Genel

Teknosa Doğu ve Güneydoğu'da yatırıma hazırlanıyor

Hiçbir teknoloji zincirinin girmediği Doğu ve Güneydoğu'da yatırım atağına hazırlanan Teknosa'nın Genel Müdürü Mehmet Nane, “Ulusal bir marka olarak bu ülkenin her yerinde olmak sorumluluğumuz” dedi

Sabancı grubunun tekno-market zinciri Teknosa'nın Genel Müdürü Mehmet Nane, ulusal bir marka olarak tüm Türkiye'de olmaları gerektiğinden hareketle, önümüzdeki dönemde Türkiye'nin doğu bölgesinde yatırıma ağırlık vereceklerini söyledi. Antalya'daki “Exxtra” mağazasının açılışında gazetecilerle bir araya gelen Nane, “Biz gitmesek, diğerleri gitmese, oraya kim gidecek?” dedi.

Kars ve Batman'da 1 satmayı hedeflerken 2 sattıklarını belirten Nane, Doğu ve Güney Doğu'da halkın dilinden anlayan ve bölgeye uyum sağlayacak çalışanları tercih ettiklerini, işe alımları gittikleri bölgeden yaptıklarını, eğitimleri ise İstanbul'da verdiklerini anlattı.
Nane, “Biz bu ülkenin lider teknoloji mağaza zinciriyiz. Bu ülkenin her yerinde olmak bizim sorumluluğumuz. Ticaretin dili, dini, ırkı olmaz. Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır” diyerek, bölgeye yatırımların devam edeceği sinyalini verdi.
Nane, “Ağrı Artvin ve Tunceli'de yokuz. Yakında oralarda yer bakıyoruz. Maraş Elbistan'da dükkân kiraladık. Mardin'de de yer bakıyoruz. Muş Türkiye'nin en fakir ili, orada da mağaza açıyoruz. Sırada başka iller de var” diye konuştu.
Bu yatırımların, işadamlarını bölgeye çekme konusunda etkili olduğunu ileten Nane, son olarak Ekrem Demirtaş'ın, Adıyaman'da Teknosa'nın yanında yer tutarak Collezione mağazasını açtığını bildirdi.

‘Krizde büyüdük, çünkü...'
Krizde pazar yüzde 20 daralırken kendilerinin yüzde 10 büyüdüğünü belirten Nane, “Sektörden yüzde 30 daha iyiyiz. 2008'de yüzde 12 beyaz eşya hariç pazar payımız vardı. Bunu yüzde 15'e yükselttik” dedi.
“Krizde ciroda farklılık olmadı” diyen Mehmet Nane, konuşmasına şöyle devam etti:
“Pahalı üründen ucuza kayma oldu. Bu da kesilen fatura, fiş sayısından ortaya çıkıyor. Bu her krizin tipik bir tüketici davranışıdır. Bu hemen hemen her sektörde görülür. Ürün fiyatlarında da düşüş oldu. En üst seviyeden satılan ürün raflara çıkmıyor. Artık orta ve düşük seviyedeki ürünler raflarda yer alıyor.
Tüketici krizde maceraya girmiyor, markaları tercih ediyor ve satın alacağı yerin ürünün arkasında durmasına bakıyor. Onun için krizde büyüdük.”

Doğuda Bağdat Caddesi kirası!
Doğu illerinde genelde şehrin tek ana caddesi bulunduğunu, bu yüzden yer bulma konusunda sıkıntı çektiklerini belirtenMehmet Nane, yer bulduklarında da bu kez yüksek kiralarla karşılaştıklarını söyledi.
Nane, “Ağrı'da kiralar Bağdat Caddesi ile yarışıyor. Aldığımız teklifler arasında 20 bin liralık aylık kiralar bile var” dedi.

 Rakamlarla Teknosa
-  64 ilde, 229 mağazası var.
-  Yıl sonu mağaza hedefi 250
-  80 bin metrekare büyüklüğe ulaştı.

Nane: Kavgada yumruk sayılmaz
Tekno-market pazarına yabancı oyuncuların girişiyle adeta bir karmaşa yaşandığını vurgulayan Mehmet Nane, piyasada kendilerine karşı bel altından vuruşlar olduğunu, bugüne kadar sessiz kalmayı tercih ettiklerini ancak artık sessiz kalmayacaklarını ifade etti.
Nane, “Bizim elimizde kadife eldiven vardı. Artık bunu çıkardık. Kavgada yumruk sayılmaz” diyerek, rakiplere sert çıktı.
Mehmet Nane, “İşin izanını kaçırmamak lazım. Bazen eldivenleri de çıkartmak gerekiyor. Biz hiçbir zaman kavga başlatmayız ama bize karşı bir atak hamle olursa da ellerimiz armut toplamayacak. Bizim pazarımızı içindeki oyuncular vahşi batı zannetmesin“ dedi.
“Dağdan gelen bağdakini kovamaz. ‘Ben globalim‘ deyip global davranmak, dağdan gelip bağdakini kovmak olmuyor, olmadığını tüketici gösterdi” diyen Mehmet Nane, şöyle devam etti:
“Pazarda umduklarını bulamayanlar bel altından vurmaya başladılar. Eldiven çıkartma noktası budur. Sizin alınteri verdiğiniz bir konuda gelip biri çalım atmaya kalkarsa Anadolu çocuğu yedirmez. Uysal koyunuz diye kasabın önüne boynumuzu uzatacak değiliz. Ekmeğimize göz dikenlere tolerans göstermeyiz.”
Şükrü ANDAÇ/Milliyet

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Teknosa Güneydoğu'da halkın ‘dil'inden anlayacak 
 
Teknosa, Doğu ve Güneydoğu'daki mağazalarında halkın 'dilinden' anlayan yani Kürtçe bilen eleman çalıştıracak.

