Tekirdağ Ergene'de 15.5 milyon TL'ye icradan satılık fabrika!
Çorlu 1. İcra Dairesi Müdürlüğü, Tekirdağ ili, Ergene ilçesi, Velimeşe Mahallesi 453 ada 15 parselde yer alan 21 bin 976,91 metrekarelik fabrikayı 15 milyon 548 bin 482 TL'ye icradan satıyor...
Çorlu 1. İcra Dairesi Müdürlüğü tarafından Tekirdağ ili, Ergene ilçesi, Velimeşe Mahallesi 453 ada 15 parselde yer alan 21 bin 976,91 metrekarelik fabrika 15 milyon 548 bin 482 TL'ye icradan satışa çıkarıldı. İcra ihalesi 12 Mart 2020 tarihinde saat 14:00'te gerçekleştirilecek.
İlan metni:
T.C. ÇORLU 1. İCRA DAİRESİ
2016/452 TLMT.
TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI
Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :
1 NO'LU TAŞINMAZIN
Özellikleri :
Tekirdağ İli Ergene İlçesi Velimeşe mah. 453 ada 15 parsel 21.976,91 m2 yüzölçümlü Yönetim İşletme ve Boya Mutfağından ibaret Betonarme Fabrika Trafo, Kazan Dairesi Binası Su Deposu Arıtma,Isı Geri Dönüşüm Tesisleri ve Arsası Nitelikli taşınmazın 2257/2400 hissesi. Fabrika içerisinde kiracı EUROMAK isimli işyerinin faaliyet gösterdiği tespit edilmiştir. Tekirdağ ili sınırları dahilinde kurulan sekiz adet Islah Organize Sanayi Bölgesinden biri olan Velimeşe Organize Sanayi Bölgesi , Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na bağlı Sanayi Bölgeleri Genel Müdürlüğünün 04/05/2012 tarihli yazısı ve ekinde onayladığı kuruluş protokolü ile Tüzel kişiliğini kazanmış , 279 sicil nosu ile çalışmalarına başlamış ve yürütülen Islah çalışmalarının neticelenmesi sonucu 11/10/2013 tarihinde onaylanan kuruluş protokolü ile Islahtan çıkarak OSB niteliğini kazanmıştır.Bölge içerisindeki 182 adet işletme genel olarak tekstil,maden endüstirisi,enerji üretimi lojistik ve depolama , akaryakıt gibi sanayi kollarında faaliyet göstermekte olup yeni düzenleme neticesinde OSB bütünü ile Ergene İlçe sınırlarında kalacaktır. Arsa , Velimeşe - Çorlu karayoluna ve demiryoluna yakın , çevresinde muhtelif sektörlerde faaliyet gösteren fabrikaların bulunduğu, ulaşım , elektrik ve temizlik hizmetlerinden yararlanmaktadır.
VELİMEŞE OSB PARSEL M2
TOPLAM OSB ALANI YOLLAR HARİÇ 8392041,67
TOPLAM HİZMET DESTEK ALANI 17 238274,7
TOPLAM TEKNİK ALTYAPI ALANI 5 147238,06
TOPLAM İDARİ VE SOSYAL ALAN 7 294123,12
TOPLAM PARSEL SAYISI 485
SANAYİ PARSEL SAYISI 456 7628332,67
DOLU PARSEL SAYISI 186 3946374,57
DOLULUK ORANI %41
Arsa üzerindeki yapılar için ilk olarak 02.07.2003 tarihinde idari bina (Bodrum kat:73,78 m²,zemin kat:433,00 m²,1. Normal kat: 441,96 m²),fabrika binası (3.061,39 m² ve asma kat 144,29 m²) için toplam 4.154,42 m² için yapı ruhsatı verildiği,20.07.2005 tarihinde aynı yapılar için yapı kullanma izin belgesi verildiği görülmüştür.Ek yapılar için 06.07.2004 tarihinde idari bina (452,95 m²),fabrika (2.306,88 m²),kazan dairesi (285,38 m²),trafo – boya mutfağı (320,07 m²),su deposu ve arıtma (1.262,43 m²) ve geri dönüşüm yapısı (195,39 m²) için toplam 4.823,10 m² için yapı ruhsatı verildiği,12.08.2005 tarihinde aynı yapılar için yapı kullanma