Genel

Teknosa 35 mağaza açacak!

Türkiye'nin 81 ilinde olmayı kendine hedef koyan Teknosa, bu yıl satış alanını 20 bin metrekare artıracak

Sabancı Grubu'na bağlı elektronik perakendeci Teknosa, 2009'da cirosunu yüzde 15 artırırken, pazar payını yüzde 16'ya ulaştırdı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, krizde yüzde 13 daralan pazarda, Teknosa'nın büyümeye devam ettiğini belirterek, “Pazar payını 2009 yılında yüzde 30 artırdık” dedi. 2009'da teknoloji marketlerinde yapılan 100 liralık satışın 50 lirasının Teknosa'da gerçekleştiğini belirten Mehmet Nane, “Teknolojide birçok segmentin satış adeti düşerken, Teknosa'da artış oldu” dedi.

YILDA 60 MİLYON TÜKETİCİ

“Büyük dalgalar büyük kaptanlar yaratır” diyen Nane 2009'da, 4 yeni ilde mağaza açtıklarını ve 65 ile ulaştıklarını söyledi. Mehmet Nane, 85 bin metrekareye ulaşan Teknosa'nın ayda 6, yılda 60 milyon tüketiciye ulaştığını kaydetti. Mehmet Nane, “Elektronik ve fotoğraf makinesi satışlarında geçen yıl yaşanan yüzde 18.9 düşüşe karşın, Teknosa'da yüzde 18.9 yükseliş oldu. Bilgisayarda satışlar yüzde 8.9 gerilerken bizde yüzde 20 arttı. Cep telefonunda yüzde 12 küçülmeye karşın satışlarımız yüzde 10 arttı” diye konuştu.

HEDEF 150 BİN METREKARE

2010'da agresif büyümelerini sürdüreceklerini söyleyen Nane, “Pazar payımızı yüzde 18'e ulaştırmayı planlıyoruz. Hedefimiz Türkiye'nin 81 ilinde var olmak. 35 yeni mağaza açacağız. Satış alanımızı 20 bin metrekare artırarak 105 bin metrekareye çıkaracağız. Bu yatırımlar ile birlikte Teknosa ailesine 1000 yeni kişi katılacak. Bugün üç mağazamızın daha yeri belli oldu: Mardin, Siirt ve Ağrı” diye konuştu. Mehmet Nane, 2010 yılında 1 milyar dolar ciro öngördüklerini ifade etti.

- Posta -

- KONUYLA İLGİLİ BASINDA ÇIKAN DİĞER HABERLER -

Teknosa'nın 2009 yılı sonuçları ve 2010 yılı hedeflerine ilişkin olarak düzenlenen toplantıya Haluk Dinçer ve Mehmet Nane katıldı.

Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, Sabancı'nın ana iş kollarından birinin perakende olduğunu söyleyerek, “Sabancı perakende grubu olarak üç şirketimizde toplam 180 milyon lira yatırım yaptık. 200'ü aşkın yeni satış noktasını devreye alarak 1100 noktaya ulaştık, 14 bin kişiyi istihdam eder hale geldik. Ekonomideki daralmaya rağmen üç şirketin toplam cirosu 4.2 milyar liraya geldi. 2010 yılında bunu devam ettirerek 81 ilde Teknosa mağazası açacağız” dedi. 2009'da ekonomik kriz sebebiyle sektörün yüzde 13 seviyesinde daraldığını belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane ise, “Teknosa 2009 yılını sektörden ve ülke ekonomisinden çok farklı geçirdi. Dışarıda kar vardı ama bizim evimizde güneş vardı. 2008 yılında yüzde 12 olan pazar payımızı, 2009'da yüzde 16 seviyesine çıkardık” dedi. Nane, altyapı ve mağaza içi ürünler hariç olmak üzere sadece 2010 yılında açacakları 30-35 mağazaya yapacakları yatırımların 10 milyon dolar civarında olacağını kaydetti.

