Tat Konserve, GAP'ta 16 bin hektar arazi kiraladı
Arazi kiralayarak GAP'taki yatırımlarını 10 bin dekardan 16 bin dekara çıkaran Tat Konserve, hedefini dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri olarak koydu
1 milyon ton domates üretimiyle dünyada ilk 5'e girmeyi hedefleyen Tat Konserve, GAP'ta 16 bin hektar araziyi dolarla kiraladı. Şirketin genel müdürü Toker, arazi kirasının Kaliforniya'nın iki katına ulaştığını belirtti... Arazi kiralayarak GAP'taki yatırımlarını 10 bin dekardan 16 bin dekara çıkaran Tat Konserve, hedefini dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri olarak koydu. GAP Bölgesi'ne ilginin artmasıyla arazi fiyatlarının dünyanın en büyük domates üretim merkezi olan Kaliforniya'daki fiyatları katladığını belirten Tat Konserve Genel Müdürü Gülçü Toker, "GAP'ta kiralar dolar bazında Kaliforniya'nın iki katı, arsa fiyatları ise dört katı daha yüksek" diye konuştu. Koç Holding gıda grubu şirketi Tat Konserve'nin Genel Müdürü Toker, 2008'i yüzde 15 büyüyerek, 629 milyon TL'lik ciroyla geride bıraktıklarını belirterek, krize rağmen 2009'da da yüzde 19'luk büyüme hedefi koyduklarını söyledi. Basın mensuplarıyla sohbet toplantısında biraraya gelen Toker, geçen yıl Şanlıurfa'da domates ve salça üretiminden iyi sonuçlar aldıklarını vurgulayarak, "Kiraladığımız 10 bin dekarlık alanda domates ürettik ve salça üretimimizi de Şanlıurfa'da fabrikamızda gerçekleştirdik. Bu yıl kiraladığımız ekim alanı 20 bin dekara çıktı. 30 bin dekara doğru da gidiyor. 16 bin dekarlık alanda 150 bin ton sanayi tipi domates üretmeyi planlıyoruz" dedi.
100 BİN DEKARA ÇIKACAK
Şanlıurfa'da 4 yılda domates ekim alanlarını 100 bin dekara, üretimlerinin de 1 milyon tona çıkacağını anlatan Toker, "Domateste 1 milyon tona ulaştığımızda da salça üretimimizle dünyada ilk 5'e girecek noktaya geleceğiz" dedi. (Sabah)
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
629 milyon TL'lik Tat Urfa'yı sevdi, ekim alanı 30 bin dekara yükseliyor
Koç Holding'e bağlı Tat Konserve, 2008'i yüzde 15 büyüyerek 629 milyon TL ciro sağladı.
Tat Konserve Genel Müdürü Güçlü Toker, "Şanlıurfa'da geçen yıl faaliyete geçen salça fabrikamız ve 10 bin dekarlık alanda domates üretiminden iyi sonuç aldık. Bu yıl 16 bin dekara domates ekiyoruz. Kiraladığımız tarım alanı 30 bin dekara doğru gidiyor" diye konuştu.
KOÇ Holding'e bağlı "gıda grubu" Tat Konserve'nin Genel Müdürü Güçlü Toker, 2008'i yüzde 15 büyüyerek, 629 milyon TL'lik ciroyla geride bıraktıklarını belirterek, krize rağmen 2009'da da yüzde 19'luk büyüme hedefi koyduklarını söyledi. Tat Konserve, 2008'de 51.5 milyon TL, bu yılın ilk üç ayında da 19.2 milyon TL brüt kár etti. Toker, geçen yıl Şanlıurfa'da domates ve salça üretiminden iyi sonuçlar aldıklarını vurgulayarak, "Geçen yıl kiraladığımız 10 bin dekarlık alanda domates ürettik ve salça üretimimizi de Şanlıurfa'da geçen sezon faaliyete geçen fabrikamızda gerçekleştirdik. Bu yıl kiraladığımız ekim alanı 20 bin dekara çıktı. 30 bin dekara doğru da gidiyor. 16 bin dekarlık alanda 150 bin ton sanayi tipi domates üretmeyi planlıyoruz" dedi.
