Sektörel

TAV, Male Havalimanı ihalesi için ön yeterlilik aldı

TAV Havalimanları Holding A.Ş'nin, Maldivler'in başkenti Male'de bulunan "Male Havalimanı" ihalesi için teklifvermek üzere ön yeterlilik aldığı bildirildi

TAV Havalimanları Holding A.Ş'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayımlanan açıklamasında "Şirketimiz, Maldivler Cumhuriyeti Hükümeti tarafından düzenlenen, başkent Male'de bulunan 'Male Havalimanı' ihalesi için teklif vermek üzere ön yeterlilik almıştır. Konuyla ilgili tüm aşamalarda kamuoyuna bilgi verilecektir" denildi.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

TAV, Maldivler'e kadar uzandı

TAV Havalimanları Holding'in, dünyanın turizm cennetlerinden Maldivler'in başkenti Male'de bulunan 'Male Havalimanı' ihalesi için teklif vermek üzere ön yeterlilik aldı. Yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli olarak düşünülen havalimanı için ihaleyi kazanan şirket projeyi 'Yap-İşlet-Devret' modeliyle gerçekleştirecek

Her taraf beyaz kumsal en yüksek yer 2.4 metre
Başkenti:  Male
Yüzölçümü:  300 kilometrekare
Nüfus:  359.008
Sahil şeridi:  644 km
İklimi:  Tropikal
Arazi yapısı:  Beyaz kumsallar, düzlükler
En yüksek noktası:  Addu Atolu 2.4 metre
Doğal kaynak:  Balık
Tarıma uygun topraklar:  Yüzde 13.33
Turizm:  2008 yılında 683.012 turist  ağırladı
Ulaşım:  Demiryolu yok, Gan, Male limanları  var, biri uluslararası 5 havalimanı var
Dil:  Dhivehi, İngilizce
Türkiye'den Maldivlere ulaşım:  Emirates Havayolları ile Dubai aktarmalı veya Qatar Havayolları ile
Doha aktarmalı olarak yapılıyor. Direk  uçuş yoktur. Uçuş süresi 7-8 saat

 TAV Havalimanları Holding A.Ş'nin, dünyanın turizm cennetlerinden Maldivler'in başkenti Male'de bulunan ‘Male Havalimanı' ihalesi için teklif vermek üzere ön yeterlilik aldı. Dünya Bankası'nın yan kuruluşlarından IFC'nin (International Finance Corporation) danışmanlığını yaptığı ihaleye katılmlak için başvuran çok sayıda havalimanı işletmecisi arasından TAV ön yeterlilik alan 6 şirket arasına girdi.
Ön şekerlilik alan diğer şirketler ise Orly ve Charles de Gaulle havalyimanlarını işleten Fransız Aeroport de Paris, Hindistan'ın en büyük gruplarından Reliance'ın havalimanı işletmeciliği yapan şirketi, Sabiha Gökçen Havalimanını işleten konsorsiyumun ortağı Hintli GMR, Zürih havalimanı başta olmak üzere çeşitli havalimanlarını işleten Flughafen Zurich ile Bombay havalimanını işleten GVK'nın oluşturduğu konsorsiyumşve Kanadalı SNC Lavalin oldu.

Üç ayda hazır olacak
Ön yeterlilik alan şirketlere ihale şartnameleri 15 Şubat'ta verilecek ve şirketler de tekliflerini üç ay içinde hazır edecek. Yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli olarak düşünülen havalimanı için açılan ihaleyi kazanan şirket projeyi ‘Yap-İşlet-Devret' modeliyle gerçekleştirecek.
TAV Havalimanları Holding, Türkiye'de İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa İç ve Dış Hatlar Terminalleri ile İzmir Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni, Antalya Gazipaşa Havaalanı'nı işletiyor. Yurtdışında ise Gürcistan'ın Tiflis ve Batum, Tunus'un Monastir Habib Bourguiba Uluslararası Havalimanı'nı ve Enfidha Zine Abidine Ben Ali işletiyor. Ayrıca, ve Makedonya'nın başkenti Üsküp'teki Alexander the Great ile Ohrid'deki St Paul the Apostle Uluslararası Havalimanları'nın işletme hakkını elinde bulunduruyor.
TAV Havalimanları, duty-free, yiyecek-içecek hizmetleri, yer hizmetleri, bilgi işlem, güvenlik ve işletme hizmetleri gibi havalimanı operasyonunun diğer alanlarında da faaliyet gösteriyor.

Suudilerle işbirliği
TAV Havalimanları yılda yaklaşık 300 havayolu şirketinin 370 bin uçak seferine ve ortalama 41 milyon yolcuya hizmet veriyor. TAV Havalimanları'nın konsolide gelirlerinin yüzde 58'si havacılık dışı gelirlerden oluşuyor. Gelirlere en büyük katkı TAV Havalimanları'nın yüzde 50 ortaklığı bulunan ve gümrüksüz mağazaları işleten ATÜ'den geliyor. TAV Havalimanları Holding, UFRS'ye göre hazırlanmış 2008 yılı mali tablolarında 598 milyon avro konsolide gelir (ciro) elde etti. TAV Havalimanları Holding ayrıca Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinin en güçlü gayrimenkul, müteahhitlik ve altyapı, inşaat çözümleri, endüstri ve bankacılıkla mali hizmetler alanlarının da aralarında olduğu sanayi ve hizmet sektörlerinde, binlerce çalışanıyla faaliyet gösteren Suudi Al Rajhi Holding ile ortak girişim sözleşmesi imzaladı. Sözleşme kapsamında, Suudi Arabistan'da havalimanlarına yönelik Yap-İşlet-Devret projelerinin hayata geçirilmesi ile işletme, bakım ve yönetim hizmetleri sunulması yer alıyor.