- Türkiye -

Yeni yıla yeni hedeflerle giren Teknosa mağaza sayısını artırırken istihdamı da açacak. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, krizde sektörün daraldığını belirtip, "Büyük dalgalar, büyük kaptanlar oluşturur. Teknosa 2009 yılını sektörden çok farklı geçirdi. Dışarıda kar vardı ama bizim evimizde güneş vardı. 2008 yılında yüzde 12 olan pazar payımızı, 2009'da 16 seviyesine çıkardık. Sektör yüzde 13 küçülürken, Teknosa yüzde 15 büyüdü'' dedi. Teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın 2008 yılında yüzde 44'ünün Teknosa'da gerçekleştiğini, bu oranı 2009 yılında yüzde 50'ye çıkardıklarını söyleyen Nane, 2009 yılında bini aşkın yeni kişiyi işe aldıklarını, toplam 3 bin 500 çalışanları bulunduğunu ifade etti. 2010 yılı hedeflerine de değinen Nane şöyle konuştu: "2010 yılında da bizim öngörümüz, yüzde 13 düşen bir 2009 pazarının yüzde 7.5 civarında büyüyerek, beyaz eşya hariç 7.5 milyar lira boyutlarına gelmesi. Bu ortamda Teknosa'nın pazar hedefi ise yüzde 18. 2009 sonunda 65 ilde yer alırken, Türkiye'nin 81 ilinde yer almak. Satış alanımızı net 20 bin metrekare artışla 105 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yaklaşık 30-35 arasında mağazaya denk gelecek. Hedefimiz net, milyar dolarlık şirket olmak. Geçen sene milyar liralık şirket olmuştuk. KDV dahil milyar doları bu sene vurmayı hedefliyoruz.'' 

Bu yıl gündem ekonomi olsun


Teknosa toplantısına katılan Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, 2009'daki ekonomik daralmaya rağmen 4.2 milyar lira ciro elde ettiklerini söyledi. 2009'un zor bir yıl olduğuna işaret eden Dinçer, 2010 yılına umutla bakmak, yatırım yapmak, istihdam yaratmak, ekonomik büyümeye katkıda bulunmak istediklerini söyledi. Dinçer, "Bunun için ülkemizdeki toplumsal ve siyasi uzlaşmazlıkların artık bitmesini istiyoruz'' dedi. Dinçer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Artık Türkiye'nin gündeminde ekonomiyi görmek istiyoruz. Yüksek ekonomik büyüme nasıl sağlanacak, yatırımlar nasıl canlandırılacak, işsizlikle nasıl mücadele edilecek, bunları duymak istiyoruz.'' Sabancı'nın ana iş kollarından birinin perakende olduğuna işaret eden Dinçer, "Perakende grubu olarak üç şirketimizde 14 bin kişi çalışıyor" dedi.

Grubun en başarılısı


2009 yılında modern perakendecilerin satışlarındaki ve kâr oranlarındaki baskıya rağmen, satış alanlarını yüzde 16 oranında artırdığını belirten Haluk Dinçer, "Türkiye bu krize modern perakende ile direndi. Ben buna şapkamı çıkarıyorum" dedi. Perakende grubu içerisinde en başarılı şirketin Teknosa olduğuna dikkat çeken Dinçer, Teknosa'da 2009 yılını hedeflerin üzerinde kapattıklarını ifade etti.

