Perakende

Teknosa Euronics ile anlaşma imzaladı!

Teknosa, Avrupa’nın en büyük elektronik satın alma gruplarından Euronics ile stratejik işbirliği anlaşması imzaladı....

Elektronik perakende zinciri Teknosa, yıllık 16 milyar euro’yu aşan cirosuyla Avrupa’nın en büyük elektronik satın alma gruplarından Euronics ile uluslararası stratejik işbirliği anlaşması imzaladı. Teknosa,31 ülkede 11 bin satış noktasına sahip Euronics anlaşması ile tüketicilere daha uygun fiyatla ürün sunmayı hedefliyor.

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Teknosa Genel Müdürü Mehmet T.Nane, Euronics GEIE Başkanı Hans Carpels ve Euronics International Genel Müdürü Klaus Lahrmann’ın katılımıyla gerçekleştirilen imza töreninde yaptığı konuşmada, işbirliğinin her iki taraf için de önemli fırsatlar sunacağını söyledi.



Zengin ürün yelpazesi

Dinçer, şöyle devam etti: “Teknosa olarak sektörde bir ilke daha imza attık. Bu işbirliği her iki tarafa da yeni kapılar açacak. Teknosa, Avrupa kulübüne davet edildi. Bu bir güçbirliği kulübü. Euronics ile yaptığımız anlaşma sayesinde 31 ülkede 11 bin satış noktası gibi geniş bir ağa ulaşarak, birbirimizin gücünden, deneyiminden istifade edeceğiz. Bu uluslararası organizasyonun yönetiminde Teknosa’nın söz hakkı olacak. Bu adım Teknosa’yı Avrupa’ya taşıyacak bir süreci başlatırken, şimdi Türk tüketicisini daha zengin bir ürün yelpazesiyle buluşturacağız. Münhasırlık anlaşması sayesinde birçok yeni ürün dünya ile birlikte Türkiye’de ilk kez Teknosa mağazalarında satışa sunulacak.”




‘Daha çok çeşit ürün daha uygun fiyat’

Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Euronics ile yaptıkları işbirliğinin Teknosa’nın hedeflerine ulaşmasında önemli bir aşama olduğunu söyledi. Nane, şöyle devam etti: “2000 yılında 5 mağaza ile sektöre giriş yapan Teknosa, sürdürülebilir büyüme stratejisi ve ‘Herkes için teknoloji’ felsefesi kapsamında bugün Türkiye’nin 75 ilinde 280 mağaza ile faaliyet gösteriyor. Mağaza yatırımlarımız tüm hızıyla sürüyor. Pazardaki açık ara liderliğimiz bu işbirliğiyle boyut değiştirecek. Yapılan anlaşma ile Teknosa artık tüketicilere daha çok çeşit ürünü daha da uygun fiyata sunma şansı elde etti.”

 



‘Biz Avrupa’nın, Teknosa da bize Ortadoğu’nun kapılarını açacak’

Anlaşmayı değerlendiren Euronics GEIE Başkanı Hans Carpels ise Teknosa ile işbirliğinden memnun olduklarını belirterek, “Bir ülkeye giriş yapmadan önce çok uzun süre pazar araştırması yapıyoruz. Nitekim bu konuda Almanya’dan, Japonya’dan ve ABD’den görüştüğümüz herkes bize yerel ortak olarak Teknosa’yı işaret etti” dedi.

Carpels, “Teknosa bizim güçlü, stratejik yerel ortağımız olacak. Bu anlaşma ile biz Teknosa’ya Avrupa’nın kapılarını açarken, Teknosa da bize Türkiye’nin güçlü ekonomisi sayesinde Ortadoğu ve bölgedeki diğer pazarlara açılma fırsatı yaratacak” diye konuştu.

Tüketici elektroniği pazarında sürekli büyüme ivmesinin önümüzdeki yıllarda daha da artmasını beklediklerini kaydeden Carpels, “2012 yılının ilk altı ayında Türkiye pazarında gerçekleşen yüzde 14.4’lük büyüme, ağımızda bulunan bütün ülkelerden daha fazla. Bu anlaşma yıl bitmeden bize önemli bir açılım sağlayacak” dedi.



‘Rekor bir ciroya ulaşacağız’

Carpels, şöyle devam etti: “Ben daha 2010 yılında iken Euronics’in vizyonunu 20 milyar euro ciroya ulaşmak olarak açıklamıştım. 2.5 yıl gibi kısa bir zamanda biz 16.2 milyar euro’ya ulaştık. Teknosa ile birlikte ciromuz 17 milyar euro’ya çıkmış olacak. Bu da hiçbir rakibimizin yakalayamayacağı rekor bir rakamdır.”

Euronics International Genel Müdürü Klaus Lahrmann da işbirliğine ilişkin olarak, “Türkiye gibi bir pazarda pazar lideri bir şirketle gerçekleştirdiğimiz anlaşma özellikle zengin Türk kültürünü ve iş dünyasını tanımamıza fırsat sunacak” diye konuştu.

 




Milliyet/Eylem Türk