Antalya'da Rusça bilen eleman çalıştırdığı 8'inci mağazasını açan Teknosa, Doğu ve Güneydoğu'daki mağazalarında da bölge halkının 'dilinden'anlayan eleman çalıştıracak. Teknosa, bölgedeki mağaza sayısını da artıracak. Kars, Batman, Muş, Adıyaman, Van gibi illerde mağazası olan şirket, önümüzdeki günlerde Kahramaraş, Mardin ve Tunceli'de mağaza açacak. Ticaretin dili, dini, ırkı olmadığını söyleyen Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Antalya'da Rusça bilen eleman çalıtırdıkları gibi gerekirse Doğu ve Güneydoğu'da halkın dilinden anlayan eleman çalıştırabileceklerini söyledi. Nane, “Gittiğimiz her yere uyum sağlamaya çalışırız. Elemanlarımızı ona göre eğitiriz. Müşterimizle kolay iletişim kurmak ve taleplerini yerine getirmek birinci birinci görevimiz. Ticaretin dili, dini, ırkı yoktur. Antalya'da nasıl Rusça bilen eleman bulunduruyorsak bölgede de halkla iyi anlaşacak eleman bulundururuz” dedi.

Satış birken iki oldu

Bölgedeki satışları hakkında da bilgi veren Nane; Kars, Tatvan ve Batman'da satışlarının beklentilerinin iki katına çıktığını belirtti. Nane, “Kars, Batman ve Tatvan da bir satmayı beklerken iki sattık. Umduğumuzun üstünde ilgi gördük. İnsanlar İstanbul'daki mağaza zincirlerini kendi bölgelerinde görmek istiyor. Biz insanlara İstanbul standartlarını getirdiğimiz için bizi sahiplendiler. Bu ülkenin her yerinde bulunmak bizim sorumluluğumuz... Biz gitmezsek başkaları gider” diye konuştu.

Artık Doğu ve Güneydoğu'da yer bulamadıklarını da kaydeden Mehmet Nane, özellikle merkez caddelerde çok zorlandıklarını anlattı. Nane, şöyle devam etti: “Ağrı, Artvin ve Tunceli'de yer bakıyoruz. Merkez caddelerde yer bulmak zor. Ağrı'da öyle yerler varki metrekare fiyatları Bağdat Caddesi'ndeki kadar. Artık ilçelere de gitmeye başladık. Gaziantep'te Nizip varız. Kahramanmaraş Elbistan'da dükkanı kiraladık. Mardin'de de yer bakıyoruz. Muş Türkiye'nin en fakir ili, orada da açıyoruz. Üstelik biz gittiğimiz yerlerde sinerji yaratıyoruz. Collezione'un sahibi Ekrem Akyiğit bizim mağazamızı görüp Adıyaman'da yanımıza mağaza açtı.”

Kadife eldiveni çıkarttık vurduk mu oturturuz!

YOĞUN rekabetin yaşandığı pazarda bazı rakiplerinin 'belden aşağı' vurmasından yakınan Mehmet Nane, “Pazarda umduklarını bulamayanlar bel altından vurmaya başladılar. ‘Global oyuncuyum' diyerek dağdan gelip bağdakini kovmaya çalışanlara ekmeğimizi yedirmeyiz. Biz kavga çıkarmayız ama çıktığında da armut toplamayız. Vurduk mu oturturuz” diye meydan okudu.

Türk pazarının ‘Vahşi Batı' olmadığını söyleyen Nane, pazarda herkese ekmek olduğunu, rekabetin adil yapılması gerektiğini kaydetti. Nane, şöyle devam etti: “Bizim elimizde kadife bir eldiven vardı. Biz artık bunu çıkardık. Bu sektörü biz yarattık. Ekmeğimiz elimizden almak, rızkımızı çalmak isteyenlere cevap verecek güçteyiz.” Nane, “Bu sözlerinizin adresi MediaMarkt mı” sorusuna ise “Spesifik olarak bir markayı hedeflemiyoruz. Bana isim söyletemezsiniz. Bilen biliyor” cevabını verdi.

Pazar % 20 daraldı, biz % 10 büyüdük

TEKNOSA'NIN 6 aylık rakamlarıyla ilgili bilgi veren Mehmet Nane, “İlk 6 ayda 2 haneli büyümemizi devam ettirdik. Sektör yüzde 20 daraldı, biz yüzde 10 büyüdük. 11.8 olan payımızı beyaz eşya hariç yüzde 15'e çıkardık” dedi. Nane, dünyanın en büyük oyuncularının yer aldığı pazarda lider olduklarını vurguladı. Nane, “229 mağazamız var. Hedef yılsonuna kadar 250'ye ulaşmak. 64 ilde 80 bin metrekare büyüklüğe ulaştık. Yılda 60 milyon kişi mağazalarımızı ziyaret ediyor. Her ay bir kere gelen Teknosa müşterisinin alışveriş oranı ise 3.7. Krizde ciromuz değişmedi ama pahalı üründen ucuz ürüne kayış oldu” diye konuştu.

Teknosa Pazarlama'dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadircan Erkıralp de organize perakende pazarında yüzde 40 olan paylarını yüzde 50'ye çıkardıklarını söyledi.

2009'U ATLATALIM DIŞA AÇILACAĞIZ

* Romanya pazarından çıkmalarını hatırlattığımız Mehmet Nane, “Romanya'da iyi ders aldık. 2009 yılını atlatırsak çevre ülkelere gitme planlarımız var. Bu planın için de Irak da var. İran'da da büyük potansiyel var ama oraya girmek çok zor” diye konuştu.

