Emlak Terimleri

Tek tapu nasıl alınır?

Tapu çeşitleri müstakil ve hisseli tapular olarak ikiye ayrılıyor. Tek tapu kadastral durumu belirli olan bir araziye tek bir kişinin malik olması anlamına geliyor. Peki, tek tapu nasıl alınır?

Tek tapu nasıl alınır?

Tapu işlemleri için önceden hazırlanması gereken bazı belgeler bulunuyor. Hazırlanması gereken  belgelerden biride; Belediye Rayiç Bedeli Belgesi’ olarak karşımıza çıkıyor. Alıcı ya da satıcı tapunun fotokopisi ile gayrimenkulün ilişkili olduğu belediyeye başvurarak bu belgeyi alabiliyor. Bu belge alım-satımın yapılacağı gün tapuya verilmesi gerekiyor. 


Vergi Borcu Yoktur Yazısı da tapuya gitmeden önce hazırlanması gereken belgeler arasında yer alıyor.  Bu belgeyi konutun bağımlı olduğu belediyeden alabiliyorsunuz.  Eğer satıcı iseniz ve evinizi krediyle alıp borcunuzu bitirdiyseniz, evinizi satmadan önce “ipotek fek yazısı” ile bir arada tapu daire gidip ipoteği sonlandırmanız gerekiyor. 


Tapuda alım – satım işleminin yapılması için konutun deprem sigortasının kesinlikle yaptırılması gerekiyor. DASK yapılmadan tapuda alım-satım işlemi yapılamıyor.  Tapu işlemleri için gereken evraklar içinde nüfus cüzdanı ve fotoğraf da yer alıyor. Her iki taraf yanlarında nüfus cüzdanının (TC kimlik numaralı) aslını, bununla beraber satıcı için 1, müşteri için 2 vesikalık fotoğraf  ( Son 6 ay içerisinde çekilmiş, 6×4 cm ebadında orijinal) bulundurması gerekiyor. Tapu Sicil Müdürlüğüne tarafların birlikte gitmesi gerekiyor. 


Satıcı ya da yetkili temsilcisi, Tapu Müdürlüklerindeki sıra numarası cihazlarından T.C kimlik numarası ile sıra numarası alması gerekiyor. Sıra numarası alındıktan sonra Ön Başvuru Kısmında yetkili personele gereken belgeleri vermeniz gerekiyor. Belgelerinin eksiksiz ise ön başvurunuz kabul ediliyor.  


Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj geliyor. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve sonrasında randevu günü ve saati veriliyor. Harcın yatırılmasından sonra görevli tarafları sözleşme masasına davet ederek yapılan resmi senede/tescil istem belgesine imzaları alarak işlemi sonlandırıyor. En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim ediliyor.



Tek tapu nasıl bölünür?



Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com