23 / 12 / 2024

TÇMB çimento sektörünün 100 yıllını değerlendirdi!

TÇMB çimento sektörünün 100 yıllını değerlendirdi!

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB), düzenlenen basın toplantısında çimento sektörünün 100 yılık değerlendirmesini yaparak, gelecek 100 yılın hedeflerini açıkladı...



Çimento sektörünün, en başta baca gazı emisyonları olmak üzere çevreci düzenlemelere uygun olarak üretim yaptığının altını çizen TÇMB Yönetim Kurulu Başkanı İğnebekçili, 'Sürdürülebilir kalkınma, 100'üncü yılında çimento sektörünün temel politikası olacak' dedi

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB), düzenlenen basın toplantısında çimento sektörünün 100 yılık değerlendirmesini yaparak, gelecek 100 yılın hedeflerini açıkladı.

TÇMB Yönetim Kurulu Başkanı Adnan İğnebekçili, 1911 yılında üretim kapasitesi sadece 20 bin ton olan çimento sektörünün 100'üncü yılında 66 milyon tonun üzerinde üretim hacmine ulaşarak, Türkiye'nin lokomotif sektörleri arasında yer aldığını vurguladı. Sektörün ulaştığı büyüklüğün, sektör temsilcileri için gurur verici bir noktada olduğunu ifade eden İğnebekçili, yeni yüzyıla dünyaya örnek olacakları yeni vizyon ve hedeflerle girmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

15 BİN KİŞİ ÇALIŞIYOR
İğnebekçili şöyle konuştu: '2010 yılında Türk çimento sektörü, yaklaşık 4,5 milyar dolar cirosu, 1 milyar dolar tutarındaki ihracatı ve doğrudan 15.000 kişiye yarattığı istihdam ile Türkiye ekonomisi içinde önemli yere sahip bir sanayi dalı haline geldi.  Önümüzdeki 10 yılın sonunda sektörümüzün yüzde 60'lar seviyesinde büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Bu nedenle iç pazarla yetinmiyor, yaklaşık 90 ülkeye ihracat gerçekleştirmemize rağmen, yeni pazarlar geliştirmeyi önceliğimiz olarak görüyoruz.'

YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTİYORUZ
TÇMB'NİN, ikinci yüzyılda odaklanacağı en önemli konu ise çevre olacak. Çimento sektörünün bugün, en başta baca gazı emisyonları olmak üzere, atık su deşarjları, toprak kirliliğinin önlenmesi ile atıkların azaltılması ve bertarafı gibi çevresel bileşenlere dair tüm ulusal kanun ve yönetmeliklere uygun olarak üretim yaptığının altını çizen İğnebekçili; sektörün tüm çevresel ölçümleri bağımsız akredite laboratuvarlar tarafından yapılmakta olup toz emisyonlarının baca gazı toz tutma sistemleri ile önlendiğine dikkat çekti. İğnebekçili, çimento sektörünün ikinci yüzyılında odaklanacağı konuları ise şöyle özetledi: 'Sürdürülebilir kalkınma, 100'üncü yılında Türk çimento sektörünün temel politikası olacak. İkinci yüzyılımızda çevreye saygı ve kalkınmada etkin rol oynamaya devam ederken, estetiğe önem veren ürünlerimizle ön planda olacak ve yaşam kalitesini yükseltmeyi öncelikli hedefimiz olarak göreceğiz.'

2 milyar euroluk payı çimento alsın
İĞNEBEKÇİLİ, sektörün ikinci yüzyılında çok daha iyi olmak için ihtiyaç duyduğu destekleri ise şöyle sıraladı:
l ÖNCELİKLE AB'ye uyum için mali kaynak ve zamana ihtiyaç var. Kamu kurumlarının çalışmasına göre endüstriden kaynaklı kirlilik önleme direktifine uyum için 12,6 milyar euro yatırım gerekeceği öngörülüyor. Bunun için de çimento sektörünün en az 2 milyar euro pay alması gerekebilir.
l KYOTO sonrası yapılan 2012 yılı ve ilerisi döneme dair müzakerelerde, ülkemizin kalkınma önceliği ilk hareket noktası olmalı.
l SERA gazı azaltımında, özellikle enerji ve ulaşım olmak üzere tüm sektörlere eşit görevler ve sınırlamalar verilmeli, sadece belirli sektörlere uygulanacak haksız ve ağır yaptırımlar engellenmeli.

BETON YOLLAR YAYGINLAŞMALI
l BENZER şekilde, yıllardır asfalt yollara alternatif olarak dile getirdiğimiz, 'beton yollar' yapımının yaygınlaştırılması da ülke kaynaklarının verimli kullanılması açısından son derece önemlidir.
l BETON yolların ilk yatırım maliyetinin asfalt yoldan daha pahalı olmadığını biliyoruz. 'Uzun Ömür Maliyeti' olarak baktığımızda ise, beton yol asfalt yoldan tartışmasız daha ekonomiktir.
l AYRICA, sürüş emniyeti, gece görüş kolaylığı ve nihayet 'çevre dostu çözüm' olarak da beton yollar, birçok gelişmiş ülkede asfalt yollara tercih edilmekte ve yaygın kullanım ortamı bulmaktadır.

Atık yakıt sorunu acilen çözülmeli
l ÜRETİMDE enerji maliyetlerinin düşürülmesi ve çevre sorunlarının azaltılması için tüm gelişmiş ülke çimento sanayilerinde yaygın kullanımı olan atık yakıtların ülkemizdeki kullanımı maalesef son derece sınırlıdır.
l ATIKLARIN toplanması, tasnifi ve kullanımı konusunda yasal mevzuat mevcut olmasına rağmen, uygulamada atık üreticilerinin sorumluluklarının henüz yeterli açıklıkta belirlenmemiş olması ve denetim yetersizlikleri nedeniyle, atık yakıt temin ve kullanımında ülke olarak henüz istenilen düzeye ulaşamadık.
l MEVCUT eksiklikleri bir an önce tamamlayarak, AB ülkelerinde çimento üretiminde yaygın olarak kullanılan atık yağlar ve eski araç lastikleri başta olmak üzere diğer sanayi ve kentsel atıkların, çimento sanayiinde atık yakıt olarak kullanımı mutlaka sağlanmalıdır.
Akşam


Geri Dön