Tatilciler tatil sürecinde en çok ani fiyat artışlardan şikâyetçi!
Çözüm platformu Şikayetvar, bayram tatiline az bir süre kala; ulaşım, bilet ve konaklama firmalarıyla ilgili en çok şikâyet edilen konuları derledi. Bayram arifesinde ani fiyat artışı tüm sektörlerde en çok şikâyet edilen konu oldu. Platform tarafından yapılan açıklamada sektörlerin tatil sürecinde en çok şikâyet edilen konuları şu şekilde sıralandı:Tur operatörlerinde en fazla şikâyet konular:– Ani fiyat zamlarının olması– Rezervasyon gerçekleştirirken sorun yaşama ve para iadesini alamama– İşlemin gerçekleştirilmesinin ardından fiyat değişikliğinin olması, haber verilmeden turun iptal edilmesi ve para iadesinin yapılmaması– Tur içerisinde yer alan yerlere gidilmeme, hizmetin eksik kalması ve rehberin yeterli bilgiye sahip olmaması– Yurt dışı gezilerinde vize sorunu yaşanması
Çözüm platformu Şikayetvar, Kurban Bayramı tatiline sayılı günler kala tur operatörleri, ulaşım firmaları, online bilet siteleri, araç kiralama firmaları ve otellerle ilgili en fazla şikâyet edilen konuları analiz etti. Platform tarafından yapılan açıklamada sektörlerin tatil sürecinde en çok şikâyet edilen konuları şu şekilde sıralandı:
Tur operatörlerinde en fazla şikâyet konular:
– Ani fiyat zamlarının olması
– Rezervasyon gerçekleştirirken sorun yaşama ve para iadesini alamama
– İşlemin gerçekleştirilmesinin ardından fiyat değişikliğinin olması, haber verilmeden turun iptal edilmesi ve para iadesinin yapılmaması
– Tur içerisinde yer alan yerlere gidilmeme, hizmetin eksik kalması ve rehberin yeterli bilgiye sahip olmaması
– Yurt dışı gezilerinde vize sorunu yaşanması
Tatil sürecinde kara, deniz ve hava ulaşımında en fazla şikâyet edilen konular:
– Ücretlendirmenin bir anda zamlanması
– Karayolu ulaşımında söylenilen bölgede indirilmemesi
– Bagaj hasarı olması ve zararın ödenmemesi
– Otobüslerin yolcuyu beklemeden hareket etmesi
– Evcil hayvanlar ile beraber yapılan seyahatte sorun yaşama
Online bilet sitelerinde yaşanan sorunlar:
– Ani zamların olması
– Bilet alım işleminde sistemde problem yaşama, bilet iade ücretinin verilmemesi
– Sefer saatlerinin habersiz değiştirilmesi ve bu konuya ilişkin bilgi verilmemesi
– Fazladan ücret çekilmesi
– Müşteri hizmetlerinin yeterli veriye sahip olmaması, problemin çözümüne yaklaşmaması ve saygısız tavırları
İşte diğer konularda en çok şikâyet edilen konular...
Araç kiralama firmalarına ilişkin en çok çözüm bekleyen konular:
– Tatil sürecinde ani fiyat artışlarının olması
– Rezervasyonda sorunların yaşanması (rezervasyonun habersiz iptali, tarih konusunda yanlışlık, farklı marka araç rezervasyonu, hiç rezervasyon gerçekleşmemesi)
– Verilen araçların söylenen özelliklerde olmaması (bakımsız, arızalı, hijyenden uzak olması)
– Online kiralama yaparken dolandırıcıların benzer sayfalar üzerinden insanları yanıltmaları. (Whatsapp’tan iletişime geçmeleri, paraları şahsi hesaplara yatırılmasını istemeleri, paranın yatırılmasının ardından engelleyip iletişimi kesmeleri)
– Araç iadesi sırasında ilave ücretler istemesi (benzin, yıkama ve ceza ücretleri)
Otellere ilişkin en fazla şikâyet edilen konular:
– Tatil sürecinde ani fiyat artışlarının olması
– Rezervasyonda sorunların olması (rezervasyonun habersiz iptali, tarih konusunda yanlışlık, hiç rezervasyon yapılmaması)
– İnternet sitesindeki otel görsellerinin gerçekle uyuşmaması
– Otelin kapasitesinden fazla tatilci kabul etmesi nedeniyle problemlerin yaşanması (odaya giriş sürelerinin uzaması, yemek sırası, şezlongun ve yemeklerin yetersizliği)
– Yoğunluk nedeniyle hijyen kurallarına uyulmaması (havuz, plaj ve oda temizliğinin yapılmaması)
– Yerli ve yabancı turistler arasında yapılan hizmet ayrımcılığı