izin belgesi verildiği görülmüştür. Taşınmazın çevresi taşıyıcı tuğla duvar üzeri denir profil direk ile çevrilidir.Tek katlı fabrika binasının dış cephesi boyalı olup bina içi zemini epoksi beton kaplıdır.Fabrika yapısının taşıyıcı kolon ve çatı konstrüksiyonları prefabrik betonarme olup çatı kaplamaları sandviç paneldir.Fabrikaların iç duvarları boyalıdır. Fabrika içerisinde yükseklik yaklaşık 7 metre civarındadır.Fabrika toplam alanı 5.368,27 m²’dir. İdari bina ise bodrum kat + zemin kat + asma kat ve 1 Normal kattan oluşmaktadır.Binanın dış cephesi, boyalı,pencere doğramaları alüminyumdur.Bina girişinde antre,hol,odalar,laboratuar ve tuvaletler bulunmaktadır.Antre,hol ve laboratuarın zemini seramik,odaların zemini laminat parke,duvarları boyalı,tavanları 60x60 cm. asma tavandır.Tuvaletler ve laboratuar kısmının duvarları seramik kaplıdır.Merpenleri mermer kaplı olan idari binanın ofislerin kapı ve pencere doğranmaları alüminyumdur.Taşınmazın toplam inşaat alanı 1.401,69 m²’dir.Kazan Dairesi, Taşınmazın dosyasında bulunan mimari projesine göre brüt 285,38 m² kapalı kullanım alandan oluşmaktadır. Kazan dairesi içerisinde yükseklik yaklaşık 8 metre civarındadır.Trafo- boya mutfağı,mimari projesine göre brüt 320,07 m² kapalı kullanım alandan oluşmaktadır. Boya mutfağı içerisinde yükseklik yaklaşık 4 metre civarındadır.Su deposu ve arıtmalarmimari projesine göre brüt 1,262,43 m² kapalı kullanım alandan oluşmaktadır. Yer altında yer alan su deposu 462,60 m² kullanım alanlıdır.Isı geri dönüşüm bölümümimari projesine göre brüt 195,39 m² kapalı kullanım alandan oluşmaktadır. Vaziyet planına göre daha kuzey istikametine inşa edilmiştir.
Taşınmaz üzerinde Yapı Ruhsatı-Yapı Kullanma İzin Belgesi ve Mimari proje harici yapılan yapılar bulunmaktadır.Toplam 2.100 m² kullanım alanlı Sundurma olarak inşa edilen yapıların kullanım alanları ve kullanım amaçlan aşağıdaki gibidir:
DEPO: Fabrika mahallinin kuzey tarafına bitişik inşa edilen brüt 260 m² kullanım alanlı yaklaşık 6 mt. yüksekliğindedir.
DEPO: Fabrika binasının doğusuna ve kazan dairesinin güneyine bitişik inşa edilen brüt 1,480 m² kullanım alanlı yaklaşık 4 mt. yüksekliğindedir.
ATÖLYE: Kazan dairesine bitişik inşa edilen brüt 55 m² kullanım alanlı yaklaşık 4 mt. yüksekliğindedir.
FORKLİFT ALANI: Parselin kuzey batı köşesinde İnşa edilen brüt 35 m² kullanım alanlı yaklaşık 3 mt. yüksekliğindedir.
ŞARDON ATIK ALANI: Fabrikanın kuzey batı köşesine bitişik inşa edilen brüt 25 m² kullanım alanlı yaklaşık 2,5 mt. yüksekliğindedir.
TEHLİKELİ ATİK ALANI: Fabrikanın kuzey batı köşesine bitişik inşa edilen brüt 75 m² kullanım alanlı yaklaşık 2,5 mt. yüksekliğindedir.
KOMPRESÖR BİNASI: Isı geri dönüşüm binası ile trafo binası arasına İnşa edilen brüt 50 m² kullanım alanlı yaklaşık 4 mt. yüksekliğindedir.
ATIK ALANI: Boya mutfağına bitişik inşa edilen brüt 120 m² kullanım alanlı yaklaşık 2,5 mt. yüksekliğindedir.
Fabrika tesisinin alt ve üst yapı elektrik tesisatları yerinde görülüp incelenmiştir.
