TAV'dan bütün dünyaya Prime Class Lounge açılımı!
Türkiyenin hizmet sektöründe kaydettiği başarıda Turgut Özal döneminde özelleştirilen Uçaklara Servis AŞnin (USAŞ) kilometre taşı olduğunu söyleyebilirim
USAŞ’ı satın alan Gate Gurme, uzun bir süre bu tesisteki büyük kazanları, tencereleri, tavaları, fırınları müze gibi kullandı. USAŞ’ı nereden nereye getirdiğini ziyaretçilerine bu malzemeleri göstererek anlattı. Turkish Do&Co da adeta USAŞ’ın ne kadar geride kaldığını gösterircesine ikram işini yıllar sonra aynı yöntemle geri aldı.
Benzer bir değişimi hafta içi TAV İşletme Hizmetleri AŞ’nin yaptığı atılımla yaşadım. 4 yıl önce Prime Class Lounge’u (özel yolcu salonu) incelediğimde benzerleriyle aynı olduğunu görmüştüm. TAV iletişim Koordinatörü Bengi Vargül, Prime Class’ın yenilendiğini söyleyip yeni halini görmeye davet etti. TAV İşletme Hizmetleri Genel Müdürü Eda Bildiricioğlu, Operasyon Koordinatörü Meltem Kargı, İletişim ve Kalite Yönetim Müdürü Sibel Ergün ve Bengi Vargül ile baştan sona yenilenmiş lounge’u gezdim.
Kaydettikleri başarı dünyadaki gelişmelerin üzerine yaratıcı fikirlerini eklediklerini gösteriyor. TAV için yeni lounge, aynı zamanda dünyanın çeşitli noktalarında işletmesini üstlendikleri terminaller için de yeni konsept anlamına geliyor. 5 ülkede, 11 havalimanında işlettiği 20 özel yolcu salonunda yılda 1.5 milyon yolcuya hizmet veren TAV’ın bu adımı, kendini alanında başka bir kategoriye yerleştiriyor. İşbirlikleri sayesinde 100 ayrı lounge’u da hizmet halkasına eklemiş durumdalar. Atatürk Havalimanı Dış Hatlar’da bulunan salon, yolcuların beklentilerine yönelik teknolojik ve modern bir tasarımla yenilenmiş. Ev atmosferinde üç ayrı konsept oluşturulmuş. Seçilen renklerle dingin bir ortam yaratılmış. Ayrıca alışılmışın aksine masif mobilyalar, parke ve mermer kaplamalarla sıcak bir oturma odası hissi verilmiş. 1217 Design Mimarlık ve Mimar Hale Şener iyi iş çıkarmış. Kuşkanatlı aydınlatmalarla havalimanı ve uçak ilişkisine de atıfta bulunmayı ihmal etmemişler.
Tablet bilgisayarlar, Playstation ve TV fonksiyonlarını içeren masaj koltuklu kişiye özel dinlenme mekânları, teknolojik hizmetler ön planda tutularak, klasik yolcu bekleme salonu anlayışına yeni bir bakış açısı kazandırmış. Duvara yansıtılan dünya şehirlerinin sketch’lerinden oluşan illüstrasyon, her gelişinde yolcuyu farklı bir görselle karşılayarak sürpriz yapıyor. Ünlü ressamların tabloları da duvarları süslüyor. Duş, bagaj ve özel eşyalar için Kale’nin dijital kilitli dolap hizmeti, kablosuz internet, kişisel kulaklıklı TV ve müzik sistemi, kitaplık, gazete ve dergiler de yolcuların hizmetine sunuluyor. Ve ikram. Sıcak yemek alternatiflerinden suşiye, Türk mutfağından tatlı çeşitlerine kadar zengin içerikli büfesiyle yolcuların tüm beklentilerine cevap veriyor. Mönüler 3 ayda bir yenileniyor. TAV Passport Kart üyeleri, anlaşmalı banka ve diğer kuruluşların özel müşterileri, uluslararası lounge kart sahipleri, transit ve münferit yolcular lounge’dan faydalanabiliyor. Kart sahibi olmayanlar da ücret mukabilinde bu butik özel yolcu salonunda aynı keyfi sürebilir.
Güntay Şimşek/Airport Habertürk