Tepe Home mağaza sayısını 40'a çıkarmayı planlıyor!
Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, “Bunların ilki bayilik kanallarımızı geliştirmek olacak. İkinci hedefimiz ise projeli işlerde büyümek. Ve geliştirmek istediğimiz bir diğer alan da aksesuar ürünlerinin toptan satışı” dedi
Tepe Home’un ‘bayilerle büyüme’ stratejisine hızla devam ettiğini söyleyen Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, “Bizim tarafımızdan işletilen 14 mağazamız var. Buna ilaveten 13 mağazamız da bayilerimiz tarafından işletiliyor. Böylece şu anda 27 mağazayla faaliyetlerimize devam ediyoruz” dedi.
2013 yılında üç kanaldan büyüme hedeflediklerini belirten İl, “Bunların ilki bayilik kanallarımızı geliştirmek olacak. İkincisi projeli işlerde büyümek. 2013’te ise aksesuar ürünlerinin toptan satışını geliştirmek istiyoruz” diye anlattı.
Projeli işlerde boşluk olduğunu ifade eden İl, “Otel, rezidans, kooperatifler, iş merkezi gibi yapıların her türlü sabit ve hareketli mobilyaları ile ahşap işlerini yapabilecek tesislere ve daha da önemlisi bilgi birikimine sahibiz” diye konuştu.
‘Prestijli işler aldık’
Projeli işlerde İstanbul, İzmir ve Ankara bölge müdürlükleri oluşturduklarını söyleyen İl, şöyle devam etti:
“Bir kaç ilimizde daha müdürlük oluşturacağız. İstanbul’da Kentplus Kurtköy Newport Projesi, Trabzon’da Modern Boztepe Residence Projesi gibi büyük ve prestijli işler almaya başladık.” İl, “Bu yıl iç kapı ve çelik kapı üretimiyle ilgili yatırımı tamamladık. İthal çelik kapıda bir İspanyol firmayı seçtik” dedi. 2013’te aksesuar ürünlerinin toptan satışına ağırlık vereceklerini belirten İl, şu bilgileri verdi: “40 bin çeşit referans ürünle çalışıyoruz.
Bunların arasında Yankee Candle, Ideal Home Range (IHR), Country Clayree&Eef ve Sava International var. Bu ürünleri ve diğerlerini bugüne kadar yalnızca perakende olarak sattık. Artık aksesuar ürünlerimizi de toptan satışa açmayı istiyoruz ve bu hedefimizi 2013 yılında gerçekleştirmeyi planlıyoruz.”
Kişiye özel sertifika verecekler
Kişiye özel döşemeli üretimin Tepe Home’u diğer firmalardan ayıran en önemli özelliklerin başında geldiğini söyleyen İlhan İl, şöyle devam etti: “Türkiye’nin her yerindeki satış mağazalarımızda her tür zevke hitap edecek yüzlerce çeşit kumaş müşterilerimizin beğenisine sunuluyor. Müşteri, mağazamızda hem kumaşını hem de ürün gamımızda olan mobilya iskeletini ve rengini kendi zevkine göre seçer ve sipariş açılır. 2500 takım ürün, müşteri ismi bazında izlenip üretiliyor. Bu yıl sonuna kadar başlayacağımız bir uygulama ile, müşterilerimize bu döşemeli imalatın özel olarak kendisi için üretildiğini gösteren bir de sertifika vermeye başlayacağız.”
Bir düğüne ortalama 71.9 bin TL harcanıyor
Dugun.com yaptığı araştırmayla 21-30 yaş arasındaki üyelerinin evlilik için öngördükleri bütçeleri araştırdı. Ortalama sonuçlar baz alındığında bir düğüne yaklaşık 71.984 TL harcandığı ortaya çıktı.
Bütçenin yarısından fazlasını elektronik ve beyaz eşyalar, düğün organizasyonu için yapılan harcamalar ve takılar oluşturdu. Elektronik ve beyaz eşyalar ortalama 14.200 TL ile genel toplamda en çok harcamanın yapıldığı detay oldu. Onu sırasıyla nişan, nikah, düğün, eğlence gibi organizasyon detaylarının olduğu düğün günü harcamaları ortalama 13.283 TL ile izledi. Üçüncü sırada ise yaklaşık 13.270 TL ile takılar yer aldı.
Banka kredili düğün
Diğer harcama kalemleri ise sırasıyla ev dekorasyonu (yatak odası, oturma grubu, salon), kıyafet harcamaları (gelinlik, damatlık, kına elbisesi) oldu. Dugun.com Genel Müdürü Emek Kırbıyık, üst-sosyo ekonomik sınıf ile yüksek eğitimlilerin daha fazla harcama yaptıklarını, evlenenlerin, bir defaya mahsus olduğunu düşünerek daha fazla harcadıklarını ve banka kredisine bile başvurduklarını belirtti.
En çok takılara para harcanıyor
Evlenmeyi planlayanlar bütçelerindeki en yüksek kalemi düğün günü harcamaları olarak görüyor ve bu detay için ortalama 15 bin 623 TL ayırıyor. Yeni evlilerin ise bu süreçte en çok parayı takılara harcadığı görülüyor. Yaklaşık 13 bin 891 TL’lik bütçe oluşturan takılardan sonra ise her iki grubun da en çok elektronik ve beyaz eşyalara para harcadığı görülüyor. Evlenmeyi düşünenler bu ayrıntı için ortalama 15 bin 200 TL ayırırken, yeni evlilerin yaklaşık 13 bin 200 TL ile beklenenden karlı çıktığı görülüyor.
‘Önümüzdeki yıl mağaza sayımız 40’a çıkaracağız‘
1600’ün üzerinde personel istihdam ettiklerini belirten İlhan İl, “2012 yılı bütçemiz için 184.7 milyon TL ciro hedefi koymuştuk. Hedefi yakalayacağız” diye konuştu.
Kütahya, Mersin ve Edirne’de üç mağaza açmayı planladıklarını açıklayan İl, “2012’de 9 mağaza açmış olacağız” dedi.
2013’te ise 12 mağaza açmayı hedeflediklerini kaydeden İl, şöyle devam etti:
“Uşak, Manisa, Erzurum, Gaziantep ve Urfa’ya bayilik vereceğiz. 2013 sonunda bayilerin işlettiği mağaza sayısı 28 olacak. Kendi işlettiklerimizle birlikte toplam mağaza sayımız ise 40’ı aşacak.”
Yurtdışında mağaza açmak istediklerini söyleyen İl, “Geçen hafta, Lefkoşe’de mağazamız açıldı. 2013’ten itibaren yakın coğrafyamızdan başlayarak yurtdışında da mağaza açmaya devam edeceğiz” dedi.
Milliyet