- Takvim -

Teknosa perakendede Sabancı'nın baş tacı oldu
 
Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, gruptaki üç perakende şirketinin toplam cirosunun 4.2 milyar lira olduğunu söyledi. Dinçer, "Üç şirket arasında en başarılı operasyon Teknosa oldu" dedi
Bünyesinde Carrefoursa, Diasa ve Teknosa'yı bulunduran Sabancı Holding Perakende Grubu'nun Başkanı Haluk Dinçer, 2009'un zor bir yıl olduğunu buna rağmen perakende grubu olarak yılı 4.2 milyar TL ciro ile kapattıklarını söyledi. 2009 yılında üç şirketlerine toplam 180 milyon lira yatırım yaptıklarını belirten Dinçer, "2010'a umutla bakmak, yatırım yapmak, istihdam yaratmak istiyoruz" dedi. Dinçer şöyle konuştu: "2010'da Türkiye'nin arkasında global ekonominin itici güç artık yok. Hükümetin orta vadeli programı hiç de iddialı hedefler içermiyor. 2010, 2011 ve 2012 için hedeflenen yüzde 3.5, yüzde 4 ve yüzde 5 büyüme hedeflerini aşmak zorundayız. Türkiye'nin gündeminde ekonomiyi görmek istiyoruz. Şu an Türkiye'de yatırım ortamının iyi olduğunu söylemek oldukça güç." 2009'dada modern perakendecilerin satışlarındaki ve kar oranlarındaki baskıya rağmen satış alanlarını yüzde 16 oranında artırdığını belirten Dinçer, "Türkiye bu krize modern perakende ile direndi ve direnmeye devam ediyor. Ben bu direnç karşısında şapkamı çıkarıyorum" dedi.

TEKNOSA KÂR ETTİ
Perakende grubu içerisinde Teknosa'nın başarısının diğer iki şirketin önünde olduğuna dikkat çeken Dinçer, Teknosa'da 2009 yılını hedeflerin üzerinde bir kârlılıkla kapattıklarını ifade etti. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane ise 2009'da kriz nedeniyle sektörün yüzde 13 seviyesinde daraldığını buna rağmen Teknosa'nın yüzde 12 olan pazar payını 4 puan artırarak 16'ya çıkardığını söyledi.

'Modern perakendeciliği iyi anlatamadık'
DİNÇER, çok tartışılan zincir mağazalara ilişkin yasa tasarısı ile ilgili, "Anlıyorum ki biz modern perakendeciliğin Türkiye'ye olan katkılarını iyi anlatamamışız. Hükümetin birkaç hafta önce gündemine bu yasayı yeniden almasını bir talihsizlik olarak değerlendiriyorum. Ama bunda bizim suçumuz var" dedi.

"Büyük dalgalar büyük kaptanlar yaratır"
"BÜYÜK dalgalar, büyük kaptanlar oluşturur. Sektör yüzde 13 küçülürken, Teknosa yüzde 15 civarında büyüdü" diyen Mehmet Nane, 2009'da teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın yüzde 50'sinin Teknosa mağazalarında gerçekleştiğini söyledi. Nane, "2010'da açacağımız 30-35 mağazaya 10 milyon dolar yatırım yapacağız. 2009'da milyar liralık şirket olduk 2010'da milyar dolarlık şirket olmayı hedefliyoruz" dedi.
Sabah

Teknosa ciro hedefini 1 milyar dolara çıkardı

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, şirketin 2010 yılında tüm illerde yer alacağını ve 10'uncu yılında 1 milyar dolarlık ciro rakamı hedeflediğini söyledi. Nane ayrıca Teknosa'nın 2009 yılındaki 1 milyar liralık ciro hedefini geçtiğini açıkladı

Şirketin dünkü yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Nane, teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın yüzde 50'sinin Teknosa'da gerçekleştiğini dile getirdi.
2010 yılı hedeflerini paylaşan Nane, şöyle konuştu: “Bu yıl için bizim öngörümüz, yüzde 13 düşüş yaşanan pazarın yüzde 7.5 civarında büyüyerek, beyaz eşya hariç 7.5 milyar liraya gelmesi. Teknosa'nın pazar payını da yüzde 16'dan yüzde 18'e taşımak. Şu an 65 ilde 250'ye yakın mağazaya sahibiz. Türkiye'nin tüm illerine gitmek istiyoruz. Yaklaşık 10 milyon dolarlık yatırımla 30-35 mağaza açacağız. Ağrı, Siirt, Mardin çok yakında açılacak olan mağazalarımızdan. Ayrıca ciromuzu yüzde 20 artıracağız ve bin kişiyi işe alacağız. Geçen sene milyar liralık şirket olmuştuk. KDV dahil milyar doları bu sene vurmayı hedefliyoruz.”
Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, perakende grubu olarak 2009'da 180 milyon lira yatırım yaptıklarını belirterek, “Üç şirketin toplam cirosu 4.2 milyar liraya geldi” dedi. Dinçer buradaki 2010 hedefinin ise 5 milyar lira olduğunu kaydetti.
Milliyet