100 bine doğru yürüyor
Şanlıurfa'da salçalık domates üretimi konusunda önlerine koydukları 100 bin dekarlık alana yayılma yolunda ilerlediklerini ifade ederek, şöyle konuştu: "Önümüzdeki 4 yılda domates ekim alanımız 100 bin dekara, üretimimiz de 1 milyon tona çıkacak. Domateste 1 milyon tona ulaştığımızda da salça üretimimizle dünyada ilk 5'e girecek noktaya geleceğiz. Şanlıurfa'daki tarım alanlarımızı 5 yıllık kiralamayla sağlıyoruz. Bu alanlarda domatesten sonra yem bitkisi de üretiyoruz. Dolayısıyla yılda iki ürün alma şansımız oluyor."
Körfez'e ihracat
Şanlıurfa'da domates üretimi 1 milyon tona çıktığında, oradaki salça fabrikasının günlük üretiminin 12 bin tona yükseleceğini kaydeden Toker, şunları anlattı: "Tat Konserve olarak geçen yıl 30 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Yıllardır Ortadoğu ve Körfez'deki zincir restoranlara ihracat yapıyoruz. GAP'ta domates üretimiyle birlikte bölgeye ihracat tutarımızı artırmayı hedefliyoruz. Kutulu domates salçası ve ketçapta en çok ihracat yaptığımız ülkelerin başında Almanya ve Yunanistan geliyor."
Yürüyerek kesime gidiyor
Toker, Maret'in kesimhane ve parçalama tesisini Harranova Çiftliği'nin yanıbaşına taşımanın yararını şöyle anlattı: "12 bin baş et üretimine dönük büyükbaş hayvanımız var. Hayvan kesim dönemine geldiğinde, yürüyerek kesimhaneye giriyor. Diğer taraftan kemiksiz et olarak çıkıyor. Maret artık İstanbul'da sadece işlenmiş et ürünleri üretiyor. Harranova'daki hayvan varlığımızı iki yılda 25 bine çıkarmayı planlıyoruz."
'Türk tipi' elden gitti, artık 1 kilo süt 1 kilo yoğurt olur
TAT Konserve Genel Müdürü Güçlü Toker, bünyelerinde bulunen SEK'le ilgili bilgiler verirken, Milliyet yazarı Güngör Uras'ın bir süre önce gündeme getirdiği, "yoğurt yönetmeliği"ne değindi: "Artık 'Türk yoğurdu' da bu kararla bitiyor. Çünkü, yoğurt üretimi için Avrupa Birliği (AB) standardı esas alındı. Yani, Türk yoğurdu diye birşey kalmıyor. Bizim yoğurtlar da Fransız yoğurduna dönüşüyor. Katı madde oranı düşürüldü. Protein oranı yüzde 4'ten 3'e çekildi. İsteyen elbette bizim bildiğimiz yoğurdu üretir ama rekabet ortamı herkesi yeni karar çizgisine götürür. Türkiye bence kendi yoğurt formülünden vazgeçmemeliydi. AB ülkelerine yoğurt ihraç etmek gibi bir iddiamız yok. O halde neden formülünü AB'ye uyduruyoruz. Şimdi isteyen merdiven altında, isteyen evde yoğurt yapıp, satabilir. Hatta isteyen 1 kilo sütten 1 kilo yoğurt elde etmeye bile çalışır."
Urfa'da tarım arazisi kirası Kaliforniya'yı ikiye katlıyor
GÜÇLÜ Toker, "Şanlıurfa'da tarım alanı kiralamada sıkıntı var mı?" sorusu üzerine şu bilgileri verdi: "Toprak sahipleri kiralamayı dolar bazında yapıyor. Biz de buna uyuyoruz. Potansiyel kiracılar içinde en çok tercih edilen biziz. Sorun yaşamıyoruz. 20 bin dekarlık kiralık ekim alanına ulaştık. 30 bin dekara doğru da hızla yol alıyoruz. Ancak, şunu belirtmeliyim ki, Şanlıurfa'da tarım arazisi kirası, Kaliforniya'dan (ABD) iki kat yüksek." (Hürriyet)
Urfa'da Kaliforniya'dan pahalı arazide domates imparatorluğu
Tat Genel Müdürü Toker, "Urfa'da toprak kirası Kuzey Kaliforniya'nın 2 katı. Buna karşın üretimi hızla artırıyoruz. Tat'ın cirosu 629 milyona ulaştı" dedi
Kırk yıldır Koç Holding çatısı altında faaliyet gösteren Tat Konserve'nin 2008 yılı verilerini, 2009 yılı hedef ve beklentilerini paylaşmak amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Tat Konserve Genel Müdürü Güçlü Toker, 2008 yılı verilerine göre, satışların bir önceki yıla göre yüzde 15 arttığını, 2008 yılı cirosunun 629 milyon lira olduğunu, bu yıl da ciroda yüzde 19 büyüme hedeflediklerini söyledi.