Vodafone ikinci baskı yaptı 3G'li telefon sayısı 10 kat arttı

MEHMET Nane, Vodafone ile yaptıkları bilgisayar kampanyasının Türkiye'nin en büyük kampanyasına dönüştüğünü söyledi. Beş haneli satış rakamlarına ulaştıklarını kaydeden Nane, “Vodafone, Toshiba ve Teknosa olarak başarılı bir kampanyaya imza attık. 9 Ağustos'ta satışa başladığımız kampanyada Vodafone, 3G'li 1 veya 5 GB'lık data paketine üye olanlara 1.000 liralık hediye çeki veriyor. Bu çekle gelen bizden bilgisayar alıyor. Beklediğimizin üzerinde bir talep oldu. 5 günde ikinci baskı yapmak zorunda kaldık.” Nane, 3G uyumlu cep telefonu satışlarının da 9-10 kat arttığını belirterek, “Ortalama satış 100'se 900'e çıktı. Bazı mağazalar bunun da üzerinde sattı” dedi. 
Vatan/Necla Dalan

Pazarda bel altı çalışmalar var, elimiz armut toplamıyor

Doğru dürüst çalışıldığı sürece teknoloji pazarından herkesin ekmek yiyeceğini söyleyen Teknosa Genel Müdürü Nane rakiplere sert çıktı: "Kimse pazarımızı Vahşi Batı sanmasın dağdan gelen bağdakini kovamaz"
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, teknoloji pazarındaki yoğun rekabetin geldiği boyutları eleştirdi ve bel altından vurmak için yapılan çalışmalara sessiz kalmayacaklarını söyledi. 229 olan mağaza sayısını 250'ye taşırken, umduğundan büyük ilgi gördüğü Doğu ve Güney Doğu Anadolu halkının diline uyum sağlayacak. Antalya'da Özdilek Alışveriş Merkezi'nde Teknosa Extra açılışında gazetecilere açıklamalarda bulunan Nane, "Bizim elimizde kadife bir eldiven vardı. Biz artık bunu çıkardık. Kavgada yumruk sayılmaz" diyerek rekabette bel altı çalışmalar konusunda rakiplerine mesaj gönderdi. Nane, alacakları tedbirlerle ilgili şunları söyledi: "Biz kavga başlatan değiliz ama karşı bir atak olursa artık elimiz armut toplamayacak. Kimse bizim pazarımızı vahşi batı zannetmesin, dağdan gelen bağdakini kovamaz." Doğru dürüst çalışıldığı sürece herkese bu pazarda ekmek olduğunu belirten Mehmet Nane, "Sizin alınteri verdiğiniz bir konuda gelip biri çalım atmaya kalkarsa Anadolu çocuğu yedirmez. Uysal koyunuz diye kasabın önüne boynumuzu uzatacak değiliz" diye konuştu.

'YÜZDE 10 BÜYÜDÜK'
İlk 6 ayda 2 haneli büyümelerini devam ettirdiklerini kaydeden Nane, "Sektör yüzde 20 daraldı biz yüzde 10 büyüdük. Sektöre yüzde 30 fark attık. Bu bize pazar payı olarak geri döndü. 11.8 olan pazar payımızı beyaz eşya hariç yüzde 15'e çıkardık. Türkiye'de yapılan en büyük kampanyayı yaptık. 3G kampanyasında Vodafone, Toshiba ve Teknosa üçlüsü olarak önemli bir kampanyaya imza attık. 5 Ağustos'ta başladığımız kampanyada Vodafone 3G de üye olanlara bin liralık hediye çeki veriyor. Bedava dizüstü bilgisayar ve HD kamera veriyoruz. Beklediğimizin üzerinde bir talep oldu. Şimdiden ikinci baskı siparişini aldık" dedi Sloganlarının "Herkes için teknoloji" dediklerini hatırlatan Nane, "Biz bu ülkenin lider teknoji mağaza zinciriyiz. Bu ülkenin her yerinde olmak bizim sorumluluğumuz. Ticaretin dili, dini, ırkı olmaz. Biz gitmezsek başkaları gider. Hattı müdafa yoktur, sattı müdafaa vardır" dedi. Nane yurtdışı operasyonlarla ilgili de şunları söyledi: "Romanya iyi ders aldık. 2009 yılını atlatırsak çevre ülkelere gitme planlarımız var. İran'da da büyük potansiyel var ama oraya girmek çok zor." Yeni mağazalarla ilgili de Nane şunları söyledi: "Ağrı, Artvin ve Tunceli'de yer bakıyoruz. Merkez caddelerde yer bulmak zor. İlçelere de gitmeye başladık. G.Antep Nizip'te varız. K.Maraş Elbistan'da dükkanı kiraladık. Mardin'de de yer bakıyoruz. Muş Türkiye'nin en fakir ili, orada da mağaza açıyoruz."

ANTALYA'DA AÇILIŞA RUSÇA İLAN
9'uncu Teknosa Ekstra'yı Antalya Özdilek AVM'de açtıklarını ifade eden Nane "KDV indirimi ile birlikte turistler için cazip fiyat oluşuyor. Bu yüzden hem Rusça yayımlanan gazeteye ilan verdik, hem de el ilanlarında özel çalışmalar yaptık" dedi.

KADINLARA ÖZEL PROGRAM
KADIN tüketiciler için özel bir program başlattıklarını söyleyen Nane, "Kişisel bakım ve ev aletlerini ön plana çıkardık. Kadınları Teknosa'ya çektik. Çocuk ürünleri koyduk. Şu anda Teknosa'nın kadın müşterisi yüzde 20'nin üzerinde. Yılda 1 milyon kadın geliyor.

TEKNOSA'DAN G.DOĞU'YA TEKNOLOJİ AÇILIMI
MEHMET Nane, Kars, Tatvan ve Batman gibi şehirlerde 1 birim satmayı hedeflerken 2 birim ilgi gördüklerini, bunun heyecanlarını artırdığını söyledi. Bölge insanını eğitip mağazalarda çalıştırdıklarını kaydeden Nane, müşterilerin ihtiyacı doğrultusunda her türlü donanıma sahip elemanlarla hizmet verdiklerini dile getirdi. Ticaretin dili ve dini olmayacağını belirten Nane, Doğu'da mağazalarına sahip çıkılmasının nedenini İstanbul standartlarını bölgeye getirmelerinden kaynaklandığını ifade etti. Gittikleri yerlerde sinerji yarattıklarını söyleyen Nane "Ekrem Akyiğit bizim mağazamızı görüp Adıyaman'da yanımıza Collezione açtı" diye konuştu.
Timur SIRT/Sabah