Teknosa: Sektör küçülürken biz yüzde 15 büyüdük

2009'da tüketici elektroniğinin yüzde 13 küçüldüğünü belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane '2010 hedefimiz 1 milyar dolar ciro' dedi

Tüketici elektroniği pazarının 2009'da çok zor bir yıl geçirdiğini belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, pazarın yüzde 13 küçüldüğünü söyledi. Fiyatların da buna paralel düştüğünü kaydeden Nane, Teknosa'nın sektörden farklı bir yıl geçirdiğini ifade etti. “Dışarıda kar vardı ama bizim evimiz sıcaktı” diyen Nane, 2009'da sektördeki ciddi küçülmeye rağmen Teknosa'nın yüzde 15 büyüdüğünü, pazar payını ise 4 puan artırarak yüzde 16'ya yükselttiğini belirtti. Tüketicinin ihtiyacını çok iyi analiz ettiklerini ve ‘tüketici ne istiyorsa onu ver' anlayışıyla çalıştıklarını anlatan Nane, “Pazardaki değişimden faydalandık. Teknosa kart sahibi müşterilerimiz 1 milyona ulaştı. Onlara özel kampanya ve promosyonlar yapıyoruz. Bu sayede tercih ediliyoruz” dedi. Şu anda 65 ilde 250 mağazayla hizmet verdiklerinin altını çizen Nane, 2009'da 1100 kişiyi daha işe alarak toplamda 3 bin 500 kişiye istihdam sağladıklarını ifade etti.

Bu yıl sektör yüzde 7.5 büyür
Türkiye'de elektronik markette zincirleşmeyi ilk Teknosa'nın başlattığını kaydeden Mehmet Nane, bunun üzerine global markaların da Türkiye'yi fark-ettiğini ve bir bir geldiğini söyledi. Ayda 6 milyon kişinin mağazalarını ziyaret ettiğini aktaran Nane, “2009'da 1 milyar TL ciro elde ettik. 10'uncu yılımızda, yani bu yıl hedefimiz ise 1 milyar dolar. 1000 kişiye de istihdam sağlayacağız” dedi. Artık ürünlerin form değiştirdiğini daha teknolojik hale geldiğini vurgulayan Nane, “Talep kriz ortamında ertelense bile büyüme fırsatı sürüyor. Elektronik pazarının bu yıl yüzde 7.5 büyüyerek, 7.5 milyar TL'ye ulaşmasını bekliyoruz. Pazar payımızı da yüzde 18'e çıkartmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

‘2010'da 81 ile yayılacağız'
‘Herkes için teknoloji' sloganıyla yola çıktıklarını hatırlatan Mehmet Nane, şöyle devam etti: “Bunun hakkını vermeliyiz. Bu yılki hedefimiz tüm Türkiye'ye yani 81 ile yayılmak. Biz bu topraklarda doğduk çünkü. Mardin, Siirt ve Ağrı'da mağazaları bulduk bile. Anadolu'daki satışlarımızın büyük şehirlerden çok farkı yok. Ürünlerde ve ihtiyaçlarda değişim yok sadece fiyat değişiklikleri var. 2010'da 20 bin metrekare hedefimiz var, yani 30-35 mağaza. Bunların sadece mağaza yatırımları 10 milyon dolar. Uygun fırsatlar çıkması halinde komşu ülkelere yayılmayı da hedefliyoruz. Teknosa internet satışlarında da sektörde ikinci durumda. Mağazacılıkta yüzde 15 internet satışlarında yüzde 42 büyüdük. İnternet satışlarının payını genel satışlarda yüzde 10'a çıkartmayı hedefliyoruz.” (Radikal)

