Genel

Temel Kotil: Esenboğa Havaalanı yeterli değil!

THY Genel Müdürü Temel Kotil, yeni yapılmasına karşın Ankara Esenboğa Havaalanı'nın yeni hatlar için yetersiz olduğunu dile getirdi. Kotil, 'İstanbul ve dış hat uçuşlarının Ankara'ya yoğunlaşması için Esenboğa gibi donanımlı bir havaalanı daha gerekiyor'

Ankara'dan yurtdışına uçuşların büyük çoğunluğunun İstanbul aktarmalı olması Atatürk Havalimanın da iş yükünü artırırken, yetersizliği nedeniyle yeni inşa edilen Ankara Esenboğa Havaalanı'nın da yurt dışı uçuşlar için yeterli olmadığı ortaya çıktı. Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, 2006'da faaliyete geçmesine karşın Esenboğa Havaalanı'nın yeni hatlar için yetersiz olduğunu dile getirdi. Kotil, 'Esenboğa yeni dış hatlar için elverişsiz. İstanbul ve dış hat uçuşlarının Ankara'ya yoğunlaşması için Esenboğa gibi nitelikli ve donanımlı bir havaalanı daha yapılması gerekiyor' dedi.

DAHA FAZLA NOKTA OLMALI

THY Genel Müdürü Kotil, Esenboğa Havalimanı'na ilişkin düşüncelerini kendisini ziyaret eden Ankara Genç İşadamları Derneği (ANGİAD) Başkanı Abdullah Değer ile yaptığı görüşmede dile getirdi. Görüşmede, Ankaralı işadamlarınca özellikle dış hat uçuşlar konusunda Ankara'nın daha aktif olması gerektiğinin altı çizilirken, Ankara'dan dış hat uçuşlarda daha çok noktanın olması talep edildi.

YENİ HAVAALANI şžART

Bu çerçevede Esenboğa Havaalanı'na yeni dış uçuş hatlarının eklenmesinin zor olacağını dile getiren THY Genel Müdürü Kotil, 'Esenboğa yeni hatları kaldıramaz. Esenboğa yeni dış hatlar için elverişsiz ve şu anda maksimum doluluk yaşıyor. İstanbul ve dış hat uçuşlarının Ankara'ya yoğunlaşması için Esenboğa gibi nitelikli ve donanımlı bir havaalanı daha yapılması gerekiyor. Yeni bir havaalanı Ankara'ya şart' dedi.

TAV'IN HİZMETLERİ PAHALI

Kotil ayrıca, yeni Havaalanı'nın yanı sıra, Tepe ve Akfen gruplarının ortak girişimiyle kurulan ve Esenboğa işletmecisi olan TAV'ın da bazı gereksinmelerinin karşılaması gerektiğini kaydetti. Kotil, 'Özellikle yabancı havayolları TAV'ın Esenboğa için uyguladığı hizmetlerin pahalı olduğunu belirtiyor. Fiyatların biraz daha aşağı çekilmesini istiyorlar. Yabancı havayolu şirketlerinin uçuş sayısını artırmak için TAV'dan ortak isteği indirim yapmasıdır. Açıkçası bu konuda beklentiler arttı' değerlendirmesi yaptı.

BAKAN DA İşžADAMLARI DA RAHATSIZ

Ankara'dan yurt dışına yapılan uçuşların büyük çoğunluğunun İstanbul aktarmalı olması ve dolayısıyla da Atatürk Havalimanı'nda yoğun beklemelerin olmasından hem Ankaralı işadamları hem de sık yolculuk yapan Bakan ve bürokratlar da oldukça rahatsız. Sık uçak yolculuğu yapan Devlet Bakanı Zafer çağlayan Ankara'dan yurt dışı uçuşların olmamasından duyduğu rahatsızlığı sık dile getiren bakanların başında geliyor. Ankaralı tüccarı ile iş anlaşması yapmak isteyen yabancı iş adamlarının aktarmalı tarifeler yüzünden iş anlaşması yapmadığını dile getiriliyor. İşadamları resmi hava yolu şirketi olan THY'nin sadece karlılığı düşünmemesi gerektiğini belirtirlerken, 'THY cesur yatırımlar da yapmalı. Yurt dışına uçuşlar Ankara'dan yapılırsa çok kısa sürede bütün uçaklar dolu gitmeye başlar' değerlendirmesi yapıyorlar.

Avrupa'nın en modern havalimanı

Ankara Esenboğa Havalimanı 13 Ekim 2006'da, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı bir törenle hizmete açıldı. Türkiye'nin İç ve Dış Hatları bir arada bulunduran 'tek' havalimanı olma özelliğine sahip Havalimanı, Ankara ulaşımına yeni bir soluk getirdi. 10 milyon yolcu kapasitesine sahip Havalimanı'nda dünyanın en gelişmiş güvenlik sistemleri kullanılıyor. Avrupa'nın en modern havalimanı olma özelliğine sahip Havalimanı iç ve dış hatlar terminali bagaj sisteminde kullanılan en son teknoloji sayesinde, yolcuları bagajları ile üç dakikada buluşturuyor. Terminalin özgün mimari tasarımı, yolculara diledikleri yere kolay erişim olanağı ve mekanın her noktasından tüm alanı rahatlıkla görebilecekleri geniş ve ferah bir perspektif sunuyor.
Yeni şžafak/CAHİT SARAçOĞLU