Kimse pazarı Vahşi Batı sanmasın, Anadolu çocuğu çalımları yemez  

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, teknoloji mağaza zincirleri arasında yaşanan fiyat rekabetine veryansın ederken, “Kavga başlatan olmayız ama bize karşı bir atak olursa elimiz armut toplamayacak. Kimse bizim pazarımızı ‘Vahşi Batı' zannetmesin. Çalım atmaya kalkanlara Anadolu çocuğu yedirmez” dedi

Elektronik mağaza zinciri Teknosa, yerli ve yabancı teknoloji mağaza zincirleri arasında yaşanan ‘en ucuz' olma rekabetine veryansın etti. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, pazarda umduklarını bulamayanların bel altından vurmaya başladığını belirterek, “Bizim elimizde kadife bir eldiven vardı. Artık bunu çıkardık. Kavga başlatan olmayız ama bize karşı bir atak olursa artık elimiz armut toplamayacak. Kimse bizim pazarımızı ‘Vahşi Batı' sanmasın. Fiyat indirimini en önce başlatan biziz. Bunu Türkiye'de yabancılar başlatmadı” dedi.

Anadolu çocuğu yedirmez

“Sizin alınteri verdiğiniz bir konuda gelip biri çalım atmaya kalkarsa Anadolu çocuğu yedirmez” diyen Nane şöyle konuştu: “Başbakan'ın dediği gibi Uysal koyunuz diye kasabın önüne boynumuzu uzatacak değiliz. Yaser Arafat'ın bir sözü var silah kınından artistlik için çıkmaz. Biz minimum agresifiz ama ekmeğimizle oynanmak istenirse vurmaktan çekinmeyiz. Vurunca da oturturuz.”

Sektörü biz kurduk

2009 yılının ilk 6 ayında sektörün yüzde 20 daraldığını kaydeden Nane, şunları söyledi: “2000 yılında Teknosa'yı kurduğumuzda, Türkiye'de böyle bir sektör yoktu. Sektörü biz kurduk. Bu alanda dünyanın en büyük ilk 4 firması Türkiye pazarında olabilir ama sektörün lideri biziz. Sektördeki daralmaya karşın Teknosa yüzde 10 büyüdü. Beyaz eşya hariç sektördeki pazar payımız da yüzde 11.8'den, yüzde 15'e ulaştı. Organize teknoloji perakendesinde de Teknosa'nın payı yüzde 50'ye ulaştı.”
Mehmet Nane, ayda iki kere rakipleriyle fiyat karşılaştırması yaptıklarını belirterek, şöyle konuştu: “Daha ucuz algısına sahip firmalar aslında daha ucuz değiller. Biz indirimlerimizi bölgelere göre farklılaştırıp, sadece bölgesel duyurular yapıyorduk. Ancak, fiyat algısını oluşturmak için tüm Türkiye'de tanıtım yapılması gerektiğini anladık. Biz de pazarlama stratejimizi bu yönde değiştirdik.”

Muş'a da gidiyoruz

Doğudaki mağazalarında beklenenin üzerinde ilgi gördüklerine de değinen Nane, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kars, Batman ve Tatvan'da bir satmayı beklerken iki sattık. Oralarda insanlara büyük şehirdeki imkanlar sunulduğunda seviniyorlar. İstanbul standartlarını, yaşadıkları şehirlere götürdüğümüz için bizi sahiplendiler. Bu ülkenin her yerinde bulunmak bizim sorumluluğumuz. Biz gitmezsek başkaları gider. Ağrı, Artvin, Mardin ve Tunceli'de yer bakıyoruz. Türkiye'nin en fakir ili Muş'da da mağaza açıyoruz.” 
Mehtap ÖZCAN/Hürriyet

Teknosa, Doğu'ya açılıyor Kürtçe bilen eleman alıyor!
Bu da özel sektörün Doğu ve Güneydoğu açılımı. Teknoloji marketleri zinciri Teknosa, Kars, Batman ve Tatvan'da beklediğinin iki katı cirolara ulaşınca Doğu'da hızla büyümeye karar verdi

Kürtçe bilen personel istihdam edecek
Hükümetin Kürt açılımının gündemde olduğu şu günlerde, özel sektör de rotasını Doğu'ya çevirdi. Sabancı Holding çatısı altında faaliyet gösteren ve teknoloji perakendeciliği sektörünün Türkiye'deki lideri konumundaki Teknosa, Doğu ve Güneydoğu'daki il ve ilçelerdeki yatırmlarına hız verdi. Atatürk'ün, 'Hattı müdafa yoktur, sathı müdafa vardır' lafına atıfta bulunan Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, 'Bu ülkenin her yerinde bulunmak bizim sorunluluğumuz. Biz buralara gitmezsek başkaları gider' diye konuştu. Antalya'daki ÖzdilekPark AVM içinde bulunan Teknosa mağazasının açılışı dolayısıyla basınla bir araya gelen Mehmet Nane, Kars, Batman ve Tatvan'da açtıkları mağazalarda bir satmayı beklerken 2 sattıklarını, gördükleri ilgiden çok memnun olduklarını belirterek, 'Umduğumuzun üstünde ilgi gördük. Oralarda insanlar İstanbul'daki mağaza zincirlerini kendi bölgelerinde görmek istiyor. Onlara İstanbul standartlarını getirdiğimiz için bizi sahiplendiler' şeklinde konuştu. Doğu ve Güneydoğu'da şehirlerle birlikte artık ilçelere de gitmeye başladıklarını anlatan Nane, 'G.Antep-Nizip'te varız. K.Maraş Elbistan'da dükkanımızı kiraladık. Türkiye'nin en fakir ili olan Muş'ta da bir dükkan açıyoruz. Erzurum'da da yakında bir alışveriş merkezinin içindeki yerimizi alacağız' dedi.