1. Fabrikaya enerji temini için mevcut Tredaş 31,5 kV havai hattının iptal olduğu yeni çekilen yer altı hattı olan 35kV YE3SV/Protothen-X kablo ile yeraltıtaşınan enerjinin tek katlı fabrika binası yanında açık alanda ve betonarme olan jeneratör, kompresör ve ana dağıtım panosu binası arkasındayer alan bölümdeki beton köşk trafo merkezine girdi yaparak son bulduğu,
2. Betonarme olarak tesis edilen Jeneratör, Kompresör ve A.G. Dağıtım Pano bölümübinası karşısında yer alan 2 adet beton köşk trafo merkezinin modüler olduğu, bünyesinde OG bölümüne ait yük ayırıcılı giriş-çıkış hücresi, ölçü akım ve gerilim hücresi ile kesicikoruma hücrelerinin yer aldığı OG Hücre Bölümü 1 adet beton köşk içerisinde, diğer 1 adet beton köşk içerisinde 1000 kVA'lık güç trafosu ve diğer bölümde betonarme bina içinde yer alan ana dağıtım panosunun beslendiği tek çıkışlı AG panosunun bulunduğu, enerji kesilmelerinde otomatik olarak devreye giren jeneratörün yerinde olmadığı, götürüldüğü görüldü, yan betonarme bina içerisindeki tesisatların tamamen söküldüğü görüldü.
3. Fabrika üretim holü içeresinde 1000 kVA'lık A.G. enerji dağıtım panosunun yer aldığı, 6 gözlü ana dağıtım panosunun birincidikmesinin ana giriş(1600 A-Siemens Marka),2, 3., 4., 5. ve 6nolu dikmelerin fabrikaiçin kuvvet besleme çıkış Şalterleri, dikmelerin için kompanzasyon sistemi için kullanıldığı, şalter çıkış kablolarının kesildiği mevcut olmadığı, trafo ana pano arası yeni kablo bağlantısı yapılarak,
4. Ana dağıtımın yapıldığı panosu üzerinden üretim holündeki yerleşik üretim makinaların olmadığı, kablolarında kesilip alındığı kabloların yerinde mevcut olmadığı ve üretim holündekabloların taşınmasında kablo taşıma sistemlerinin kullanılmış olduğu,
5. Üretim hollerindegenelde tavandan armatürlerin söküldüğü yerlerinde olmadığı tespit edilmiştir.
Velimeşe Organize Sanayi Bölgesinin 17/08/2016 tarihli yazısında belirttiği üzere ;
(a)İlgili taşınmazın Organize Sanayi Bölgesi sınırları içerisinde yer aldığı,
(b)Yönetmeliğin 106 maddesi hükmüne göre konulan şerhin halen devam ettiği ,
(c) 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu , Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği , Onaylı sınırlar içinde uygulanacak imar planları ve bölgeyi kapsayan üst planlar ve bunlara ilişkin notlar ile OSB kuruluş protokolü , Islah Komisyon Kararları Müteşebbis Heyeti ve Yönetim Kurulu Kararlarının belirlenmiş olan tüm kritlerler,yasaklar, uygulama usülleri ve izin verilen sektörler ile bunlara ilişkin kısıtlamalar , sorumluluklar ve izlenecek süreç işbu parseli ihale sonucunda satın alacak gerçek yada tüzel kişileri bağlayacağı,
(d)Taşınmazı satın alan üçüncü kişinin göstereceği faaliyette, OSB ve IOSB leri düzenleyen Kanun ve Yönetmelikler , Velimeşe OSBMüteşebbis Heyeti ve Yönetim Kurulu'nun kararları ile bölgeyi kapsayan üst plan notlarının müsaade ettiği sanayi faaliyetleri dışına çıkamayacak ; yasaklanan faaliyetlerde bulunamayacağı , Bu yönde olmak üzere ; bölgeyi kapsayan üst plan notları ve 4562 sayılı yasanın madde 15 hükmü gereği bölgenin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahipğ alıcılara veya kredi alacaklısı kuruluşa satış yapılabilecek olup; Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliğinin madde 101 ve devamında belirtilen OSB'lerde kurulamayacak Tesisler başlıklı faaliyetlere izin verilmeyeceği,