Perakende ciromuz 4.2 milyar TL
Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer de, artık 2009'un tüm zorluklarını geride bırakıp, 2010'a umutla bakarak, ekonomik büyümeye katkı sağlamak istediklerini söyledi.
Hükümetin Orta Vadeli Program'da açıkladığı büyüme hedeflerini yetersiz bulduğunu kaydeden Dinçer, “Artık Türkiye'nin gündeminde ekonomiyi görmek istiyoruz. Yüzde 3.5-4 büyüme hedefi yetersiz. Bizim gönlümüzden geçen yüzde 6-7. IMF ile anlaşmanın da buna katkısı olacaktır” dedi. Haluk Dinçer, Sabancı Perakende Grubu olarak 2009 yılında üç şirketlerine toplam 180 milyon lira yatırım yaptıklarını belirterek, “Üç şirketin toplam cirosu 4.2 milyar liraya geldi” dedi.

Modern perakendeyle direndik
Perakende sektörünün 300 milyar TL'ye ulaştığını vurgulayan Dinçer, bunun ancak üçte birinin modern, geri kalan bölümünün ise geleneksel perakendecilere ait olduğunu kaydetti. 2009 yılının perakende sektörü açısından parlak geçmediğini vurgulayan Dinçer, “Türkiye'nin dört bir tarafında, 26 yeni alışveriş merkezi, binlerce yeni mağaza açıldı, milyarlarca dolar yatırım yapıldı, on binlerce yeni istihdam yaratıldı. Türkiye krize modern perakendeyle direndi. Bu dirence ancak şapka çıkarılır.”
Perakende sektörünün ekonominin tüketici tarafından görünen yüzü olduğunu kaydeden Dinçer, modern perakendenin daha kaliteli ürün, daha geniş seçenek ve ucuz fiyatla 21. yüzyılın tüketim anlayışı olduğunu belirtti.
Radikal

'Bu yatırım tutmaz' diyenlere inat, milyar dolara koşuyoruz  
 
Yerli teknoloji mağazası zinciri Teknosa, 2010 yılında çıtayı yükseltti. Geçen yıl krize inat pazar payını yüzde 12'den yüzde 16'ya çıkaran teknoloji devi, bu yıl yüzde 18'e ulaşmak istiyor. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, 10. yılında 30 yeni mağaza açarak 1 milyar dolar ciro hedeflediklerini söyledi. 
 
Perakende sektörüne yatırım yapmak büyük sermaye ve işgücünün yanı sıra, bir o kadar da risk teşkil ediyor. 2000 yılında rahmetli Sakıp Sabancı'nın "3. milenyum teknoloji devri. Bu sektöre yatırım yapmalıyız." diyerek kurulmasına önayak olduğu Teknosa, bu sene 10. yaş gününü kutluyor. Teknoloji marketi Teknosa kurulurken, 'Bu yatırım tutmaz' diyenlere rağmen şirket, 2010'da 1 milyar dolarlık ciro hedefliyor.