Tat Konserve'nin 2008 yılının hammadde üretiminden nihai ürüne dikey entegrasyon stratejisinin en önemli yatırım basamaklarını tamamlama yılı olduğunu vurgulayan Toker, Urfa'daki Harranova şirketinde(yüzde 10'u ABD'li domates devi The Morning Star'ın) tarım, salça üretimi, besi, kesimhane, parçalama konularında ciddi yatırım yaptıklarını belirtti.
Toker, "80 milyon dolarlık yatırım hedefiyle yola çıkmıştık. Yüzde 45'i gerekleşti. 2013'te tamamlarız. Urfa'da 16 bin dekar olan ekim alanını bu yıl 20 bin dekara çıkarmayı hedefliyoruz. 4 yılda ekim alanını 100 bin dekara çıkaracağız. Böylece dünyanın en büyük ilk 5 fabrikası arasına girmeyi planlıyoruz. Bu yıl 150 bin ton sanayi tipi domates işleyeceğiz. 4 yıllık hedef 1 milyon ton" dedi.
Arazi kirası pahalı
Urfa'da ekim alanlarını kiraladıklarını ve toprak kiralarının Kuzey Kaliforniya'nın 2, arsa fiyatının ise 4 misli olduğunu belirten Toker, hayvancılık yatırımlarını da artırdıklarını belirtti. Toker, "12 bin olan hayvan sayımız, 25 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Maret İşletmesi'nin kesimhanesi Harranova'ya satıldı. En seri şekilde montajı yapıyoruz. Ayrıca et parçalama ünitesi de bu yıl başında devreye alındı. Et iş kolunda da domateste olduğu gibi kârlılığımız artmaya başladı. Harranova'nın 2008 cirosu 50 milyon lira. 40 milyon lirası hayvancılıktan. Bu yıl 80 milyon liraya çıkmasını bekliyoruz" diye konuştu.
2008 yılında toplam 30 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Tat Konserve, 2009 yılında da başta Rusya, AB ve Ortadoğu olmak üzere pazar geliştirme çalışmalarını sürdürecek. İhracatta en önemli kalemi, endüstriyel boyutta ambalaj olarak tanımlanan, 230 kiloluk varillerde ihraç edilen aseptik domates salçası oluşturuyor. Toker, bu yıl ihracatın yüzde 50 artışla 45 milyon dolara çıkmasını beklediklerini ifade etti.
Şirket satın alma konusuna ilgilerinin devam ettiğini belirten Toker, görüşme halinde oldukları firmalar bulunduğunu belirtti. Toker'in verdiği bilgiye göre Tat Konserve çatısı altında halen Tat, SEK, Maret, Pastavilla, Kartal, Fidan ve Lunch & Dinner markaları yer alıyor. Tat Konserve'nin Mustafakemalpaşa, Karacabey, Torbalı, Tuzla ve İzmir fabrikalarında Tat, SEK, Maret ve Pastavilla markalı ürünler üretiliyor.
Yoğurdumuzu niye bozduralım?
Yoğurtta süt proteini oranını yüzde 4'ten yüzde 3'e düşüren, yoğurt ve ayranda en az yüzde 12 olan yağsız kuru madde miktarı şartını kaldıran tebliğe tepki gösteren Güçlü Toker, şöyle konuştu:
"Karar ihracat artacak bahanesiyle alındı ama yoğurt ihraç ürünü değil. AB'ye uyumlu hale getirilmiş! Türk yoğurdunun olduğu şekilde ve tatta muhafaza edilmesini istiyorduk. Şimdi kendi ürünümüz başka bir şey olacak. Artık her şeye yoğurt adını vermek mümkün olabilecek. Daha az sütten yoğurt üretilebilecek. Şimdiden bazı markalarda bir miktar fiyat indirimi bile oldu. Ancak ucuzun da ucuzu var. Herkes o tarafa giderse ağız tadı değişecek, sonra da bu yeni tada alışılacak. Türk yoğurdu diye bir şey kalmayacak. Karşı çıktık ama diğerleri daha etkili oldu demekki." (Milliyet)
Yatırımcı GAP'a yönelince, Ş.Urfa'da arazi kiraları Kaliforniya'yı solladı
Tat Konserve, GAP'ta kiraladığı tarlalarda domates üretiyor. Şirketin Genel Müdürü Güçlü Toker, Şanlıurfa'da arazi kiralarının Kaliforniya'nın iki misliolduğunu söyledi. Arsa fiyatlarındaki artış da Amerika'yı aratmıyor.
