinin kaldırılmasının yıl dönümünde de devam etti.
Dayanışmanın çağrısıyla gar önünde bir araya gelen onlarca kişi, "Haydarpaşa yağmacısından davacıyız", "Haydarpaşa garı ve tren hatları kültürel mirasımızdır" yazılı dövizler ve "Havır'lısı ile o trenler Haydarpaşa Garına gelecek" yazılı pankart taşıdı.
Eyleme demokratik kitle örgütü temsilcileriyle emekten yana siyasi partilerin temsilcileri de katıldı. Ortak açıklamayı TCDD Emeklisi 'Eren Şefi Musa Ulusoy yaptı.
YENİDEN BAŞLAYACAKTI
Haydarpaşa Garı ile Anadolu'yu 109 yıldır buluşturan ana hat tren seferlerinin 31 ocak 2012 sah günü saat 23:30'da, kent içi ulaşımda büyük öneme sahip banliyö tren seferlerinin ise 19 Haziran 2013 tarihinde seferlerinin, yeniden başlayacağı müjdesiyle hatırlatan Ulusoy, Aradan geçek zamana karşın trenlerin Haydarpaşa Garı'na henüz ulaşamadığını dile getirdi. İstanbul'u 100 yılı aşkın süre Anadolu'ya bağlamış bulunan ana hat tren seferleri yerine TCDD'nin yeni işletmecilik tipi olan yüksek hızlı trenlerin 25 Temmuz 2014'te Haydarpaşa yerine Pendik Garına ancak ulaşabildiğini belirten Ulusoy, "Haydarpaşa-Pendik arası demiryolu hattı inşası ise geçen 3 sene 7 ay 11 güne rağmen henüz tamamlanamamıştır" dedi.
İLK İHALE 2006'DA YAPILMIŞTI
Marmaray Projesi'nin ikinci etabı olan Gebze-Havdarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi için ilk ihalenin 2006 yılında yapıldığını söyleyen Ulusoy yapılan ilk ihalenin 2010 yılında iptal edildiğini, şuan devam eden ihaleyi alan OHLnin de maliyet artışını gerekçe göstererek işi yavaşlattığını aktardı. OHLnin kendisine teslim edilen hatları sökmek dışında yalnızca Gebze-Pendik arası üç yolun inşası konusunda faaliyet yürüttüğünü kaydeden Ulusoy, Ulusoy Gebze-Pendik arasındaki yolun 2015 yılının sonunda Halkalı-Kazlıçeşme hattının Eylül 2016'da, Ayrılıkçeşmesi-Pendik hattının ise 2016'nın sonunda bitirileceğinin açıklanmasına rağmen hatların açılmadığına dikkat çekti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 2016 yılının son aylarında verdiği sözlere rağmen bitmeyen ve yakın zamanda da bitecek gibi görünmeyen inşaatların durumunun ortada olduğunu belirten Ulusoy "Gar binalarına ve geri sahalarına yönelik rant projelerini tartışma gündemine getiren Haydarpaşa Dayanışmasına yönelttiği eleştirilerin hâlâ sıcaklığını koruyor olması, yeni bir fırsat kollandığını düşündürüyor" dedi. Haydarpaşa Dayanışması bileşenlerinin sürecin takipçisi olacağını belirten Ulusoy "Hayırlısıyla trenler gelinceye kadar Haydarpaşa Garı'nda beklemeye, rant projelerine karşı İstanbul'umuzu savunmaya devam edeceğiz" dedi.
GAR OLARAK KALACAK
Ulusoy'daıı sonra söz alan KESK Genel Sekreteri Haşan Toprak, "Haydarpaşa ile ilgili proje başladığından beri hep beraber direniş sergiledik. Burada çalışanlar her zaman parasız, nitelikli bir ulaşım içinde mücadele ettik. O yüzden de her zaman hükümetin hedefinde oldu. Bugüne kadar hep hayırlı işler yaptık. 'Havır'lı işler yapmaya da devam edeceğiz. Bu memleketi bu hayırsızlara bırakmamak için mutlaka Haydarpaşa gar olarak kalacak" dedi.
Evrensel