Genel

TAV, Adnan Menderes Havalimanı'nı büyütecek!

TAV, İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminalini yıkıp, iki kat büyüterek 250 milyon Euroya yeniden yapacak, 10 milyon olan yolcu kapasitesi de 25 milyona çıkacak. 2032 yılına kadar havalimanını işletecek olan TAV, 610 milyon Euro bedel ödeyecek

HAVALİMANI işletmecisi TAV, İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminalini yıkıp, iki katı büyüterek 250 milyon Euroya yeniden yapacak, 10 milyon olan yolcu kapasitesi de 25 milyona çıkacak. 5 yıl önce İzmir Adnan Menderes Dış Hatlar Terminalinin yap-işlet-devret modeliyle alan TAV Havalimanları, son birleşik ihalenin ardından İç Hatlar Terminalini iki kat büyütmek ve 2032 yılı sonuna kadar işletmek için Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ile sözleşme imzaladı. 610 milyon Euro ve KDV bedeliyle iç ve dış hatlar ile CIPyi 2032 yılı sonuna kadar işletecek olan TAV, iç ve dış hatları, Atatürk Havalimanı benzeri bir yatırımla köprü sistemiyle birbirine bağlayacak. İmza törenine katılan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, devletin 2 milyar liralık kira geliri elde edeceğini söyledi.

Terminal iki kat büyüyor
Binali Yıldırım, İzmirde 2020 yılında 25 milyon yolcuya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, şunları söyledi: Bugün İzmirin 35 İzmir 35 Projesinden birini daha gerçekleştiriyoruz. TAV Havalimanları, dış hatlar terminalini 15 ay gibi bir sürede yaptı. İç Hatlar Terminali de bunun hemen ilerisine aynı hizaya yapılacak. İki kat büyüklüğünde bir terminal olacak. Bu terminali yaptığımız zaman, İzmir Adnan Menderes Havalimanı 25 milyon yolcuya hitap edecek. EXPO 2020 adayı İzmiri dikkate aldığımızda bunun ne anlama geldiğini İzmirliler çok iyi anlayacaktır. Bu İzmirin geleceğine yapılan yatırımdır. 2020 EXPO olsun ya da olmasın İzmir büyümeye devam edecek. 2020 yılında rahatlıkla 25 milyon yolcuyu göreceğiz. Bu terminali büyütmezsek, böyle EXPOda 30- 40 milyon yolcu geldiğinde ne hale düşeriz.
Fena bir proje değil
2003 yılından beri havacılıkla ilgili yatırımlarda kamu özel ortaklığını ön plana aldıklarını vurgulayan Yıldırım, Bütçeden yaptığımız yatırımların daha fazlası bütçe kaynaklarını kullanmadan yap-işlet- devret kamu-özel sektör ortaklığı ile gerçekleşti. Yatırım miktarı, 2 milyar dolara ulaştı. 250 milyonluk kısım ilk iki yılda tamamlanacak. 20 yıl boyunca işletilecek. İşletmeci buraya yaptığı yatırımın karşılığını almış olacak. Devlet de 2 milyar liralık kira geliri elde edecek. Güzel iş, hem cepten para çıkmıyor, hem iki misli büyük yeni bina yapılıyor. Acemiler için fena bir proje değil diye konuştu. Yıldırım, TAV Havalimanlarından projeyi 20 ayda tamamlamalarını istedi.

2014 başında teslim edecek

TAV Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, İzmirin iç hatlar konusunda yaşadığı sıkıntının giderilmesi için DHMİnin iç ve dış hatlar terminalini birleştirerek Yap İşlet Devlet ihalesine çıktığını, yer teslimini alarak en kısa sürede inşaata başlayacaklarını söyledi. 2014ün Şubatına Martına kadar projeyi teslim edeceklerini söyleyen Akın, İzmirde çok güzel hareketler olacak. İzmirlilerin destek vermesini temenni ediyorum. İstanbulun İstinye Parkı Balçovaya kurulacak. Dünya markalarını barındıran İstinye Park da İzmire gelecek dedi.

1 milyar Euroluk değer yarattık

DEVLET Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Orhan Birdal, iç hatlar terminalini 1987 yılında işletmeye başladıklarında 528 bin 16 olan iç ve dış hat yolcu sayısının 2002 yılında 960 bin olduğuna, 2010 yılında ise 5 milyonu aştığına dikkat çekti. 17 Kasımdaki ihaleye katılan üç firma ile 10 tur pazarlık yaptıklarını, sonunda devletin lehine en yüksek kira bedelini teklif eden TAV Havalimanları ile 2032 yılına kadar işletme için anlaştıklarını anlattı. Birdal, 610 milyon euro kiralama bedeli, 100 milyon Euro KDV ve 250 milyon Euro yatırım ile birlikte yaklaşık 1 milyar Euroluk ekonomik değer kazanıldığını vurguladı.

Uçağa binmek artık Vezneciler-Beşyüzevler minibüsünden farksız

HAVACILIKTA Türkiyenin büyük başarılara imza attığını vurgulayan Binali Yıldırım, şu bilgileri paylaştı: İki merkezden 25 merkeze sefer yapılıyordu, tek havayolu vardı. Şimdi yedi merkezden 47 noktaya uçuş yapılıyor. İnşa halinde 9 havalimanı var. 120 ülkeyle hava anlaşmamız vardı. 60 dış noktaya sefer yapılıyordu, 174 noktaya sefer yapılıyor. Dünyanın her yerine sefer yapar hale geldik. Geçen yıl 110 milyon yolcu sayısına çıktık. Bu yıl 110 milyonu aşıyoruz. Dış hatlar yüzde 9, iç hatlar yüzde 15 transit yolcuda yüzde 20 artış oldu. Bu 9  yıl Türk havacılığının özel sektörde küresel markaları oldu. 14 memlekette havalimanı işletmeciliği yapan Türk firmaları var. Havacılık sektöründe pazar da büyüyor. 2 milyar civarında bir pazar iken, 15 milyarın üzerine çıktı. Türk Hava Yolları dünyada 10uncu, Avrupada 4üncü sırada. Dünyanın her tarafından bayrağımızı dalgalandıran bir markamız var. 15 milyon vatandaş ilk kez uçağa indi. Bugün uçak biletleri 2003 yılındakinden daha ucuz. Neden Rekabet ve seçenek olduğu için. Eskiden uçağa binen yolcuların yarısı birbirini tanıyordu, şimdi kimse kimseyi tanımıyor. Çünkü herkes uçağa biniyor. Uçağa binmek Vezneciler-Beşyüzevler minibüsüne binmekten farksız hale geldi.
Hürriyet