GAP bölgesi, tarıma dayalı sanayinin merkezi oluyor. Dünyanın önemli şirketlerinin bölgeye ilgisi sürerken, Türk müteşebbisler de yatırımlarını hızlandırıyor. Koç Grubu şirketlerinden Tat Konserve'nin genel müdürü Güçlü Toker, bölgedeki arazi fiyat ve kiralarının yüksek oluşuna dikkat çekiyor. Şirket, 2008'de 10 bin dekarda domates üretirken bu sene alanı 16 bin dekara çıkardı. Bu sene 150 bin ton domatesin işlenmesi öngörülüyor. Şirketin hedefi bu rakamı 5 yılda 1 milyon tona çıkarıp dünyada ilk 5'e girmek.
Tat Konserve Genel Müdürü Toker, gazetecilerle düzenlediği sohbet toplantısında, şirketin geçen yıl satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 15 artırdığını söyledi. Geçen yıl brüt kâr da yüzde 17 artırarak 113,8 milyon lira oldu. Güçlü Toker, çoğunluk hissesine sahip olunan Harranova Şirketi'ndeki yatırımlarla tarım, salça üretimi, besi, kesimhane, parçalama konularında ciddi yatırımların yapıldığını ve büyümenin devam edeceğini kaydetti. Geçen yıl Maret İşletmesi'ne ait olan kesimhane Harranova Şirketi'ne satılıp, montajı gerçekleştirildi. Ayrıca et parçalama ünitesi de bu yıl devreye alındı. Güçlü Toker, "Hayvanlar yürüyerek kesimhaneye gidiyorlar ve oradan kemiksiz et olarak dükkanlara sevk ediliyor." dedi. Kemiksiz et İstanbul'a getirilip Maret tesislerinde işleniyor.
Domates ziraatı yapılan tarlalarda, hasat sonrası, ikinci ürün olarak şirketin ikinci iş kolu olan besi çiftliğinde değerlendirmek üzere silajlık mısır ve silajlık buğday üretiliyor. Tarla üretimine paralel olarak hayvan üretimi de artıyor. Şirketin 12 bin baş olan besi kesim kapasitesi 2009 başında tamamlanan yatırımlarla 15 bin başa yükseltildi. Şirket bu rakamı iki yılda 25 bine çıkarmayı planlıyor. Geçen yıl toplam 30 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Tat Konserve, 2009'da da başta Rusya, AB ve Ortadoğu olmak üzere ihracat artışını sürdürmeyi hedefliyor. Ortadoğu ve Körfez'deki uluslararası zincir restoranlara ihracat yapan şirket, geçen yıl hayata geçirdiği GAP'ta domates üretimi projesiyle bu bölgeye yapacağı ihracat tutarını artırmayı hedefliyor. Halen AB ülkelerinden başta Almanya ve Yunanistan'a ketçap ve kutulu domates salçası ihraç eden firmanın makarnadaki ana pazarı ise Ortadoğu. 2008'de 2 bin 585 tonluk makarna ihraç eden Tat Konserve, 2007'de Irak pazarında da kaymaklı yoğurt ile yer almaya başladı. SEK, yoğurdun yanı sıra krema ile de Irak pazarında yer alıyor. Tat Konserve çatısı altında Tat, SEK, Maret, Pastavilla, Kartal, Fidan ve Lunch&Dinner markaları yer alıyor.
