02 / 05 / 2024

Tekirdağ'daki liman inşaatı hızlı bir şekilde devam ediyor!

Tekirdağ'daki liman inşaatı hızlı bir şekilde devam ediyor!

Ahmet Soyuer, Tekirdağ´ın Barbaros kasabası sahilindeki liman inşaatının hızlı bir şekilde devam ettiğini ifade etti



Asyaport Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Soyuer, "Dünyanın en büyük ikinci ve Türkiye limanlarına da en fazla konteyner getiren ve götüren şirket olan İtalyan sermayeli MSC şirketi işbirliğiyle hayata geçecek olan Asyaport, 400 milyon dolar yatırımla tamamlanacak.
        
Soyuer, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyanın ikinci büyük konteyner operatörü Mediterranean Shipping Company´yi (MSC) ana liman amaçlı kullanmak üzere Asyaport´a getirdiklerini belirterek, Asyaport´un açıldığı zaman Türkiye´nin en büyük konteyner limanı olacağını söyledi.
        
Tekirdağ´ın Barbaros kasabası sahilindeki liman inşaatının hızlı bir şekilde devam ettiğini ifade eden Soyuer, "Hava şartlarının el verdiği müddetçe denize kazık çakılması ve dolgunun yapılması işlerine devam ediyoruz. Şu anda çalışan personelimiz, taşeronların, müteahhitlerin ve kendi personelimiz olmak üzere 100 kişiye ulaştı. Haziran´dan bu yana 1200 ton çelik boru ve inşaat demiri kullanıldı. 60 bin metrekare dolgu yapıldı" dedi.
        
Soyuer, MSC işbirliğiyle 400 milyon dolar yatırımla tamamlanacak Asyaport´un, Türkiye´nin dış ticaretine büyük ekonomik katkılar sağlayacağını kaydetti. Ahmet Soyuer, şöyle konuştu:
        
"Dünyanın en büyük ikinci ve Türkiye limanlarına da en fazla konteyner getiren ve götüren şirket olan İtalyan MSC işbirliğiyle hayata geçecek olan Asyaport, 400 milyon dolar yatırımla tamamlanacak. Asyaport Limanı´ndaki transit konteyner taşımacılığından yılda 40 milyon dolar döviz geliri sağlanacak. Konteynerle yapılan deniz taşımacılığında, ana liman uğraklı taşıma maliyeti daha ucuz olduğu için yıllık 90 milyon dolar sanayicinin, ihracatçının, ithalatçının ekstra kazancı olacak."
        
Asyaport´un bir benzerini Çinlilerin Yunanistan´a yapmaya çalıştıklarını ifade eden Soyuer, "Bu yaptıklarımızın bir değişiğini Çinliler Yunanistan´ın Pire limanına yapmaya çalışıyorlar. Gerek Çinlilerin Yunanistan´ın Pire limanını kullanarak, gerekse MSC´nin Tekirdağ´ı kullanmasının asıl amacı, Uzakdoğu´dan gelen konteynerlerin Orta Avrupa´ya kadar bu limanlar üzerinden sevkinin metodunu bulmaktır. Liman, Orta Avrupa´nın, Doğu Avrupa´nın, Karadeniz´in dünyaya, Uzakdoğu´ya Doğu´ya Batı´ya açılan deniz kapısıdır. Asyaport, dünyadaki örnekleri ile karşılaştırıldığında orta büyüklüktedir. Ancak Avrupa´daki emsalleri ile karşılaştırdığımızda ilk sıralarda yer alıyor. Burası 2016 yılında 2 milyon 500 bin ton kapasiteye ulaşacak. Hong Kong ya da Şanghay limanlarında bu oran 20 milyon Teu seviyelerindedir" şeklinde konuştu.
        