Sektör lideri Teknosa'nın 2009 yılı sonuçları ve 2010 yılı hedeflerini açıkladığı basın toplantısında konuşan şirketin Genel Müdürü Mehmet Nane, Türkiye'de bir ilk olarak 2000 yılında kurulduklarını, tüketiciyi teknoloji marketlerle tanıştırdıklarını ve yeni bir sektör oluşturduklarının altını çizdi. Nane, "Böyle bir yatırımın 'tutmayacağı' düşünülen dönemde 'Herkes için teknoloji' diyerek yola çıktık ve 10 yılda harika işler yaptık. Her geçen yıl büyüdük, rakiplerimizle değil, kendi başarılarımızla yarıştık." dedi. Geçen yıl ekonomik kriz ile yüzde 13 seviyesinde daralan pazarda, Teknosa büyümesini sürdürdü. 2008 yılında yüzde 12 olan pazar payı 2009'da yüzde 16 düzeyine çıktı. Şirket Genel Müdürü, "Teknosa'nın pazar payında meydana gelen yükseliş sayesinde, 2009'da yaşanan fiyat düşüşlerine rağmen, ciromuzu yüzde 15 oranında artırdık." şeklinde konuştu. 2010 hedeflerine de değinen Nane, bu yıl pazar payını yüzde 18'e çıkararak, 10. yılında 1 milyar dolar ciro hedeflediklerine dikkat çekti. Teknosa'nın başarısının arkasındaki en öncelikli üstünlüklerinin yaygın bir satış ağına sahip olmalarından kaynaklandığını belirten Genel Müdür, geçen sene 4 yeni ilde mağaza açtıklarını, mağaza sayısında 250'ye ulaştıklarını ifade etti. 2009'da krize rağmen yatırımlarına hız kesmeden devam eden şirket, satış alanını 85 bin metrekareye kadar çıkardı.

Türkiye krize modern perakende ile direndi

Toplantıda konuşan Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer de 2009 yılının perakende sektörü açısından parlak geçmediğini, ekonomik daralmanın yüzde 6'ları aştığını, özel tüketimin ise yüzde 4 kadar gerilediğini anlattı. Dinçer, bu durumun modern perakendecilerin Türkiye'nin geleceğine olan inancını azaltmadığına dikkat çekerek, 2009'da satış ve kâr oranlarındaki büyük baskıya rağmen satış alanlarını yüzde 16 oranında artırdığını kaydetti. Dinçer "Türkiye'nin dört bir tarafında 26 yeni alışveriş merkezi, binlerce yeni mağaza açıldı. Milyarlarca dolar yatırım yapıldı. On binlerce yeni istihdam oluşturuldu. Türkiye krize modern perakende ile direndi ve direnmeye devam ediyor. Bu dirence ancak şapka çıkarılır." şeklinde konuştu. Dinçer, perakendeciliğin Sabancı Holding'in ana iş kollarından olduğunu ifade etti.
Kenan Mehmetzade/Zaman

1 milyar dolarlık şirket olacağız, lider kalacağız

10'uncu yılını kutlayan Teknosa'nın Genel Müdürü Mehmet Nane “Bu yıl da lider kalacağız. Hedefimiz net milyar dolarlık şirket olmak” dedi

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane “Geçen yıl milyar liralık şirket olmuştuk. Bu yıl hedefimiz net, KDV dahil milyar dolarlık şirket olmak” dedi. 2009 yılında ekonomik kriz nedeniyle sektörün yüzde 13 seviyesinde daraldığını belirten Nane “Büyük dalgalar, büyük kaptanlar oluşturur. Teknosa 2009 yılını sektörden ve ülke ekonomisinden çok farklı geçirdi. Dışarıda kar, bizim evimizde güneş vardı. 2008 yılında yüzde 12 olan pazar payımızı, 2009'da yüzde 16 seviyesine çıkardık. Sektör yüzde 13 küçülürken, Teknosa yüzde 15 civarında büyüdü.2009'da da liderdik, Bu yıl da lider olacağız. 2020 yılında da...” dedi.

Teknosa'nın 10'uncu yılı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Nane “Bu yıl bizim öngörümüz, yüzde 13 düşen bir 2009 pazarının yüzde 7.5 civarında büyüyerek, beyaz eşya hariç 7.5 milyar lira boyutlarına gelmesi. Bu ortamda Teknosa'nın pazar hedefi yüzde 16'yı yüzde 18'e taşımak. 2009 sonunda 65 ilde yer alırken, Türkiye'nin 81 ilinde yer almak. Ciro hedefimiz yüzde 20 artışla 1 milyar dolar. Bin yeni çalışanı bünyemize katmayı düşünüyoruz. Satış alanımızı net 20 bin metrekare artışla 105 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yaklaşık 30-35 arasında mağazaya denk gelecek” diye konuştu.

