Tarihi Yarımadayı imara açan uygulama planına iptal!
İstanbul 2. İdare Mahkemesi, tarihi yarımadayı imara açan plandaki 37 maddeyi iptal etti. Böylece Yedikule Bostanları'ndan Kumkapı'ya kadar pek çok alanda yapılaşmanın önüne geçilmiş oldu.
İstanbul 2. İdare Mahkemesi, tarihi yarımadayı imara açan koruma amaçlı uygulama planındaki 61 maddeden 37'sini iptal etti.
Böylece Yedikule Bostanlarından Kumkapı'ya kadar pek çok alanda yapılaşmanın önüne geçilmiş oldu. Sirkeci Garı alanının ise kültürel amaçlı kullanılmasına karar verildi.
İstanbul 2. İdare Mahkemesi, eski İstanbul'un kalbi "tarihi yarımada"yı ilgilendiren 1/1000 ölçekli Koruma Amaçlı Uygulama planının iptali istemiyle açılan davada, 61 konu başlığından 37'sine yürütmeyi durdurma, 7'sine ise kısmen yürütmeyi durdurma karar verdi. 24 Nisan 2015'de verilen yürütmeyi durdurma kararı arasında Avrasya Tünel Geçişinin bağlandığı Kennedy Caddesi, Tarihi yarımada trafiğini yoğunlaştıracağı öngörülen ulaşım kararları, AVM ve otel yapılmasının önü açılan Topkapı İETT Garajı, Kumkapı Balık halinin marina olmasına ilişkin planlar yer alıyor.
CHP'li 8 Meclis üyesi, Fatih Belediye Meclisi'nin 9 Mayıs 2012, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin ise 4 Ekim 2012 tarihinde onayladığı "Tarihi Yarımada Kentsel tarihi, Kentsel Arkeolojik, I. Derece Arkeolojik sit alanı 1/1000 ölçekli Koruma Amaçlı uygulama imar planının" iptali istemi ile İdare Mahkemesi'ne dava açmıştı. Dava açan isimlerden biri olan CHP'li Meclis Üyesi Fazıl Uğur Soylu, kararın Fatih halkının lehine olduğunu, dava dilekçesinde yeşil alan olarak kullanılması gerektiğini belirttiği Topkapı İETT garajının ticaret alanından çıkarılması, Kumkapı'da bulunan balıkçı barınağının marina olmasının engellenmesi, Yedikule Sur bandının UNESCO Dünya Kültür Mirası kararları doğrultusunda korunması, Avrasya Tünel Geçişine bağlanacak sahil projesinin durdurulmasının talep edildiğini söyledi.
Silüetin korunmasından çok trafik hızı amaçlanmış 9 Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesinden 3 öğretim üyesince hazırlanan 286 sayfalık bilirkişi raporuna dayanarak alınan kararda tarihi yarımada bölgesindeki araç trafiği ve sahil şeridinde yer alan Kennedy Caddesi'ne ilişkin ulaşım kararlarında oy çokluğuyla yürütmesi durduruldu. Bilirkişi raporunda Tarihi Yarımadaya bağlanacak Avrasya Tünel Geçişi'ne ilişkin ise "Tarihi Yarımadanın silüetinin korunması kaygısından çok, Avrasya Tüneli vasıtasıyla trafik akış hızının arttırılmasının amaçlandığı" tespitinde bulunuldu.
Dünya