Emlak Terimleri

Taşınmaz alım satım harçları 2014!

Taşınmaz alım satım işlemi, alıcı ve satıcı tarafından ilgili Tapu Sicil Müdürlüğü’nde gerçekleştiriliyor. İşlemin tamamlanması için harçların ödenmesi gerekiyor. İşte taşınmaz alım satım harçları 2014...

Taşınmaz alım satım harçları 2014!

Taşınmaz alım satım işlemi, alıcı ve satıcı tarafından ilgili Tapu Sicil Müdürlüğü’nde gerçekleştiriliyor. Alıcı veya satıcı bir sebeple gelemezlerse, noterden yetki verdikleri vekilleri de onlar adına alım satım yapabiliyor. Söz konusu satış işleminin gerçekleşebilmesi için gerekli belgelerin temin edilmesi ve taşınmaz alım satım harcının ödenmesi gerekiyor.


Tapu dairesine gitmeden önce temin edilmesi gereken belgeler:


- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.


- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.


- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.


Tapu işlemleri

- İlgili kişi gerekli belgelerle birlikte Tapu Sicil Müdürlüğü’ne müracaat eder. 


- Başvuru fişi düzenlenir, tapu harçları müdürlükçe tahakkuk edilip, ilgili bankalarca tahsil ettirilir. 


- Akitsiz işlemlerde tescil veya terkin istem belgesi, akitli işlemlerde resmi senet tanzim edilir, ilgililere okutulmak veya yetkililerce okunmak suretiyle imzalanır. 


- Düzenlenen belgeler (tapu senedi, ipotek belgesi vb.) tasdik edilerek ilgiliye verilir.


Taşınmaz alım satım harçları 2014..

Taşınmaz alım satım işlemleri için hem alıcıdan hem de satıcıdan binde 20 oranında harç tahsil ediliyor. Buna göre 100 bin TL rayiç bedele sahip bir taşınmaz için ödenecek toplam harç 4 bin TL olup; taraflarca yarı yarıya ödeniyor.


Tapuda satış bedelini az göstermek!