Sektörel

Taşınmaz Ticareti yetki belgeleri verilmeye başlandı!

05 Eylül tarihi itibarı ile Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden alınan başvurular sonrasında, emlak işletmelerine yetki belgeleri Ticaret İl Müdürlükleri tarafından verilmeye başlandı. 

Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı konu hakkında açıklama yaptı. Özelmacıklı; “Yetki belgesi başvuruları 05 Eylül itibarı başladı. Ticaret İl Müdürlüklerine düşen bu başvurular sonrasında emlak işletmesinin yetki belgesi şartlarını taşıyıp taşımadıkları yerinde tespit ediliyor. İncelemeleri tamamlanan ilk işletmeler yetki belgelerini almaya başladılar. Yetki belge numaraları yedi rakamdan oluşuyor ve il plaka koduna göre sıra ile veriliyor. Verilen belgeler http://e-belge.gtb.gov.tr adresinde de doğrulanabiliyor” dedi.

Yetki Belgeleri 5 Yıl Geçerli Olacak 

Yetki belgelerinin her işletme için ayrı ayrı düzenlendiğini ve beş yıl geçerli olduğunu dile getiren Altın Emlak Genel Müdürü “Yetki belgesinin işletmede herkes tarafından kolaylıkla görülebilen bir yerine asılması gerekiyor. Belge, geçerlilik süresinin sona ermesi veya içeriğindeki bilgilerden herhangi birinde değişiklik olması durumunda da tekrar yenilenecek. Sözleşme ve ilanlarda bu yetki belgesi numarası kullanılacak.  Belediyeler emlak işletmelerinin yetki belgesine sahip olup olmadığını, işyeri açma ve çalışma ruhsatı vermeden önce kontrol edecek ve yetki belgesi olmayan işletmelere ruhsat vermeyecekler” diye açıklama yaptı. 

Yetki Belgesinde Son Tarih 05 Aralık 2019 

Özelmacıklı “05 Haziran 2018 tarihinden önce taşınmaz ticaretiyle iştigal eden, eğitim belgesi, meslek odası kaydı ve gelir vergisi mükellefi olan tacirler, esnaf ve sanatkârların faaliyetlerine devam edebilmesi için en geç 05 Aralık 2019 tarihine kadar  yetki belgelerini almaları gerekiyor.  05 Haziran tarihinden sonra emlak işletmesi açan, ya da bu tarihten önce eğitim belgesi, meslek odası kaydı veya gelir vergisi mükellefi olmayanların ise, MYK’dan Mesleki Yeterlilik Belgesi almaları gerekecek” dedi.  

Özelmacıklı “Sistemde şirket seçimi yapıldıktan sonra diploma, taşınmaz ticareti sertifikası ve meslek odası kayıt belgelerinin yüklenmesi gerekiyor. Ayrıca İl Ticaret Müdürlüğü yetkilileri yerinde tespit sırasında bu belgelerinin örneklerini kaşeli olarak da ayrıca talep ediyorlar. Yetki belgesine başvuru yapan yetkili kişinin on sekiz yaşının doldurmuş olması, iflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olması, ve yönetmeliğin ilgili fıkrasındaki suçlardan hüküm giymemiş ya da ticaret ve sanat icrasından hükmen yasaklanmamış olması gerekiyor” diye açıklama yaptı.