AĞRI'DA MAĞAZA KİRASI BAĞDAT CADDESİ KADAR
Gittikleri şehirlerde sinerji de yarattıklarına dikkat çeken Mehmet Nane, 'Adıyaman'daki mağazamızı gören Collezione'nin sahibi Ekrem Akyiğit, hemen yanımıza bir Collezione açtı' diye anlattı. Halen Mardin'de, Ağrı, Artvin ve Tunceli'de yer baktıklarını ifade eden Nane, 'Doğu illerinde, şehrin bir tane işlek caddesi var. Bu merkez caddelerde de yer bulmak çok zor. Ağrı'da öyle yerler var ki mağaza fiyatları Bağdat Caddesi kadar' şeklinde konuştu. 'Ticaretin dili, dini, ırkı olmaz' diyen Mehmet Nane, Antalya'da Rus turistlerin yoğun ilgisiyle karşılaştıkları için mağazalarında Rusça bilen eleman çalıştırdıklarını, Rusça ve İngilizce katalog bastırdıklarını ifade etti. 'Biz gittiğimiz bölgenin diline uyum sağlarız' diye vurgu yapan Nane, 'Doğu'da da bölgenin diline uyum sağlayacağız. Mağazalarımızda o bölgenin dilini bilen insanları çalıştıracağız' dedi.

Her 2 akıllı telefondan birini biz satıyoruz
Mehmet Nane'nin Teknosa'ya dair verdiği rakamsal veriler şöyle:
- ŞU an 229 mağazamız var. Yıl sonuna doğru bu rakam 250'ye ulaşacak.
- 64 ilde toplam 80 bin metrekare alana ulaştık.
- Türkiye'de  her iki mp3 çalardan birini, 2 akıllı telefondan birini, 100 LCD ve plazmadan 20'sini biz satıyoruz
- Özdilek AVM'deki mağazamızla birlikte Teknosa Exxtra'ların sayısı 9'a ulaştı.
- Yılda 60 milyon kişi Teknosa'yı ziyaret ediyor.
- Bir Teknosa müşterisi yılda 3.7 kere alışveriş yapıyor.

Vodafone kampanyası beklenenden iyi gidiyor
3G kapsamında Vodafone, Toshiba ve Teknosa üçlüsü olarak Türkiye'de yapılan en büyük kampanyaya imza attıklarını anlatan Mehmet Nane,  '5 Ağustos'ta başladığımız kampanyada Vodafone 3G'ye üye olanlara 1.000 liralık hediye çeki bedava netbook ve HD kamera veriyoruz. Kampanyaya talep beklentilerimizin üzerinde oldu. Şimdiden ikinci baskı siparişini aldık' diye konuştu..

Sektör yüzde 20 daraldı biz 'çift haneli' büyüdük
İlk 6 ayda, sektördeki küçülmeye rağmen Teknosa'nın çift haneli büyümesini sürdürdüğünü söyleyen Nane, 'Sektörün yüzde 20 daraldığı ortamda biz yüzde 10 büyüdük. Sektöre yüzde 30 fark attık. Bu bize pazar payı olarak geri döndü. 11.8 olan payımızı, beyaz eşya hariç yüzde 15'e çıkardık. Bu büyümeyi müşteriyi dinleyip, araştırmalarla müşterinin nabzını tutarak sağladık' dedi.

Yurtdışı planı sürüyor
Romanya pazarında hayal kırıklığına uğrayan Teknosa'nın yurtdışı planları sürüyor. 2009 yılını atlattıktan sonra çevre ülkelere açılmayı planladıklarını vurgulayan Nane, Irak pazarına sıcak baktıklarını, İran'da da büyük potansiyel olduğunu ama oraya girmenin zor olduğunu ifade etti.

Kadife eldiveni cıkardık Anadolu cocuğu yedirmez
Sektördeki haksız rekabete de vurgu yapan Mehmet Nane, 'Şimdiye kadar Teknosa olarak elimizde kadife bir eldiven vardı. Biz artık bunu çıkardık. Kavgada yumruk sayılmaz. Biz kavga başlatan değiliz ama bize karşı bir atak olursa artık armut toplamayacağız' dedi. 'Dağdan gelen bağdakini kovamaz' diye meydan okuyan Nane şöyle devam etti: 'Kimse bizim pazarımızı vahşi batı zannetmesin. Bu pazarda herkese ekmek var. Yeter ki doğru ve dürüst çalışalım. Ekmeğimizi elimizden almak isteyenlere cevap verecek güçteyiz. Organize teknoloji perakendesinde Teknosa'nın payı yüzde 50'ye ulaşınca, pazarda umduklarını bulamayanlar bel atından vurmaya başladılar. Ama sizin alınteri verdiğniz bir konuda gelip biri çalım atmaya kalkarsa Anadolu çocuğu yedirmez'... Başbakanın 'Uysal koyunuz diye kasabın önüne boynumuzu uzatacak değiliz' sözüne de atıfta bulunan Nane, sözlerini şöyle sürdürdü: 2000 yılında Teknosa'yı kurduğumuzda Türkiye'de böyle bir sektör yoktu. Bu sektörü biz kurduk. Yaser Arafat'ın bir sözü var: Silah kınından artislik için çıkmaz. Biz minimum agresifiz ama ekmeğimizle oynanmak istenirse vurmaktan çekinmeyiz.
Vurduk mu da oturturuz.'
Şenay KÖŞDERE/Akşam

Yabancı teknoloji marketleri etik kuralları hiçe sayıyor, bizim de elimiz armut toplamayacak 
 
Yabancı teknoloji market zincirlerinin tüketiciyi yanıltan kampanyaları, yerli fir-maların tepkisini çekiyor. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, yabancı ra-kiplerinin bel altından vurmaya başladıklarını ifade ederek, "Eldiveni çıkart-tık. Bize karşı bir hamle olursa ellerimiz armut toplamayacak." dedi. 
 
Teknoloji market sektöründeki rekabet gittikçe kızışıyor. Yabancıların birbiri ardına girişiyle hareketlenen sektörde son dönemde yaşanan gelişmeler yerli firmaları kızdırdı. Yabancı teknoloji market zincirlerinin etik kurallar dışına çıktıklarını belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, bundan sonra ellerinin armut toplamayacağını, gereken cevabı vereceklerini söyledi.