(e) Bölgemizde faaliyet gösterebilecek olan sektör grupları ; Kuruluş Protokolü madde 6 da düzenlenmiş olup, iş bu sektörlerde faaliyet gösterecek olan işletmeler yukarıda belirtilen kısıtlamalara ve kurallara tabi olmaya devam edeceği ,
(f) Kredi alacaklısı kuruluş konumunda bulunması kaydı ile ; 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunun madde 15/son hükmü ve Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama Yönetmeliğinin 109/6 maddesi " Taşınmazların kredi alacaklısı kuruluşa satılması halinde, kredi alacaklısı kuruluş , satın aldığı taşınmazı sadece OSB'nin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip gerçek veya tüzel kişilere en geç 2 yıl içerisinde satmak veya aynı nitelikteki gerçek veya tüzel kişilerekiraya vermek zorunundadır. " hükmü gereği ; Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. ve iş bu yazımız içeriğindeki sınırlamalara uymak, ödemeleri yapmak, belirtilen taahhütleri vermek koşu ile taşınmazın satın alabileceği ,
(g)Yine; ihale alıcısının onaylı sınırları kapsayan üst planlar da dahil olmak üzere, İmar uygulamaları, inşaat süreleri, üretime başlama süreci ve süreleri ve sair konularda belirlenen yasaklar ve uygulamalara tabi olacağı ve bununla ilgili olarak; Velimeşe Organize Sanayi Bölgesi Yönetimine bahse konu sınırlamalara tabi olduğuna dair taahhütte bulunması gerektiği, anılan taahhüt imzalanmadan taşınmazın icra ile satışına ve ihale alıcısına devrine muvafakat edilmeyeceği,
(h)OSB katılımcısı ve dosya borçlusu Arbul Entegre Tekstil İşletmeleri A.Ş. nin Yönetim Aidatı ve Atıksu arıtma Tesisi Katılım Payı borcunun bulunduğu , ihale bedelinden işbu alacaklar ve bunların fer'ilerine dair ödemeler yapılmadan tapuda devir işlemine muvafakat edilmeceği ve işbu alacakların 4562 sayılı kanunun madde 15 hükmü gereği öncelikli olduğu bildirilmiştir.
KATILIMCILARIN SEKTÖR GRUPLARI :
MADDE: 6- OSB'deKarma (Tekstil ve Hazır Giyim, Metal, Makine, Beyaz Eşya ve Elelktronik, vs.)
MADDE 101 – (Değişik: RG-11/5/2018-30418)
(1)OSB’lerde, aşağıdaki tesisler kurulamaz:
a-) Karma ve İhtisas OSB’lerde;
Rafineriler, gazlaştırma ve sıvılaştırma tesisleri,
Ham Petrol Rafinerileri,
Kömür veya bitümlü şiştin sıvılaştırıldığı ve gazlaştırıldığı tesisler,
Sıvılaştırılmış petrol gazı dolum ve depolama tesisleri,
Çimento fabrikaları, beton santralleri, çimento klingeri üreten tesisler,
Nükleer güç santralleri ile diğer nükleer reaktörler,
Radyoaktif atıkların depolanması, bertarafı ve işlenmesi amacıyla projelendirilen tesisler ve benzeri radyoaktif atık tesisleri,
Nükleer yakıtların üretilmesi veya zenginleştirilmesi ile ilgili tesisler,
Endüstriyel nitelikli, sintine ve benzeri atık suların geri kazanım tesisleri,
Çevre ve Şehircilik Bakanlığının olumlu görüşü doğrultusunda OSB tarafından kurulmasına izin verilen; kullanılmış yağın yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı, metal, plastik, ahşap, naylon, lastik, kauçuk, kağıt, karton, cam, iplik ve benzeri atık ve hurdaları ara veya nihai ürüne çeviren tesisler hariç olmak üzere, her türlü atığın; geri kazanımı, ayrıştırılması, yakılması, gazlaştırılması, kimyasal yolla arıtılması, nihai ve/veya ara depolamamsı ve/veya araziye gömülmesine ilişkin tesisler.
