Tepe-Akfen-Souter-Sera'nın İDO'yu almasına SP'den tepki!
Saadet Partisi İstanbul İl Başkanı Esmerer, Tepe-Akfen-Souter-Sera Konsorsiyumu'nun İDO'nun özelleştirilmesi ihalesini kazanmasına ilişkin, "İstanbulluların sahip olduğu bir servetin daha özelleştirme adı altında satıldığına ne yazık ki şahit olduk" dedi
Saadet Partisi İstanbul İl Başkanı Selman Esmerer, Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubunun, İstanbul Deniz Otobüsleri(İDO) Sanayi ve Ticaret A.Şnin yüzde 100 oranındaki hissesinin özelleştirilmesi ihalesini kazanmasına ilişkin, "İstanbullu vatandaşlarımızın sahip olduğu bir servetin daha özelleştirme adı altında satıldığına ne yazık ki şahit olduk" dedi.
Saadet Partisi üyelerinden oluşan bir grup, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin Saraçhanedeki merkez binası önünde toplanarak, İDOnun özelleştirmesi ihalesine ilişkin basın açıklaması yaptı. Partililer adına basın açıklamasını yapan Esmerer, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından açılan ihale ile İstanbul Deniz Otobüsleri A.Şnin, blok satış yöntemi ile Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubuna 861 milyon dolar karşılığında satıldığını belirterek, şöyle konuştu:
"İstanbullu vatandaşlarımızın sahip olduğu bir servetin daha özelleştirme adı altında satıldığına ne yazık ki şahit olduk. Sayın Kadir Topbaş, son yerel seçimler öncesinde satışların halka arz yoluyla yapılacağını söylemişti. Üstelik Topbaş, İDO ve İGDAŞ satışlarından toplamda 10 milyar dolar ve bu gelirin üçte birlik kısmını ise İDO satışından beklediğini ifade etmişti. Yani 3,3 milyar dolarlık bir gelir beklentisi demek oluyor. Şimdi ise 861 milyon dolarlık satış sonrasında beklentilerinin üzerinde bile sattıklarını ifade etmiştir. Bu açıklamaların arkasında nasıl bir mantık ve matematik vardır, ne çelişik ifadelerdir Bizler anlayamıyoruz. Lütfen satışı yapılan kurumların gerçek sahipleri olan halka izahını yapar mısınız"
2005 yılında Şehir Hatlarının Türkiye Denizcilik İşletmelerinden (TDİ) İDOya devredildiğini hatırlatan Esmerer, bu devirle birlikte Eskihisar-Topçular ve Sirkeci-Harem hatlarının TDİnden İDOya geçtiğini ifade ederek, "İDO satışa hazırlanırken ise Şehir Hatlarını İBB ayırarak ayrı bir şirket kurdu. Ancak Eskihisar-Topçular ve Sirkeci-Harem hatlarını bu yeni kurulan şirkete almayarak, satılacak olan İDO bünyesinde bıraktı. Sadece Eskihisar-Topçular hattının yaklaşık 500 bin TL günlük cirosu var. Yıllık 180 milyon TL, yani 120 milyon dolar civarında. Bu demek oluyor ki İDO sadece bu hattın 7 yıllık geliri karşılığında satılmış oldu. Zarar eden Şehir Hatları belediyede bırakılırken, Eskihisar-Topçular ve Sirkeci-Harem gibi karlı hatlar neden satılacak kısımda bırakıldı" diye konuştu.
İDOnun alanında dünyanın en büyüğü ve bir numarası olarak kabul edildiğini, bu sebeple İDOya yerli ve yabancı birçok şirketin talip olduğunu dile getiren Esmerer, 2010 yılında 347 milyon lira gelir elde ettiğini, 2009da ise 80 milyon TL yatırım gerçekleştirdiğini söyledi.
İDONUN DENİZ ULAŞIMINDAKİ ÖNEMİ
Esmerer, 1987 yılında kurulan İDOnun, her geçen yıl büyüyerek dev bir işletmeye dönüştüğünü, Şubat 2005te de İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığının Şehir Hatları İşletmesini devralmasıyla İstanbulda deniz ulaşımından sorumlu tek otorite olduğunu ve bütün bu değerleriyle İDOnun, toplam 19 hatta, 25 deniz otobüsü, 10 hızlı feribot, 17 arabalı vapuru ile 32 noktaya
hizmet götürdüğünü anımsattı. Esmerer, İMKBde işlem gören alıcı firma hisselerinin hemen ilk günde yüzde 7,31 oranında yükselerek en çok değer kazanan hisseler arasında yer aldığını ifade ederek, "Böylece satın alan holding hisselerindeki değerlenmeyle bile ihale karşılığı ödediği paranın önemli bir kısmını şimdiden karşılamış oldu. İDOnun esasında ne kadar önemli ve karlı bir şirket olduğu bu rakamlardan da anlaşılmaktadır" dedi. Grup, açıklamanın ardından dağıldı.
AA