-"2016´DA YILDA 2,5 MİLYON KONTEYNER"-
        
Asyaport limanında, 2016´da tam kapasiteyle çalıştığında yılda 2,5 milyon konteyner hareketine ulaşmayı planladıklarını belirten Soyuer, konteyner hizmetini en seri ve en ekonomik şekilde vermek için çalıştıklarını söyledi. Soyuer, şöyle konuştu:
        
"İzmir ve Mersin limanlarının yıllık konteyner hareketlerinin 800 bin olduğunu düşünürsek Asyaport´un kapasitesini daha iyi anlamış oluruz. Uzun yıllardan beri faaliyette olan  İzmir  ve Mersin limanlarında yılda 800 bin konteyner hareketi yaşanırken, ´Asyaport nasıl 2,5 milyon konteyner hareketine sahip olabilir?´ gibi sorular da sorulabilir. Bu, MSC ve diğer dünya deniz konteyner taşımacılığının önde gelen firmalarının buradaki yapılanmalarıyla olacaktır."
        
Asyaport´un inşasında çevrenin kirletildiğine dair iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirten Soyuer, "Kirlilik konusunda, herkesin fikri var ama bilgisi yok. Böyle çağdaş ve modern limanı kuran insanlar, çevre konusunda çok hassas davranmak mecburiyetindedir. Her faaliyetimizde çevre ve insan faktörü ön plandadır. Kanunların emrettiği hükümlerin de ötesinde kişisel hassasiyetimiz en üst seviyededir" dedi.
        
-"ASYAPORT´DA 10 BİN KİŞİ İSTİHDAM EDİLECEK"-
        
Soyuer, Asyaport tamamlandığında doğrudan doğruya 1200 kişiye iş imkanı sağlayacaklarını ifade ederek, dolaylı olarak da 10 bin kişinin istihdam edileceğini söyledi.
        
Ahmet Soyuer, "Doğrudan doğruya sadece burada çalışacak insanların sayısı bin 200´den fazla olacak. Lojistik depolar, oteller, nakliye ve sigorta firmaları, tamircilerle birlikte zaman içinde bu rakam 10 bini bulacak" şeklinde konuştu.
        
Limanın inşasında kullanılan sistemin Türkiye´de ilk olduğunu da sözlerine ekleyen Soyuer, "Yan yana çelik boru kazıklarla teşkil edilen bir iskele yapısıdır. Bu sistem, daha pahalı olmakla beraber daha sağlam ve yapımı daha süratli gerçekleşecektir. Bu teknik, limanın kullanılacağı amaca, yapılacak yerin jeolojik özelliklerine bağlı olarak tercih edilebilir. Bu bilinmeyen bir teknoloji değildir fakat pahalılığından dolayı çok uygulanmayan bir teknolojidir" diye konuştu.
        
-500 MİLYAR DOLAR İHRACAT HEDEFİ-
        
Soyuer, Tekirdağlıların bir kısmı henüz tam farkında olmasa da, çok sınırlı sayıda insanın Tekirdağ´ın ekonomisini, sosyal hayatını olumlu yönde değiştirecek adımlar attığını belirtti.
        
Ahmet Soyuer, limanın yapımı bittiğinde yazacağı kitap ile yaşadığı olayları gelecek nesillere aktarmak istediğini belirterek, şöyle devam etti:
        
"´Ülkelerin büyüklüğü ve güçlü olmaları sadece nüfusla ve kilometrekare hesabı ile olmaz. Bugünkü dünyada güç, ekonomik değerlerle ölçülüyor ve anlam ifade ediyor. Türkiye olarak 2023 yılında, Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yıl dönümünde 500 milyar dolar ihracat hedefi koyduk. Bir o kadar da ithalat yapılacak dersek 1 trilyon dolarlık bir ticaret hacmi yaşanacak. Bu ticaret üretimle, ulaşımla, lojistikle ve enerji ile gerçekleşecektir. Tekirdağ´da Asyaport konteyner limanı, bu trilyon dolar hedefinin gerçekleşmesinde çok önemli görev yapacaktır."
AA

Geri Dön