TAV iki şirketiyle Maskat'ta!
TAV, Umman'ın başkenti Maskat'ta yeni açılan 20 milyon yolcu kapasiteli yeni terminal binasının yiyecek-içecek hizmetleri ile özel yolcu salonu işletmeciliğini üstlendi.
TAV, Maskat Havalimanı'yla birlikte 22 ülkede 82 havalimanı sayısına ulaştı. BTA ve TAV İşletme Hizmetleri, yeni havalimanında 10 yıllığına hizmet sunmak üzere açılan ihalelerde uluslararası rakiplerini geride bırakarak Umman Havalimanı İşletmeciliği Şirketi'nin (OAMC) tercihi oldu.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre BTA İcra Kurulu Başkanı Sadettin Cesur, "Maskat Havalimanı'nda 4 bin 715 metrekarelik alanda toplam 20 noktada misafirlerimize yiyecek-içecek hizmeti vereceğiz. Umman yurt dışında hizmet verdiğimiz sekizinci ülke, Maskat ise portföyümüzdeki 17'nci havalimanı oldu." diye açıklama yaptı.
TAV İşletme Hizmetleri Genel Müdürü Ali Bora İşbulan da Maskat Havalimanı'nda özel yolcu salonu işletmeciliğinin yanı sıra otopark ve vale hizmetleri, hızlı geçiş, karşılama ve uğurlama hizmeti sunduklarını belirterek, şunları söyledi;
"Primeclass markamızla açtığımız 4 bin metrekarelik özel yolcu salonumuzda yılda yaklaşık 250 bin misafirimize hizmet vereceğiz. Umman'da Maskat’ın yanı sıra Salalah ve Sohar havalimanlarında da yer alıyoruz. Tüm dünyada 14 farklı ülkede 57 farklı salonumuzda, yılda 4,5 milyondan fazla misafirimizi ağırlıyoruz. Yurt dışında yapacağımız ortaklıklar ve şirket alımlarıyla büyümemizi sürdüreceğiz. Şili’de ve İspanya’da iki şirket alımı gerçekleştirebiliriz. Avrupa’da kısa süre önce Zürih ve Kopenhag havalimanlarını portföyümüze ekledik. ABD’de Washington’un ardından bu yıl içinde New York JFK ve San Diego’da faaliyete başlayacağız."
Verilen bilgiye göre, TAV İşletme Hizmetleri, faaliyet alanını son 4 yılda 13 havalimanından 26 havalimanına çıkardı ve cirosunu üç kat artırdı. BTA da aynı dönemde yeni havalimanları ve şehir merkezi noktalarını portföyüne ekleyerek cirosunu avro bazında yüzde 40’a yakın artırdı. 2017 sonu verilerine göre, TAV’ın konsolide cirosuna TAV İşletme Hizmetleri yaklaşık yüzde 9, BTA ise yaklaşık yüzde 15 oranında katkıda bulunuyor. İstanbul Atatürk Havalimanı’nın kapanmasından doğacak kaybın yüzde 25’i hizmet şirketlerinin TAV dışındaki büyümesinden karşılandı. Diğer yüzde 25’lik kısmı da Antalya Havalimanı’ndan telafi edilecek.