Ziraat politikaları uzun vadeli olsun
Tat Konserve Genel Müdürü Güçlü Toker, hükümetten, hayvancılıkta uzun süreli planlar yapmasını istiyor. Tarımda kısa vadeli arz-talep dengesinin hakim olduğu piyasada sıkıntı meydana geldiğini ifade eden Toker, buna hayvancılığı örnek gösteriyor: "Süt fiyatları düşünce üreticiler inekleri kesmeye yöneliyor. Bu kez süt üretimi düşüyor ve fiyatlar artıyor. Ancak, bir ineğin doğduktan sonra süt verir hale gelmesi için 24 ay gerekiyor. Bu sebeple hükümet uzun vadeli politikalar uygulamalı ve bu çerçevede programlar yapmalı." Toker'in dikkat çektiği bir diğer konu da AB'nin yoğurt standartlarında yaptığı değişiklik. AB'nin yoğurdun katı madde ve protein oranlarında indirime gittiğine dikkat çeken Toker, "Bu uygulama ile bence bizim yoğurdun ismi başka ürüne verildi." ifadesini kullandı. Uygulamanın iki ay önce Türkiye'de de yürürlüğe girdiğini vurgulayan Toker, yeni kararla birlikte 'gerçek' yoğurt üretenlerin rekabette zorlanacağını kaydetti.
RAKAMLARLA TAT*
Domates üretilen alan 16 bin dekar
İşlenecek domates 150 bin ton
2008 satışlarındaki artış yüzde 15
2008 brüt kâr 113,8 milyon TL
2008 sığır üretimi 15 bin
2008 ihracatı 30 milyon dolar
2008'de toplam çalışan 1.520 kişi
(*) Tat Konserve çatısı altında Tat, SEK, Maret, Pastavilla, Kartal, Fidan ve Lunch&Dinner markaları yer alıyor. Şirketin Mustafakemalpaşa, Karacabey, Torbalı, Tuzla ve İzmir fabrikalarında Tat, SEK, Maret ve Pastavilla markalı ürünler imal ediliyor. (Zaman)
Tat Konserve, ette de yatırımları artırdı, büyümeye devam ediyor
Kesimhane ve et parçalama yatırımlarıyla et işinde de domatesteki gibi kârlılığı artırdıklarını belirten Tat Konserve Genel Müdürü Toker, 'Bu yıl ciroda yüzde 19 büyüme hedefliyoruz' dedi
Türkiye'nin en köklü gıda kuruluşları arasında yer alan ve 40 yıldır Koç Holding çatısı altında faaliyet gösteren Tat Konserve, 2005 yılında hızlandırdığı verimlilik ve büyüme koşusuna devam ediyor.
Tat Konserve Genel Müdürü Güçlü Toker, 2009 yılında da ciroda yüzde 19 büyümeyi hedeflediklerini söyledi. 2008 yılı verilerine göre, satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 15 artıran Tat Konserve'nin, 2008 yılı brüt kârını da yüzde 17 artırarak 113.8 milyon TL'ye yükselttiğini vurgulayan Toker, "2008'de verimlilik artışı amacıyla Maret İşletmesi'nden çoğunluk hissesine sahip olduğumuz Harranova için satın alınan kesimhanenin montajı seri şekilde tamamlandı. Ayrıca et parçalama ünitesi de bu yıl başında devreye girdi. Bu yatırımlarla et iş kolunda da domateste olduğu gibi kârlılıklar artmaya başladı" diye konuştu.
Toker, 2008 yılını 629 milyon TL'lik ciro ve 51.5 milyon YTL'lik VFAÖ (Ebitda) kârı ile kapatan Tat Konserve'nin şirket ebitdasının da 2009 yılının ilk çeyreğinde yüzde 25 yükselerek, 19.2 milyon TL'lik VFAÖ (Ebitda)'ya ulaştığını kaydetti.
`2008 yatırım yılıydı'
Tat Konserve'nin 2008 yılının hammadde üretiminden nihai ürüne dikey entegrasyon stratejisinin en önemli yatırım basamaklarını tamamlama yılı olduğunu belirten Güçlü Toker, Harranova Şirketi'ndeki yatırımlarla tarım, salça üretimi, besi, kesimhane, parçalama konularında ciddi yatırımların yapıldığını ve büyümenin devam edeceğini ifade etti. Konsolide iş sonuçlarına göre, 2009 yılı ilk çeyreğinde bütün iş kollarında brüt kârlılıkların arttığını vurgulayan Toker, salça ve konserve ürünlerinde üç puan, süt ve süt ürünlerinde 6.2 puan, et ve et ürünlerinde 4.3 puan, makarnada ise üç puanlık artışlar sağlandığını belirtti.
