Ekonomi

TAV’dan en az 313 milyon euro net kar

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası olan TAV Havalimanları yılın ilk dokuz ayına ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. TAV, bu dönemde toplamda 60,2 milyon yolcuya hizmet verdi.Serkan Kaptan, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:“Özellikle ülkemizin ana pazarlarından olan ülkeler Almanya ve İngiltere’den gelen yolcu sayıları 2019 yılının çok üstüne çıktı

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Serkan Kaptan, şirketin 39,1 milyon dış hat ve 21,1 milyon iç hat olmak üzere toplamda 60,2 milyon yolcuya hizmet verdiğini açıkladı.

Serkan Kaptan, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

“Özellikle ülkemizin ana pazarlarından olan ülkeler Almanya ve İngiltere’den gelen yolcu sayıları 2019 yılının çok üstüne çıktı. Devam eden güçlü talebin sonucunda ise sene başında açıkladığımız dış hat yolcusu beklentimizi yüzde 10 ile 15 oranında artırdık.

Bu sene ayrıca, kısmen jeopolitik sebeplerden ve kısmen de havalimanındaki verimlilik artışı nedeniyle Almatı Havalimanı’nı teknik inişler için kullanan kargo uçuşlarının sayısı da 2019’un iki kat üstüne çıktı. Özel yolcu salonları, gümrüksüz satış ve yiyecek içecek faaliyetlerimizin finansal sonuçlarında da çok büyük iyileşmeler yaşandı ve bilişim hizmetlerimiz iş hacmini büyüttü. Kış sezonunda ise seyahat talebinin kuvvetli bir şekilde seyretmesini bekliyoruz.

İkinci çeyrekte 2019 yılında yakaladığımız ciro, FAVÖK ve net kar rakamlarını geçmiştik. Üçüncü çeyrekte de 2019 yılında performansının üstüne çıkmayı başardık. Faaliyetlerimiz ve finansallarımızdaki bu kuvvetli yönelmelere bağlı olarak 2022 yılı beklentilerimizi bu sene ikinci kere yukarı yönde revize ediyoruz. Yılsonu için 272 ile 313 milyon avro arası FAVÖK ve 75 ile 105 milyon avro arası net kar bekliyoruz.

Uzun vadeli büyüme trendleri, sunduğu rekabetçi değerler ve olumlu ikame etkisiyle Türk turizmini, daha önce yaşanan küresel çalkantılarda desteklemiştik. İçinden geçmekte olduğumuz bu küresel makroekonomik belirsizlikler döneminde de Türk turizmi bu özellikleriyle ayrıca avantajlı bir konumda bulunuyor.

Son 20 yılda birçok şokla ve krizle de karşılaştık ama hepsinin üstesinden bir şekilde başarıyla gelerek şirketimizi istikrarlı bir şekilde büyütmeyi başardık. Geriye dönüp baktığımızda ise dayanıklılık, adaptasyon kabiliyeti ve de akıllı büyümenin TAV’ın genlerinde bulunduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Rekabette bir adım öne çıkmamızı sağlayan bu özelliklerimizi ise TAV’ı gayretleri ve destekleriyle bugünlere getiren çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve de iş ortaklarımıza borçluyuz.

Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve de iş ortaklarımıza bu vesileyle yarattığımız küresel markamız adına tekrar teşekkür ediyorum.”