Ekonomi

Tekstil ve hazır giyim ABD’de vites yükseltti: Hedef 5 milyar dolarlık ihracat!

Türk hazır giyim ve tekstil sektörleri ihracatta güç birliği sağlayarak, ABD’de ortak ticaret heyeti toplantı düzenledi. 42 firmanın yer aldığı heyet ile ABD pazarından daha fazla pay alınması hedefleniyor.

Türk hazır giyim ve tekstil ihracatçıları ABD’den aldıkları payı yükseltmek için güç birliğine gidiyor. 2022 yılında 141 milyar dolarlık hazır giyim ve tekstil ürünü ithal eden ABD’nin Türkiye’den ithalatı ise 2,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. ABD pazarında yüzde 1,7’lik paya sahip olan, bu payı yükseltmek için iş birliği yaparak New York’ta “I of the World Örme Dokuma Ticaret Heyeti” etkinliği yaptı. Başta ABD olmak üzere Kanada, Dominik Cumhuriyeti gibi ülkelerden 100’e yakın alıcı Türk firmalarla görüşme yaptı.

Ekonomim.com’dan İmam Güneş’in haberine göre etkinliğe tekstil ve hazır giyim ihracatçı birlik başkanlarının yanı sıra Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Yalçınkaya da katıldı. Sektör temsilcileri, ABD’ye hazır giyim ve tekstil ihracatının orta vadede en az üç kat artırılarak 5 milyar doların üzerine çıkarmayı planladıklarını belirtti.

TÜRKİYE ABD’DEKİ PAYINA ODAKLANDI

ABD’nin tekstil ithalatında Türkiye’nin 8’inci sırada yer aldığı bilgisini veren İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, “Bu yılın Ocak-Eylül döneminde ABD, en fazla tekstil ihracatı yaptığımız ülkeler arasında 3’üncü sırada yer alıyor. ABD’nin tekstil sektörü ithalatında dünya genelinde yüzde 20’ye varan bir gerileme yaşandı. ABD’nin küresel ölçekte talep daralmasına rağmen, tekstil sektörü olarak payımızı korumak ve hatta artırmayı hedefliyoruz. Bugün AB pazarı için Türk tekstil ürünleri ne kadar vazgeçilmezse, yakın zamanda ABD için de olacak.

10 MİLYAR DOLARLIK POTANSİYEL VAR

Türkiye’nin kaliteli ve hızlı üretimi ve organizasyon kapasitesi ile moda endüstrisinde marka ülke olduğunu ifade eden İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan ise 2022’de ABD’ye 1 milyar dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yaptıklarını söyledi. Paşahan, “Mevcut potansiyelimize bakıldığında ABD pazarındaki payımızı çok daha yukarılara taşıyabileceğimiz portada. Bugün tekstil ve hazır giyim sektörü ABD’ye 10 milyar dolar ihracat bile yapabilecek durumda. Ama mevcut koşullar fırsatları değerlendirmeyi zorlaştırıyor. Tesis, kalite ve fırsatımız var ama maliyetlerimiz çok yüksek, fiyat istikrarı sağlayamıyoruz. Kalitede çok iyiyiz ancak maliyet noktasında rakiplerle aynı şartlarda yarışmıyoruz” şeklinde konuştu.