1200 adadan oluşuyor
Maldivler, resmi adıyla Maldiv Cumhuriyeti, Hint Okyanusu'nda 1.200 adadan oluşan bir devlettir. Hindistan'ın güneyinde ve Sri Lanka'nın yaklaşık 750 kilometre (435 mil) güneybatısında yer alır. Küresel iklim değişiklikleri yüzünden yüzyıl içinde sular altında kalacağı tahmin edilen Maldiv halkına, 15 Kasım 2005 itibarıyla ile Avustralya'ya sığınma hakkı verildi.
1200 adanın 200'ünde insan yaşıyor. 1000 civarında ada halen boş. Yerleşim bulunan 200 adadan 90'nında Maldivliler var, 110 ada ise ‘otel ada' şeklinde kullanılıyor. Maldiv halkının yüzde 100'ü Müslüman olup, devlet ‘başkanlık' tipi cumhuriyet ile yönetiliyor. Maldivin yerel halkı İslam hukukuna uymak zorundadır. Ancak turistler şeriatın ve alkol yasağının dışında tutulur. Adalarda yerleşim binlerce yıl öncesine dayanıyor. Daha önce Budist olan ada halkı, Arap tüccar Abul Barakhat Al-Bar Bari'nin tebliğiyle müslümanlığı seçmiştir.

Bankacılık gelişiyor
Maldivler, 75 yıl İngilizlerin hakimiyetine boyun eğmek zorunda kalmış, 1965'te İngiltere'den bağımsızlıklarını kazandı. 1968'den bu yana Devlet Başkanı olan Me'mun Abdulkayyum, Ekim 2008'de yapılan seçimlerle iktidarını genç lider Muhammed Naşid'e bırakmıştır. Turizm ve balıkçılık, Maldiv ekonomisinin iki temel bileşenidir. Gemicilik, bankacılık ve taşımacılık da hatırı sayılır bir hızla büyüyor. Bu adalar ülkesinde hemen her şey İthalat yoluyla sağlandığından, yerel halk büyük bir sıkıntı çekiyor. Maldiv parası birimi Rufiyaa'dır. (1 Rufiyaa=47 kuruş)

‘No news-no shoes'
Maldivler'de resortlar adalar üzerine kurulmuştur ve her resort genelde adanın adıyla anılır. Su bungalowları, denizin üstüne çakılan kazıklar üzerine inşa edilmiştir. Birçok resortta ‘no news-no shoes' uygulaması vardır. (haber okumak yok, ayakkabı yok !) Tesislerin çoğunda ‘buttler' (bir çeşit uşak, sadece size hizmet eden görevli) bulunur. Ayrıca, birçok resorta 12 yaş altı çocuk kabul edilmez. Resortlara ulaşım, havaalanına uzaklığına göre, teknelerle veya 6-8 kişilik deniz uçaklarıyla sağlanıyor.
Radikal

Yeryüzündeki cennetin giriş kapısına TAV talip

TAV Havalimanları Holding, bir dünya markası olma yolunda yeni bir hamle daha yaptı

Şirket en çok tercih edilen tatil merkezlerinden Maldivler'de havalimanı ihalesi için ön yeterlilik aldı.

TAV, Hint okyanusunda 1200 adadan oluşan ve dünyanın turizm cenneti olarak adlandırılan Maldivler'in başkentindeki Male Havalimanı ihalesi için ön yeterlilik aldı. TAV Havalimanları Holding A.Ş'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda yayımlanan açıklamasında "Şirketimiz, Maldivler Cumhuriyeti Hükümeti tarafından düzenlenen, başkent Male'de bulunan 'Male Havalimanı' ihalesi için teklif vermek üzere ön yeterlilik almıştır. Konuyla ilgili tüm aşamalarda kamuoyuna bilgi verilecektir" denildi.

Dünyanın en çok tercih edilen tatil merkezlerinden biri olan Maldivler yıllık yaklaşık 700 bin turisti ağırlıyor. Adalara gelen turistlerin büyük bölümü Batı Avrupa ve Rusya'dan üst gelir grubu tatilcilerden oluşuyor.

TAV Havalimanları Holding, Türkiye'de İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa İç ve Dış Hatlar Terminalleri ile İzmir Adnan Menderes Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ni, yurtdışında ise Gürcistan'ın Tiflis ile Batum Uluslararası Havalimanları ve Tunus'un Monastir Habib Bourguiba Uluslararası Havalimanı'nı işletiyor.

Tunus ve Üsküp'te

Ayrıca, Antalya Gazipaşa Havaalanı, Tunus'taki Enfidha Zine El Abidine Ben Ali ve Makedonya'nın başkenti Üsküp'teki Alexander the Great ile Ohrid'deki St Paul the Apostle Uluslararası Havalimanı'nın işletme hakkını elinde bulunduruyor. TAV Havalimanları Makedonya'nın Shtip kentinde yapımını üstlendiği Yeni Kargo Havalimanı'nın işletme hakkını da opsiyonel olarak elinde tutuyor.
Vatan