Alışverişin yarısı bizden

Teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın 2008'de yüzde 44'ünün, 2009'da yüzde 50'sinin Teknosa'dan yapıldığını belirten Nane, farklılığı insan kaynaklarına ve altyapı konusunda yaratacaklarını kaydederek, 2009'da bin 103 kişiyi işe aldıklarını, toplam 3 bin 500  çalışanları bulunduğunu ifade etti.

Ciro hedefimiz 5 milyar lira

Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, Sabancı Perakende Grubu olarak 2009'da Carrefoursa, Diasa ve Teknosa'ya 180 milyon lira yatırım yaptıklarını belirterek, "Üç şirketin toplam cirosu 4.2 milyar liraya geldi" dedi. Bu yıl perakende cirosunu yüzde 19 artırarak 5 milyar liraya çıkarmayı hedeflediklerini belirten Dinçer "380 mağaza açarak, 164 milyon lira yatırım planladık" dedi. Dinçer, 2010'a umutla bakmak, yatırım yapmak, istihdam yaratmak, ekonomik büyümeye katkıda bulunmak istediklerini söyledi. Dinçer "Bunun için gerginliklerin, uzlaşmazlıkların, acıların ve kutuplaşmaların bitmesini istiyoruz" dedi. Dinçer, şunları söyledi: "Türkiye'nin yüzde 3.5 değil, en az yüzde 5 büyüme potansiyeli olduğuna inanıyoruz. Gönlümden büyüme  yüzde 6" dedi.
Star

Bayrağı Teknosa göğüsledi 
 
Teknosa kardeşlerini geçti 1 milyar $ ciroya kilitlendi

Teknosa, 2009'da sektörün yüzde 13 küçüldüğü bir ortamda pazar payını 4 puan artırırken elde ettiği büyümeyle Sabancı'daki kardeş şirketleri CarrefourSa ve DiaSa'yı geçti. Sabancı Perakende Grup Başkanı Dinçer, Teknosa'nın 2010'da 1 milyar $'lık ciroya ulaşacağını belirterek, “Perakendede 5 milyar TL ciro hedefimizi koruyoruz” dedi.

Teknosa, 2009'da pazarın yüzde 13 küçüldüğü bir ortamda hem pazar payını 4 puan artırmayı başardı hem de elde ettiği büyümeyle Sabancı, perakende Grubu'ndaki diğer şirketleri geçti. 2009'da 55 mağaza açan ve 1.000 kişiye yeni iş imkanı yaratan Teknosa, 2010'a ise yüzde 20 büyüme ve 30-35 yeni mağaza hedefiyle girdi. 2010'da Mardin, Siirt ve Ağrı gibi mağazalarının olmadığı Doğu illerinde büyüyecek olan Teknosa, 1 milyar dolarlık ciroya ulaşacak.

Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, Teknosa'nın büyüme başarısının grup bünyesindeki CarrefourSa ve DiaSa'nın önüne geçtiğine dikket çekerek, “Teknosa krizi fırsata dönüştürmeyi başardı. 2009'da yüzde 12 olan pazar payını yüzde 16'ya yükseltti, hedeflerin üzerinde bir kârlılık elde etti. 10'uncu yılında 2010'a lider girdi, 2020'de de lider olmasını bekliyoruz” dedi.

2010'da 5 milyar TL ciro

Teknosa'nın yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Haluk Dinçer, ekonomideki daralmaya rağmen CarrefourSa, DiaSa ve Teknosa olmak üzere perakende grubunda 3 şirketle toplam 4.2 milyar liralık ciro gerçekleştirdiklerini belirterek, 2010'da yüzde 21 büyümeyle 5 milyar TL ciro hedeflerini koruduklarını açıkladı. Sabancı'nın ana iş kollarından birinin perakende olduğuna dikkat çeken Dinçer, “3 şirketimizde toplam 180 milyon lira yatırım yaptık. 200'ü aşkın yeni satış noktasını devreye alarak 1.100 noktaya ulaştık, 14 bin kişiyi istihdam eder hale geldik” diye konuştu. Türkiye'nin krize modern perakende ile direndiğini ve direnmeye devam ettiğini aktaran Dinçer, “Ben bu direnç karşısında şapkamı çıkarıyorum” değerlendirmesini yaptı.