Emek verilen, alın teri dökülen çalışmalarda çalım atılmaya, yanlış yapılmaya çalışıldığını ifade eden Nane, şu değerlendirmeyi yaptı: "Pazarın oyuncularından bazılarının fiyat konusunda olduğu gibi yanlış algılamalara sebep olacak bazı davranışları oluyor. Özellikle umduklarını bulamayanlar bel altından vurmaya başladı. Teknosa olarak eldiven çıkartmamıza neden olan kırılma noktası budur. Etik alanın dışına çıkanlar, bu ülkede bize ve tüketicimize karşı harekette bulunamazlar. Bizim beklentimiz; düzgün ve hakkaniyetli iş yapılması. Birbirimizin ayağına basmayalım." Eğer etik alanın dışına çıkılırsa ellerindeki kadife eldiveni çıkarttıklarını söyleyen Nane, şöyle konuştu: "Eğer bize bulaşan veya meydan okuyan olursa artık biz de buradayız. Eldiveni onun için çıkarttık. Artık kavgada yumruk sayılmaz diyoruz. Çünkü işin ölçüsünü kaçırmamak lazım. Eldiven çıkartmamız kavga başlatacağımız anlamına gelmiyor. Aksine, bize karşı bir hamle olursa ellerimizin armut toplamayacağını gösteriyor. Bizim pazarımızı içindeki oyuncular vahşi batı zannetmesin. Çünkü bu pazarın kendine göre dinamikleri var; üretici ve perakendeci gibi oyuncuları var. Dağdan gelen bağdakini kovamaz. Buranın şartları buraya özgüdür. Global düşünüp lokal hareket etmenin en büyük esprisi de budur. Ben globalim deyip global davranmak, dağdan gelip bağdakini kovmak olmuyor. Olmadığını da bugüne kadar tüketici gösterdi. Ürünler standart ama tüketiciler ve o ürünlerin tüketici ile buluşması standart değil. Her kentin buluşması bile farklı. İmal edilen bir şapkanın her kafaya uymasını beklemek yanlıştır. Ekmeğimize göz dikenlere tolerans göstermeyiz. Vurmayı gerektirecek ortam oluştuğunda vuracağız ve bunu herkes hissedecek."

64 ilde 229 mağazaya ulaşan Teknosa'nın Genel Müdürü Nane, krizle geçen son 6 ayın değerlendirmesini yaptı. Kriz döneminde sektör yüzde 20 daralırken Teknosa yüzde 10 büyüdü. Kriz dönemindeki büyüme pazar payında da artış getirirken 2008 sonunda yüzde 12 olan pazar payı beyaz eşya hariç yüzde 15'e yükseldi. Büyümeyi 'müşteriyi iyi dinlemelerine, araştırma ve bilime çok önem vermelerine' bağlayan genel müdür Nane, "Her ay sürekli 6, periyodik olarak da 10 araştırma yapıp müşterinin nabzını tutturmaya çalışıyoruz. Gelişen trendleri takip ediyoruz." diye konuştu.

MARDİN VE AĞRI'DA MAĞAZA İÇİN YER ARIYORUZ

Kriz döneminde ciroda farklılık olmadığını, pahalı üründen ucuza kayma yaşandığını anlatan Nane, bu sonuca kesilen fatura, fiş sayısından vardıklarını dile getirdi. Ürün fiyatlarında da düşüş olduğunu belirten Nane'ye göre, yüksek fiyattan satılan ürünler artık raflara çıkmıyor, yerlerini orta ve düşük seviyedeki ürünlere bıraktı. Yer alamadıkları illerde de bulunmak istediklerini kaydeden Teknosa üst yöneticisi, şunları aktardı: "Kars, Van ve Batman mağazalarında çok büyük ilgi gördük. Teknolojiyi ayaklarına götürdüğümüz için yakınlık gösteriyorlar. Bu illerde elektronik alınabilecek bireysel bayiler var ama teknoloji mağaza zinciri yok. Yöre insanı bilinen bir marka gelince sahipleniyor, yatırım olarak görüp benimsiyor. Artvin, Mardin ve Ağrı'da mağaza açmak için yer arıyoruz." Bazı illerdeki kiraların İstanbul Bağdat Caddesi ile yarıştığını söyleyen Nane, bazı illere çok büyük mağazalar açmadıklarını, fırsat olduğu için gittiklerini ifade etti. Nane, "Bazen küçük bir ilde açtığımız mağaza İstanbul'daki mağazadan daha iyi ciro yapabiliyor. Lojistik, personel sorunumuz olmadığı için de her yere rahatlıkla gidebiliyoruz. Yurtdışı pazarına açılmak da ajandamızda var. Romanya'dan iyi bir tecrübe edindik. 2009 yılını atlatınca yine yurtdışına yakın çevremizdeki ülkelerden açılmayı düşünüyoruz." bilgisini verdi. Antalya'ya 8'inci mağazasını açan Teknosa, İngilizce, Türkçe ve Rusça el ilanları dağıttı. Antalya Özdilek Park'ta açılan Teknosa Exxtra'da Rusça bilen eleman da çalışıyor.

3G'nin başladığı hafta cep telefonu satışı 10 kat arttı

Teknosa Genel Müdürü Nane, Toshiba ve Vodafone ile birlikte yaptıkları 3G kampanyalarını 'Cumhuriyet tarihindeki en büyük kampanya' olarak görüyor. "Bizi gelişli-gidişli bir yoldan 4 şeritli bir otobana atan 3G'nin sayesinde birçok gelişmeyi göreceğiz." diyen Nane, haftada 900 kadar cep telefonu satarken 3G'nin duyurulduğu ilk hafta telefon satışında 10 kata yakın bir artış sağladıklarını aktarıyor. Nane, "Bu satış oranının yavaş yavaş düşeceğini ve ardından 3G kullanıldıkça tecrübelerin paylaşılması, tavsiye edilmesi ile tekrar hızla yaygınlaşacağını düşünüyoruz." şeklinde konuşuyor.
Mehmet Sakin/Zaman

Teknosa'dan güneyde Rusça, doğuda Kürtçe

Teknosa Genel Müdürü Nane, Antalya'daki mağazada Rusça bilen eleman çalıştırdıklarını belirterek “Doğuda da bölgenin diline uyum sağlarız” dedi

YELDA ŞUMNULU ANTALYA

Antalya'daki yeni açılan mağazasında Rusça bilen satış temsilcileri çalıştıran Teknosa'nın Genel Müdürü Mehmet Nane “Biz gittiğimiz bölgenin diline uyum sağlarız. Antalya'daki mağazalarımızda Rusça bilen eleman çalıştırdığımız gibi doğuda da buna uyum sağlayacağız. Ticaretin dili, dini, ırkı olmaz” dedi. Antalya'daki sekizinci mağazanın açılışını yapan Nane, Teknosa'nın Exxtra konseptiyle dokuzuncu mağazasını açtığını söyledi. Nane metrekaresi daha büyük ve ürün çeşidi daha fazla olan Exxtra mağazalarında beyaz eşya da bulunduğunu belirterek, yeni mağaza için Rusça insert bastırdıklarını söyledi.

