Taşımacılıkta şok detay! Navlun fiyatlarında daha önce görülmemiş düşüş
Ana deniz ticaret yollarındaki navlun ücretleri, yüksek enflasyon rakamının tüketici talebini düşürmesinin ve aynı zamanda küresel tedarik zinciri sorunlarının hafiflemesi ile birlikte ardından düşmeye devam ediyor.Küresel ekonominin öncü göstergelerinden olmuş olan endeks, sene başında 2 bin 200 puan seviyelerinde olurken, 9 Eylül itibarı ile bin 213 puan seviyesinde seyir etti
Navlun piyasasındaki taşımacılık fiyatlarının göstergesi olarak bilinen Baltık Kuru Yük Endeksi (Baltic Dry Index-BDI), geçtiğimiz ekim ayı başında 5 bin 650 puan ile 2008 yılından bu yana kaydedilen en yüksek seviyeye ulaşması sonrası düşüş eğilimine geçti. Küresel ekonominin öncü göstergelerinden olmuş olan endeks, sene başında 2 bin 200 puan seviyelerinde olurken, 9 Eylül itibarı ile bin 213 puan seviyesinde seyir etti.
Küresel ticaretin 12 önemli deniz yolu şeridindeki konteyner navlun boyutlarını ölçen Freightos Baltık Küresel Konteyner Endeksi’nin değeri ise (40 inç HC konteyner maliyeti) bu senenin başında 9 bin 293 dolar seyirlerindeyken 9 Eylül itibarı ile 5 bin doların altına indi.
Yine aynı şekilde endekse göre, Çin'den ABD'nin Batı Kıyıları alanına konteyner maliyeti, Ocak 2022 yılına kadar göre yaklaşık 60 düşüş ile 4 bin dolar seviyesine girdi.
Asya'dan Avrupa'ya gönderilen bir konteynerin maliyeti ise % 50’den fazla düşerek 8 bin doların altına düştü.
Küresel olarak tüm malların % 90'ından fazlası gemi ile taşınıyor ve bu sebep ile konteyner taşımacılığı dünya ticaretinin can damarı olarak görülmekte.
Otomobil devi Chery Türkiye’ye geliyor! Önce satmak sonra üretmek için