b-) Karma OSB’lerde;
Patlayıcı/Yakıcı maddelerin üretildiği, depolandığı ve dolumun yapıldığı tesisler,
Petrokimya Kompleksleri,
Üretiminde kapalı proses, gaz veya sıvı yakıt ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç;tuğla ve kiremit fabrikaları, kömür yıkama kireç,alçı ve zımpara tesisleri,
Entegre Şeker Fabrikaları
Klor-alkali tesisleri, sülfirik asit, fosforik asit, hidroklorik asit, klor ve benzeri kimyasal maddeler üreten yerler, azot sanayi ve bu sanayi ile entegre gübre fabrikaları, Zirai mücadele ilaçları için hammadde üretimi yapan tesisler, Asbest, asbest içeren ürünlerin işlenmesi veya dönüştürülmesi yapılan tesisler, Ham deri işleme, padok ve sadece hayvan kesimi yapılan tesisler, Talk, barit, kalsit, antimuan ve benzeri kırma ve öğütme tesisleri,
(2) Bu maddenin hükmünden aşağıdaki tesisler müstesnadır :
Kullanılmış yağın yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı, metal, plastik, ahşap, naylon, kauçuk, kağıt, karton, cam, iplik ve benzeri atık ve hurdaları münferiden ara veya nihayi ürüne çeviren tesisler ve ormansal, tarımsal ve bitkisel atıklar ile atıksu arıtma tesisi çamurunu hammadde olarak kullanarak enerji üretentesisler,
OSB'ye ait teknik altyapı alanında olması şartı ile OSB'nin, kendi katı atıkları ve müşterek arıtma tesisinden çıkan çamurların bertarafı için kuracağı tesisler,
(3)OSB; karma OSB’lerde, yukarıda sayılan tesisler ile OSB’nin kuruluş protokolü çerçevesinde kurulması planlanan sektörlerini veya mevcut sektör yapısını, tesisin faaliyetinden kaynaklanan çevresel etkilerini, altyapı ve atıksu arıtma tesislerine etkilerini, herhangi bir olumsuzluk anında tetikleyici etkisini, insanların çalışma ve yaşam koşullarına etkisini dikkate alarak kurulmasında sakınca gördüğü diğer tesislerin korulamsına ilişkin olarak, üniversite ve konu ile ilgili kurumlardan alıncak raporlar çerçevesinde karar verir.
İHALEYE KATILACAK KİŞİ / KURUMLARIN ÖNEMLE DİKKATİNE :
1-İhaleye katılacak kişilerin kimlik aslı ve bir adet fotokopisini ,kurumlar adına ihaleye katılacak kişilerin kimlik aslı,fotokopisi veyetkillerini gösterir imza sirkülerini, vekaletnameli avukatların süresi itibariyle devam eden ve geçerli vekaletnamelerinin noter onaylı suretini getirmesi ,
2- İhaleye katılacakların yukarıda belirtilen Organize Sanayi Bölgesinin şartlarını eksiksiz ve koşulsuz olarak kabul etmiş sayılacağı,
3- İhaleye katılacakların Organize Sanayi Bölgesinin belirtmiş olduğu Taahhütname metnini ihale esnasında huzurda imzalamasına müteakip ihaleye alınacağı , *aşağıda belirtilen Taahhütname metninin herhangi bir nedenle imzalanmaması, üzerine şerh/koşul düşülerek imzalanması, kısmi olarak kabul edilmesi veya reddedilmesi vb. durumlarda ilgilinin İHALEYE KATILAMAYACAĞI ,
4- Yapılacak ihalede yukarıda özellikleri belirtilen nitelikteki taşınmaz hissesi satışa çıkartılmış olup,yalnızca taşınmaz hissesinin satışı ve tescili yapılacaktır. Taşınmaz içerisinde bulunan menkullerin bilirkişi raporunda tespit edildiği üzere kiracı EUROMAK adlı firmaya ait olduğu belirtilmiştir. Bu sebeple menkuller değerlendirmeye alınmamıştır ve satışa konu edilmemiştir.
*TAAHHÜTNAME METNİ :
Velimeşe Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanlığına
Velimeşe Organize Sanayi Bölgesi Sınırları içerisinde bulunan Tekirdağ İli Ergene İlçesi Velimeşe Organize Sanayi Bölgesi .... Ada ,......... Parsel nosu ile tescilli taşınmazın üzerinde malik ve katılımcı sıfatı ile işletme olarak faaliyet göstermekteyiz.
