Tepe Home, konuşan mağazalar yaratacak!
Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İle göre bu sorunun yanıtı, Evet. 14 yıldır Tepe Homeda görev yapan, son 9 aydır ise markanın yönetim kurulu başkanlığını yürüten İlhan İl, geleceğe ilişkin hedeflerinin konuşan mağazalar yaratmak olduğunu söylüyor
14 yıldır Tepe Homeda görev yapan, son 9 aydır ise markanın yönetim kurulu başkanlığını yürüten İlhan İl, önümüzdeki dönem yeni bir konsept üzerinde çalıştıklarını, bu yönde konuşan mağazalar yaratacaklarını belirtiyor. Mağazalarının ortalama 5 bin metrekare büyüklüğe sahip olduğunu kaydeden İl, Bu büyüklükteki mağazaların mutlaka konuşması lazım. Mağazalarımızda mobilyaların yanı sıra tüm aksesuarlarda müşterilere yönelik olarak belirlediğimiz kategorilerle ve oklarla yönlendirme yapmak istiyoruz diyor.
5 milyon ziyaretçi
İlhan İl, konuşan mağaza konseptinin pilot uygulamasını Marmara Forumdaki mağazalarında gerçekleştireceklerini ifade ediyor.
Yılda 5 milyonun üzerinde ziyaretçileri olduğunu kaydeden İl, bu yılı 167 milyon TL ciroyla kapacaklarını belirtiyor.
İlhan İl, sözlerine şöyle devam ediyor: Perakende dinamik bir sektör. Organize perakendenin gelişimi çok hızlı. Bu nedenle altyapı çok önemli. Sektörde yetişmiş eleman konusunda sıkıntı var. Bu nedenle biz de çalışanlarımıza eğitim verdiğimiz bir akademi kurduk. Bunun yanı sıra Tepe Homeda Hizmet Sanatı adında bir kitap hazırladık. Bu kitap bir nevi anayasamız olacak. Öte yandan Tepe Homeun yılbaşı koleksiyonuyla da ilgili bilgi veren İl, Yılbaşı için Black Elegance, Glorious Blue, Classic Winter, Natural Winter ve Funny Christmas olmak üzere beş ana temadan oluşan ürün grubumuz bulunuyor diyor.
Yüzde 11 büyüme hedefi
Hali hazırda 22 mağazalarının bulunduğunu söyleyen İlhan İl, Bu mağazalardan 15ini biz yönetiyoruz. 7si ise bayilik sistemiyle faaliyet gösteriyor diyor.
2012de yüzde 11 büyüme hedeflediklerini belirten İl, Bu hedef 2012ye olumlu baktığımızın da bir göstergesi. Yönümüzdeki yıl açılması kesinleşen dört yeni mağazamız var. Toplamda ise 8-10 mağaza açma hedefimiz bulunuyor. Şu anda 113 bin metrekare büyüklüğe ulaştık. Kesinleşen mağazalarla bu rakam 126 bin metrekareye çıkmış olacak diye anlatıyor.
Selektif kozmetik pazarı 2012 yılında büyüyecek
Estee Lauder Şirketleri Türkiye Genel Müdürü Ahmet Ramiz, bir diplomat çocuğu. Bu nedenle bütün yaşamı ülke ülke dolaşarak geçmiş.
İş hayatında ise çok uzun süreli çalıştığı bir marka var. Estee Lauderda tam 18 yıldır görev alan Ramiz, Son görevim Dubaideydi. Estee Lauder, yüzde 100 ABD sermayesiyle Türkiye pazarına girince ben de burada genel müdür olarak görev aldım diyor.
Şu anda Estee Lauder çatışı altında MAC, Clinic, Tom Ford, Aveda, Jo Malone, Bobbi Brown, La Mer gibi 15 markanın bulunduğunu kaydeden Ramiz, Pazar payımız yüzde 19. Estee Lauder, dünyada 8 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. 163 ülkede faaliyet gösteriyor diye anlatıyor.
Doğadan gelen ürünler
Bu yıl selektif kozmetik pazarının yüzde 16-17 oranlarında büyüyeceğine ilişkin tahminler bulunduğunu belirten Ramiz, 2012 yılında da büyüme öngörüyoruz. Eğitim ne kadar artarsa pazar da o kadar büyüyecektir diyor.
Estee Lauder markalarına karşı tüketicide güven olduğunu ifade eden Ramiz, şöyle devam ediyor: Ürünleri naturel olan, doğadan gelen markalarımız var. Bunlardan birisi de Aveda. Bu markamıza ait ürünler sadece profesyonel kanallarda yani kuaför salonlarında satılıyor.
Cilt bakımı da var saç boyası da
Aveda ürünlerinin doğal içerikli olduğunu söyleyen Ramiz, Çünkü biz çevreye, çalışana ve müşteriye karşı sorumluyuz. Şu anda Erdem Kıramere ait dört kuaför salonunda bulunuyoruz. Saç, cilt, koku ve makyaj kategorilerinde 250 adet ürünümüz var diyor.
Ramiz, markayla ilgili şu bilgileri veriyor:
Avedanın kullandığı ham bitkisel maddelerin yüzde 89u sertifikalı organik. Petro kimya ürünlerini kullanmıyorlar. Ürünlerinde hem erkek hem kadın serilerire sahip. Saç bakımı ve şekillendirme, cilt bakımı, vücut bakımı, saç boyası, çay, aromaterapi ürünleri olan Avedanın misyonu dünyaya özen göstermek. Sadece güzellik dünyasında değil, bütün dünyada çevre liderliğine ve sorumluluğuna örnek oluşturmayı misyon edinen bir marka.
Milliyet