TAV, işletmecilik anlayışıyla Tiflisin havasını değiştirmiş!
Tiflis ve Batum Havalimanları, TAVın işletmecilikteki tecrübesiyle fark yaratmış. Ülkenin en kaliteli insanları da TAVda çalışıyor.
Geçen hafta önce Kazakistan Almatı’ya ardından Gürcistan Tiflis’e geçtim. İki kentin havalimanlarını ve hizmetlerini kıyaslama şansım oldu. Almatı’da VIP salonunu, Tiflis’teyse TAV Prime Class’ı kullandım. Terminalleri de gezdim. İkisi arasında dağlar kadar fark olduğunu söylemeliyim. TAV Prime Class son derece şık, donanımlı, Gürcistan’ı yansıtan iç tasarım ve tablolarla döşenmiş. Duty Free mağazaları da oldukça modern, klasik Doğu Blok’u ülkesi havasından çıkmış Avrupa’daki meydanlarla yarışır bir havaya bürünmüş.
Primeclass CIP Servis yapılan İşbirlikleriyle Paris’ten Tokyo’ya dünyanın dört bir köşesindeki 43 havalimanında yolcuların seyahatini keyfe dönüştürüyor. Öyle ki kalitede bütünlüğü, yakaladıklarına şahit oldum. Gürcistan’ın imkânlarıyla elde edilen başarı kayda değer. Üstelik Tiflis’i dünyaya en yoğun seferle bağlayan THY açısından önemi yadsınamaz bir durum, ama Prime Class herkese hizmet veriyor ve başka da alternatifi yok. Yakın zamanda Türkiye’dekine benzer yeni bir banka lounge daha TAV çatısı altında hizmete girecek.
En iyi markası havalimanı
Tiflis’e adım attığımda karşımda tanıdık bir simaya görünce şaşırdım. TAV Gürcistan Genel Müdürü Mete Erkal’ı Çelebi Hava Servis A.Ş. döneminden tanıyordum ama Tiflis’e geldiğini bilmiyordum. Tiflis ve Batum Havalimanları, TAV’ın işletmecilikteki tecrübesiyle fark yaratmış. Ülkenin en kaliteli insanları da TAV’da çalışıyor. 2009–2011 yılları arası Tiflis’te yüzde 49, Batum’da yüzde 9‘luk bir yolcu artışı sağlanmış. 2010 ve 2011 yıllarında Tiflis adına “Best Emerging Airport in Russia, CIS and Eastern Europe” ödülleri kazanılmış. TAV’ın, 2027’ye kadar işleteceği Tiflis Havalimanı, şirketin de yurtdışındaki ilk projesi. 2005’ten beri sadece 1.5 milyon nüfuslu başkentin değil, ülkenin de giriş ve çıkış kapısı. Tüm terminal içi ve dışı operasyonlar, yer hizmetleri, işletme hizmetleri, tüm mağazalar ve yiyecek içecek hizmetleri olmak üzere geniş kapsamlı ve entegre bir anlayışla TAV işe koyulmuş. Rusya savaşı sonrası yolcu rakamları yukarı doğru çıkmış. 2011’de 19 bin 600 uçak trafiğiyle bir milyon 57 bin yolcuya ulaşılmış.
Güntay Şimşek / Habertürk