Kanun veYönetmelikler gereği Organize Sanayi Bölgesine katılımla ilgili istenilen belgeleri eksiksiz olarak tamamlayacağımızı ; Müteşebbis Heyet ve Yönetim Kurulunca belirlenen şartlarını eksiksiz olarak yerine getireceğimizi , Müteşebbis Heyet ve YÖnetim Kurulunun almış olduğu ve ileride alacağı kararlar doğrultusunda , uygulamaya konulmuş ve daha sonra uygulamaya konulacak prensip ve şartlar çerçevesinde tarafımızca yapılması yada yaptırılması gereken tüm işlemleri gerçekleştirerek , yapı ruhsat ve yapı kullanma izinleri , depremsellik , çed ve benzeri mevzuat gereklilikleriniyerine getireceğimizi, 3194 sayılı imar Kanunu , 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkarılan OSB uygulama yönetmeliği, ilgili diğer tüm mer'i mevzuatın gerektirdiği yasal yükümlülükleri yerine getireceğimizi , OSB uygulama yönetmeliğinin 108.maddesine istinaden 1 yıl içerisinde yapı ruhsatını alacağımızı ve yapı ruhsatı tarihinden itibaren 2 yıl içerisinde üretime geçeceğimizi, kiralama söz konusu olan hallerde tesisin sanayi parsalinde faaliyetimiz ile ilgili tarafımıza ve çed başvurusuna sunduğumuz taahhüt niteliğindeki bilgi ve belgeler ile Meri mevzuat hükümlerine uygun faaliyetde bulunacağımızı peşinen kabul ettiğimizi ,
Sahibi olduğumuz yada olacağımız gayrimenkulde göstereceğimiz faaliyette , OSB ve OSBleri düzenleyen Kanun ve Yönetmelikler, Velimeşe OSB Müteşebbis Heyeti ve Yönetim Kurulunun kararları ile bölgeyi kapsayan üst plan notlarının müsaade ettiği sanayi faaliyetleri dışına çıkmayacağımızı, taşınmazın devri yada satışı söz konusu olduğunda , yeni malikin iş bu sözleşmede belirtilen nitelikleri taşıyan ve müsaade edilen sanayi sekötrleri alanında faaliyet gösteren işletmeler olacağını , iş bu taahhütnamede belirtilen kanun ve yönetmelikler dışındaki özel ve tüzel kişilere devir yada satış yapmayacağımızı,
Sahibi olduğumuz yada olacağımız gayrimenkulun içerisinden geçen ve ileride geçmesi muhtemel Velimeşe OSB nin ihtiyacı olan yol , bordür, karo , ayırma taşı,içme-kullanım suyu , yağmur suyu , doğalgaz, kanal ve elektrik şebekesi, kablo kanalları , arıtma tesisi bağlantı kanalları, kojerasyon sistemi ve hatları , telekomünikasyon hatları ve benzeri alt ve üst yapı tesislerinin işgal ettiği alanların kullanım haklarının , Velimeşe OSB ait olduğunu, OSB'nin alebi halinde gerekli muvafakatları vereceğimizi kabul ettiğimizi,
Yapı ruhsatı , Yapı kullanma izni, işyeri açma , çalışma ruhsatı aşamalarında ve sonrasında OSB nin henüz tamamlamadığı, altyapı,üst yapı yol su ve benzeri ihtiyaçları kendi imkanlarımızla karşılayacağımızı, bu doğrultuda OSB ce verilen ruhsat ve izinleri dayanak göstererek herhangi bir talepde bulunmayacağımızı peşinen kabulve beyan ettiğimizi
Velimeşe OSB tarafından yaptırılacak olan Atıksu Arıtma Tesisi , bağlantı hatları ile Derin deniz deşarj tesisi , bağlantı hatları ve tünelleri , bu konu ile ilgili geçici ve kalıcı tüm üst yapı ve altyapı yatırımlarına, sonrasındaki işletme ve bakım masraflarına , OSB yönetim kurulunun tespit edeceği oranlarda, geriye dönükte olmak kaydı ile katılım payı ödeyeceğimizi, gecikmelerden kaynaklanan cezaları peşinen kabul ettiğimizi ,
İşletmemizin üretime ve evsel kullanımına yönelik ihtiyacı olacağı suyun , DSİ nin yer altı suyu kullanımı ile ilgili usul, esas yasa ve yönetmeliklere göre belirleyeceği şartlarla meri mevzuat hükümleri çerçevesinde temin edeceğimizi kabul ettiğimizi,
Velimeşe OSB Müteşebbis Heyeti yada Yönetim Kurullarınca , belirlenmiş ve ilerde belirlenecek Gerek Atıksu Arıtma Tesisi Toplama kolektörü deşarj standartlarına , gerekse Atıksu Arıtma tesisi giriş standartlarına uygun kirlilik yükü ve debilerde atıksu deşarjı yapacağımızı kabul ettiğimizi, bu şartların sağlanmadığı hallerde gerekli tedbirleri alarak gerekirse ön arıtma sistemi oluşturarak bu şartları sağlar durumda atıksu deşarjı yapacağımızı kabul ettiğimizi faaliyetimiz esnasında oluşabilecek endüstriyel evsel ve tehlikeli katı atıkları lisanslı bertaraf ve ayrıştırma tesislerine kendi imkanlarımızla ulaştıracağımızı kabul ettiğimizi,