Pazar payını 2 puan artıracak, 1.000 kişiyi işe alacak

Teknosa'nın 2009 yılını sektörden ve ülke ekonomisinde çok farklı geçirdiğini vurgulayan Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, “Dışarıda kar vardı ama bizim evimizde güneş vardı. 2008 yılında yüzde 12 olan pazar payımızı, 2009'da yüzde 16 seviyesine çıkardık. Sektör yüzde 13 küçülürken, Teknosa yüzde 15 civarında büyüdü” dedi. Teknoloji marketlerinde yapılan her 100 liralık satışın 2009 yılında yüzde 50'sinin Teknosa'da gerçekleştiğini aktaran Nane şunları söyledi: “2010 yılında ise pazarın yüzde 7.5 civarında büyüyerek, beyaz eşya hariç 7.5 milyar lira boyutuna gelmesini bekliyoruz. Bu ortamda Teknosa'nın pazar hedefi yüzde 16'yı yüzde 18'e taşımak. 2009 sonunda 65 ilde yer alırken, Türkiye'nin 81 ilinde yer almak. Ciro artışı hedefimiz yüzde 20. 1.000 yeni çalışanı bünyemize katmayı düşünüyoruz. Satış alanımızı net 20 bin metrekare artışla 105 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yaklaşık 30-35 arasında mağazaya denk gelecek. Hedefimiz net, KDV dahil milyar dolarlık şirket olmak. Geçen sene milyar liralık şirket olmuştuk. KDV dahil milyar doları bu sene vurmayı hedefliyoruz.”

TÜSİAD'daki görevim işlerimi etkilemez

- Geçtiğimiz hafta yapılan Genel Kurul toplantısında TÜSİAD'ın Başkan Yardımcılığı görevini üstlenen Haluk Dinçer, bu görevin perakende grubundaki işlerini aksatmayacağını açıkladı. Dinçer, TÜSİAD'ta 3 yıldır yönetim kurulunda olduğunu hatırlatttı.

10 milyon $'lık mağaza yatırımı

Mehmet Nane, bu yıl açacakları 30-35 mağazaya yapacakları yatırımların 10 milyon dolar civarında olacağını ve çevre ülkelere girmeyi de planladıklarını söyledi.

Dinçer: IMF'yle anlaşma büyümeye yaklaşık 2 puan katkı yapar

IMF'yle bir anlaşmanın Türkiye'nin büyümesine yaklaşık 2 puanlık bir katkı yapabileceğini söyleyen Haluk Dinçer, “Hükümetin orta vadeli programı hiç de iddialı hedefler içermiyor. 2010, 2011 ve 2012 için hedeflenen yüzde 3.5, yüzde 4 ve yüzde 5 büyüme hedeflerini mutlaka aşmak zorundayız. Çünkü Türkiye'de yüzde 5'in altındaki büyümeler işsizlikle mücadelede ciddi sıkıntı yaratıyor. Türkiye'nin gündeminde ekonomiyi görmek istiyoruz” dedi. Dinçer, şu an Türkiye'de yatırım ortamının iyi olduğunu söylemenin de güç olduğunu aktardı.

- Kamuoyunda “Hipermarket Yasası” olarak bilinen tasarıyla ilgili olarak bir değerlendirme yapan Haluk Dinçer, “Yasa 5-6 yıl önce gündeme geldi. Hükümetin bir kaç hafta önce tekrar bunu gündeme taşımasını talihsizlik olarak nitelendiriyorum. Ama suç bizde, modern perakendeciliğin Türkiye'ye olan katkılarını iyi anlatamamışız” dedi. 

Vatan