30 milyon dolarlık ihracat
2008 yılında toplam 30 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Toker, "2009'da da başta Rusya, AB ve Ortadoğu olmak üzere pazar geliştirme çalışmaları sürecek. Ana ihracat pazarlarımızı, Japonya dışında, Avrupa ve Rusya'yı da içine alacak şekilde genişletmeye devam edeceğiz" dedi. Toker, süt markalarından SEK'in ise, 2008 yılında günlük süt kategorisinde dizayn edilen özel kilitli kapağıyla satışlarının yüzde 75 arttığını, premium makarnada pazar lideri olan Pastavilla'nın da, pazar payını yüzde 62'ye çıkardığını belirtti.
2008 yılı rakamlarına göre ortalama 1520 kişiyi istihdam eden Tat Konserve çatısı altında Tat, SEK, Maret, Pastavilla, Kartal, Fidan ve Lunch&Dinner markaları yer alıyor.
24 saat makineli domates hasatı
Çoğunluk hisselerine sahip olunan GAP'ta kurulu Harranova Şirketi'nde 150 dekar arazi üzerindeki fabrikada ihraç pazarları için aseptik salça üretildiğini vurgulayan Güçlü Toker, şöyle konuştu: "2008 sezonunda Türkiye'de ilk olarak uygulanan 24 saat makineli hasat sistemiyle domates toplanırken, yeni sistemde hasat edilen domatesler, yaklaşık dört saat içinde üretime veriliyor. Bölgede hasat süresinin uzunluğu ve kullanılan modern tarım teknikleri bir sezonda toprağın iki kere kullanılmasına ve maliyet avantajı yaratılmasını sağlıyor. Dikimleri mart ayında başlayan 2009 sezonunda 15 bin dekar alana domates ekilmesi hedefleniyor. Tarla operasyonlarındaki gelişmelere paralel olarak besi operasyonunda da büyüme devam ediyor. Şirketin 12 bin baş olan besi kesim kapasitesi 2009 yılı başında tamamlanan yatırımlarla 15 bin başa yükseltildi." (Radikal)
Tat krizde yatırımla büyüyor
Gıda sektörünün iddialı şirketlerinden Tat Konserve, kriz yılında da büyümeye devam edecek. Tat Genel Müdürü Güçlü Toker, bu yıl ciroda yüzde 19 büyüme hedefi koyduklarını ifade etti.
TÜRKİYE'NİN en köklü gıda kuruluşları arasında yer alan Koç Holding şirketlerinden Tat Konserve, 2005 yılında hızlandırdığı verimlilik ve büyüme koşusuna devam ediyor. Tat Konserve Genel Müdürü Güçlü Toker, 2008'in en önemli yatırım basamaklarını tamamlama yılı olduğunu belirtti. Toker, Harranova şirketindeki yatırımlarla tarım, salça üretimi, besi, kesimhane, parçalama konularında ciddi yatırımların yapıldığını ve büyümenin devam edeceğini ifade etti. Toker, 2009'da ciroda yüzde 19 büyümeyi hedeflediklerini söyledi. Toker, 2008 yılı verilerine göre, satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 15 artıran Tat Konserve'nin, 2008 yılı brüt kárını da yüzde 17 artırarak 113.8 milyon TL'ye yükselttiğini vurguladı. Toker, 2008 yılını 629 milyon TL'lik ciro ve 51.5 milyon TL'lik VFAÖ (Ebitda) kárı ile kapatan Tat Konserve'nin şirket ebitdasının da 2009 ilk çeyrekte yüzde 25 yükselerek, 19.2 milyon TL'lik VFAÖ'ye (Ebitda) ulaştığını kaydetti.
30 MİLYON DOLARLIK İHRACAT
GEÇEN yıl 30 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Toker `2009'da da başta Rusya, AB ve Ortadoğu olmak üzere pazar geliştirme çalışmaları sürecek. Ana ihracat pazarlarımızı, Japonya dışında, Avrupa ve Rusya'yı da içine alacak şekilde genişletmeye devam edeceğiz' dedi. Tat Konserve çatısı altında Tat, SEK, Maret, Pastavilla, Kartal, Fidan ve Lunch&Dinner markaları yer alıyor. (Star)