Islah süresi içerisinde ve daha sonrasında Velimeşe OSB tarafından yaptırılan Halihazır harita , 1/5000 ölçekli nazım, 1/1000 ölçekli uygulama imar planı, jeolojik ve jeoteknik etüd çalışmaları sonucu, 4562 sayılı OSB Kanununa eklenen geçici 8.madde gereğince çıkartılan 6215 sayılı OSB kanunun ıslah OSBleri düzenleyen geçici 5.maddesinin 11 bendinde bahsedilen Genel Hükümler çerçevesinde tarafımızca yada ilgili kurumca resen yapılan arsa ve arazi düzenlemeleri ile verilmiş tüm yapı ruhsat ve izinlerine aykırı bir durum oluşması halinde , iş bu taahhütname tarihinden önce yapılan düzenlemelerle sınırlı olmak kaydı ile T.C mahkemeleri , İl Özel İdaresi , Tüm Bakanlıklar ve bunlara bağlı İl ve İlçe Müdürlükleri ile Belediyelerde hiç bir hukuki itiraz , dava ve şikayet girişiminde bulunmayacağımızı, oluşan yeni şartlarla ilgili yasal yükümlülükleri yerine getireceğimizi,
İleride yapılacak ifraz tevhid yol terki ve benzeri işlemler ile satış devir ipotek haciz kamulaştırma üst hakkı tesisi ve benzeri işlemler sonucu Gayrimenkulun pafta , ada parsel yüzölçüm malik ve benzeri kayıtlarında değişiklikler olsa dahi bu taahhütnamenin yeni kayıtlar ve yeni malikler içinde geçerli olduğunu , bu konuda ilgili üçüncü şahıslara bilgi vereceğimizi kabul, beyan ve taahhüt ederiz.
Adresi : Velimeşe Organize Sanayi Bölgesi Ergene / TEKİRDAĞ
Yüzölçümü : 20.667,45 m2
İmar Durumu :Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığınca onaylanan 1/5000 ölçekli nazım, 1/1000 ölçekli uygulama imar planları revizyonları Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü tarafından 24/06/2016 tarihinde askıya çıkarılmış olup 25/07/2016 tarihinde askıdan indirilmiştir. Taşınmaz içerisinde Velimeşe Organize Sanayi Bölgesinde olup 24/06/2016 tarihinde askıya çıkarılan İlave Revizyon İmar Planında EMSAL:0,70,Yençok=serbest sanayi alanında bulunmaktadır.
Kıymeti : 15.548.482,93 TL
KDV Oranı : KDV Kanunun 17. Maddesinin 4. Fıkrası Uyarınca Muaf
Kaydındaki Şerhler : Diğer : 07/01/2013 Tarih ve 318 Yev sayılı OSB Şerhi Beyan : Katılımcılara geri alım hakkı şerhi kaldırılarak tapu verilmesi durumunda tapu kaydına taşınmazın icra yoluyla satışı dahil 3.kişilere devrinde OSBden uygunluk görüşü alınması zorunludur. Bu durumda eski katılımcının vermiş olduğu taahhütler yeni alıcı tarafından da aynen kabul edilmiş sayılır.
1. Satış Günü : 12/03/2020 günü 14:00 - 14:10 arası
2. Satış Günü : 14/04/2020 günü 14:00 - 14:10 arası
Satış Yeri : Çorlu Adliyesi Zemin Kat 4.İcra Müdürlüğü Mezat Salonu
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Satış şartları :
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir.Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin %50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin % 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV,1/2 tapu harcı ile teslim masrafları alıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir. (Alacakları rehinli olan alacaklıların satış tutarı üzerinden rüçhan hakları vardır. Gümrük resmi ve akar vergisi gibi Devlet tekliflerinden muayyen eşya ve akardan alınması lazım gelen resim ve vergi, rehinli alacaklardan sonra gelir.)
3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.
6- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2016/452 Tlmt. sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.06/01/2020
(İİK m.126)
(*) İlgililer tabirine irtifak hakkı sahipleri de dahildir.
* : Bu örnek, bu Yönetmelikten önceki uygulamada kullanılan Örnek 64'e karşılık gelmektedir.