BAĞDAT CADDESİ FİYATI

Nane şunları söyledi: “Artık illerden ilçelere yayılmaya başladık. Bazı illerde zincir market olarak sadece biz varız. Bu yıl Türkiye'nin en fakir ili Muş ile Kars'ta mağaza açtık. Gaziantep/Nizip'te mağazamız var. Mardin ve Kahramanmaraş/Elbistan sırada. Adıyaman'da ve Ağrı'da yer bulmakta zorlandık. Bu tip yerlerde 150-200 metrekarelik mağazalar bazen Bağdat Caddesi fiyatına kadar çıkıyor. Artvin ve Tunceli'de de yer bakıyoruz. Bu ülkenin her yerinde bulunmak bizim sorunluluğumuz biz gitmezsek başkaları gider.”

1 SATMAYI BEKLERKEN 2 SATTIK

Nane doğudaki satışların umduklarından iyi gittiğini belirterek “Kars, Batman ve Van'da bir satmayı beklerken 2 sattık. İnsanlara İstanbul standartlarını getirdiğimiz için bizi sahiplendiler” dedi. 64 il ve ilçede 229 mağazaları bulunduğunu belirten Nane, yıl sonunda 250 mağaza hedeflediklerini söyledi. Yılda 60 milyon kişinin Teknosa'ya girdiğini belirten Nane, alışveriş ortalamasının 3.7 olduğunu kaydetti. Nane şunları söyledi: “2009 yılını atlatırsak çevre ülkelere gitme planlarımız var. Irak olabilir. İran'da da büyük potansiyel var ama oraya girmek çok zor.”

İlk yarıda yüzde 10 büyüdük

İlk 6 ayda 2 haneli büyümeyi devam ettirdiklerini belirten Mehmet Nane “Sektör yüzde 20 daraldı, biz yüzde 10 büyüdük. Bu bize pazar payı olarak geri döndü. Yüzde 11.8 olan pazar payımızı beyaz eşya hariç yüzde 15'e çıkardık. Bu kadar rekabetin olduğu bir ortamda nasıl bu duruma geldik, hem de sadece Türkiye'de faaliyet göstererek? Müşteriyi dinleyerek. Her ay 6 araştırma yaparak müşterinin nabzını tuttuk, değişen trendleri izledik. Türkiye'de yapılan en büyük kampanyayı yaptık. Vodafone, Toshiba ve Teknosa üçlüsü olarak başarılı bir kampanyaya imza attık. 5 Ağustos'ta başladığımız kampanya ile Vodafone 3G'ye abone olanlara bin liralık hediye çeki veriliyor. Bedava netbook, notebook ve HD kamera veriyoruz. Beklediğimizin üzerinde bir talep oldu. Şimdiden ikinci baskı siparişini aldık” dedi. Nane 3G'li telefon satışında ilk hafta 9 kat artış olduğunu belirterek “İlk hafta 900 adet 3G'li telefon sattık. Bundan sonra biraz geriler. Ama sonra kulaktan kulağa konuşuldukça tekrar artar” dedi.

‘Anadolu çocuğu yedirmez'

Ayda 2 kere fiyat karşılaştırması yaptıklarını belirten Nane “Daha ucuz algısına sahip firmalar aslında daha ucuz değiller. Biz indirim uyguladığımız bölgelerde, bölgesel tanıtım yapıyorduk sadece. Bu fiyat algısını oluşturmak için tüm Türkiye'de böyle bir tanıtım yapılması gerekiyor. Biz de pazarlama stratejimizi bu yönde değiştirdik. Bizim emek verip ortaya çıkardığımızı çalarlarsa Anadolu çocuğu yedirmez. Bunu sadece fiyat ve kampanya olarak düşünmeyin. Son dönemlerde o kuyrukları, kapı kırmaları görmüyoruz. O bir kere olur” dedi.

Kadife eldiveni çıkardık

Pazardaki rakipleriyle ilgili olarak “Bizim elimizde kadife bir eldiven vardı. Biz artık bunu çıkardık” diyen Nane “Kavgada yumruk sayılmaz. Biz kavga başlatan olmayacağız ama bize karşı bir atak olursa artık armut toplamayacağız. Bu eldiven boşa çıkmaz, vurduk mu oturturuz. Ama kolay kolay vurmayız. Kimse bizim pazarımızı vahşi batı zannetmesin. Herkese bu pazarda ekmek var. Yeterki doğru ve dürüst çalışalım. Ekmeğimizi elimizden almak isteyenlere elbetteki cevap verecek güçteyiz. 2000 yılında Teknosa'yı kurduğumuzda hiçbir şey yoktu. Bu sektörü biz yarattık. Fiyat indirimini başlatan biziz, yabancılar başlatmadı” dedi. Nane “Dünya devleri Türkiye'de ama lider biziz” dedi.
Star

Burası Vahşi Batı değil, vurduk mu oturturuz

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Türkiye'de fiyat indirimini yabancıların değil, kendilerinin başlattığını belirterek, 'Kimse bizim pazarımızı 'Vahşi Batı' zannetmesin. Dağdan gelen bağdakini kovamaz' dedi.
 
