Teknosa, Doğu'da yeni mağazalar açacak
2010'da bin kişilik yeni istihdam sağlayan Teknosa'nın bu yıl da hedefi bin kişi. Şirket 30 milyon dolarlık yatırım ile Doğu'da yeni mağazalar açacak
Bu yıl pazarda 11'inci liderlik yılını kutlayan Teknosa, Sabancı Holding Perakende Grubu içerisinde cirodan aldığı yüzde 60 payla da holdingin yıldızı oldu. Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı ve Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer, Teknosa'nın, kurulduğundan bu yana 'Türkiye'nin lideri' olduğunu belirterek, "Gelenek yine bozulmadı. Çünkü Teknosa Sabancı kültürünün verdiği 360 derece liderlikle bunu başarıyor. Teknosa sektörde denenmemişi denemekten korkmadı, attığı adımların arkasında cesurca durdu"dedi.
PERAKENDE YÜZDE 13 BÜYÜDÜ
Bünyesinde Carefoursa, Diasa ve Teknosa olan perakende grubunun 2 bin yeni istihdam sağlayacağını belirten Dinçer, 2010'da yüzde 13 büyüme ile 5 milyar lira ciroya ulaştıklarını kaydetti. Bu yıl 207 milyon lira yatırım hedeflediklerini de kaydeden Dinçer, Best Buy'ın Teknosa'yı alacağı yönündeki iddiaları da yanıtlayarak, "Teknosa, sektöründe açık ara lider bir şirket. Bu yüzden de gündemimizde satış ya da birleşme yok" dedi.
TEKNOLOJİYE 4.63 MİLYAR HARCADIK
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de bu yıl ciroda yüzde 20'lik bir artış öngördüklerini belirterek, "30 milyon dolarlık yatırım hedefliyoruz. Ek 20 bin metrekare mağaza alanıyla yaklaşık bin kişiyi istihdam edeceğiz. Iğdır ve Ağrı'ya da mağaza açacağız"dedi. Türkiye'de tüketici elektroniğine harcanan rakamın 2010'da 4.63 milyar euroya ulaştığını 2009'da bu rakamın 3.43 milyar euro olduğunu belirtti.
Tutarlı mali politika liderliği garantiler
Türkiye'nin kuvvetli kamu finansmanı, sağlam bankacılık sistemi ve güçlü büyümesiyle dünyanın cazibe merkezi olduğunu söyleyen Dinçer, seçim sürecini de değerlendirerek "Seçim sürecinde uygulanacak tutarlı mali politikalar, bizi başarıya bir adım daha yaklaştıracak ve dünya ekonomisinde gelişmekte olan ülkeler kategorisinde liderlik koltuğunda uzun yıllar oturmamızı sağlayacaktır" dedi.
Saatte 2 bin 250 ürün sattı
TÜRKİYE'DE tüketici elektroniği harcamalarının yüzde 30'unun teknoloji marketleri kanalıyla yapıldığına dikkati çeken Nane, bu kanalın da yüzde 42'sini Teknosa'nın temsil ettiğini belirtti. Nane, şöyle devam etti: "Teknoloji marketler kanalında satılan her 10 laptoptan 4 tanesini, her 10 LCD/ Plazma TV'den 5'ini ve her 10 cep telefonundan 4 tanesini biz sattık. 2010'da 19 milyon 500 bin adet ürünü yani saatte 2 bin 250 ürünü Teknosa olarak biz sattık."
Sabah