Teknoloji perakendesinde ucuzluk rekabeti hızlanırken, Teknosa da rakiplerine karşı adeta "savaş" açtı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, pazarda umduklarını bulamayan rakiplerinin "bel altından" vurmaya başladıklarını savunarak, "Kavgayı başlatan değiliz ama bize karşı bir atak olursa, artık 'armut' toplamayacağız. Bizim elimizde kadife bir eldiven vardı ve artık bunu çıkardık. Ekmeğimizi elimizden almak isteyenlere cevap verecek güçteyiz" dedi.
Antalya'daki 8'inci mağazalarının açılışında konuşan Nane, ayda 2 kere fiyat karşılaştırması yaptıklarını, daha ucuz algısına sahip firmaların aslında daha ucuz olmadıklarını iddia etti. Nane, "Türkiye'de fiyat indirimini başlatan biziz, yabancılar başlatmadı. Kimse bizim pazarımızı 'Vahşi Batı' zannetmesin. Dağdan gelen bağdakini kovamaz. Pazarda umduklarını bulamayanlar bel atından vurmaya başladı. Eldiveni çıkarmamız için kırılma noktamız budur. Yaser Arafat'ın bir sözü var; silah kınından artistlik için çıkmaz. Biz minimum agresifiz ama ekmeğimizle oynanmak istenirse vurmaktan çekinmeyiz. Vurunca da oturturuz" diye konuştu.
 
Uysal koyunuz diye boynumuzu uzatmayız
2000 yılında Teknosa'yı kurduklarında Türkiye'de böyle bir sektör olmadığını ifade eden Nane, "Bu sektörü biz kurduk. Sizin alın teri döktüğünüz bir konuda gelip biri çalım atmaya kalkarsa, Anadolu çocuğu yedirmez. Başbakan'ın dediği gibi, 'uysal koyunuz' diye kasabın önüne boynumuzu uzatacak değiliz" açıklamasında bulundu.
Bu alanda dünyanın en büyük 4 firmasının Türkiye'de olduğunu hatırlatan Nane, Türkiye'de de sektör lideri olduklarını kaydetti. Beyaz eşya hariç sektördeki pazar paylarının yüzde 11.8'den yüzde 15'e ulaştığını anlatan Nane, organize teknoloji perakendesinde ise paylarının yüzde 50 olduğunu ifade etti. Nane, "Kavgada yumruk sayılmaz. Bu pazarda herkese ekmek var. Yeter ki doğru ve dürüst çalışalım" diye konuştu.
2009'un ilk 6 ayında çift haneli büyümeyi devam ettirdikleri bilgisini veren Nane, sektör yüzde 20 daralırken Teknosa'nın yüzde 10 büyüdüğünü söyledi. Bu kadar rekabetin olduğu bir ortamda müşterinin nabzını iyi tutarak bu duruma geldiklerinin altını çizdi.
 
Doğu illerinde çok ilgi gördük
Türkiye'nin Doğu illerinde açtıkları mağazalarda beklenilenin üzerinde ilgi gördüklerini aktaran Nane, "Kars, Batman ve Tatvan'da bir satmayı beklerken iki sattık. Oralarda insanlara büyük şehirdeki imkânlar sunulduğunda seviniyorlar. İstanbul standartlarını yaşadıkları şehirlere götürdüğümüz için bizi sahiplendiler. Bu ülkenin her yerinde bulunmak bizim sorumluluğumuz. Biz gitmezsek başkaları gider. Hattı müdafaa yoktur, sattı müdafaa vardır. Ağrı, Artvin, Mardin ve Tunceli'de yer bakıyoruz. Türkiye'nin en fakir ili Muş'ta da mağaza açtık" dedi. Romanya'daki Teknosa'nın kapanmasından ders aldıklarını söyleyen Nane, 2009'u atlattıktan sonra çevre ülkelere gitme planları olduğunu da belirtti.
 
SEKİZİNCİ TEKNOSA ANTALYA'DA AÇILDI
Teknosa'nın Exxtra konseptli yeni mağazası, önceki gün Özdilek Alışveriş Merkezi'nde açıldı. Tüketiciler bin 100 metrekarelik bir alanda ve 6 bine varan ürün çeşidiyle açılan mağazanın önünde uzun kuyruklar oluşturdular.
Bu mağaza ile Antalya'da sekizinci mağazaya ulaştıklarını bildiren Mehmet Nane, "Açılışa özel dizüstü bilgisayar, cep telefonu, ev aletleri gibi ürünlerde yüzde 50'ye varan indirimler yaptık. İstanbul Forum ve Erzurum'daki alışveriş merkezlerinin açılmasını bekliyoruz. Buralarda mağaza yerlerimiz hazır. Hedefimiz yıl sonuna kadar mağaza sayımızı 250'ye çıkarmak" dedi. İndirim kampanyasının düzen ve intizamlı bir şekilde gerçekleştiğini dile getiren Nane, vatandaşların nezih bir ortamda, izdiham olmadan rahatça alışveriş yaptığını kaydetti.
Derya Karayağız /Referans

Teknosa'nın rotasında Doğu var

Toplam 250 mağazayla hizmet veren Teknosa, Doğu ve Güney Doğu Anadolu'da mağaza hamlesini sürdürecek. Antalya Özdilekpark Alışveriş Merkezi'ndeki Teknosa Exxtra'nın açılışında soruları yanıtlayan Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, şu değerlendirmeyi yaptı: "Kars, Tatvan ve Batman gibi yerlerde 1 birim satmayı hedeflerken 2 birim ilgi gördük. Bu bizim heyecanımızı artırdı. İnsanlara İstanbul standartlarını getirdiğimiz için bizi sahiplendiler. Ağrı, Artvin ve Tunceli'de yokuz. Yakında oralarda yer bakıyoruz. Merkez caddelerde yer bulmak zor. Ağrı'da öyle yerler var ki mağaza fiyatları Bağdat Caddesi kadar. İlçelere de gitmeye başladık. Maraş Elbistan'da dükkanı kiraladık. Mardin'de yer bakıyoruz. Muş'ta da mağaza açıyoruz."
Takvim