Genel

Teraspark bayramda 100 bin ziyaretçiyi ağırladı!

Corio Türkiye CEO'su Koray Özgül Ramazan Bayramı'nda Teraspark'ta 100 bin ziyaretçiyi ağırladıklarını söyledi

Koray Özgül, Denizli'deki Teraspark adlı alışveriş merkezini outlet'e çevirdikten sonra üç günlük Ramazan Bayramı'nda 100 bin ziyaretçiyi ağırladıklarını söyledi.

Hollanda merkezli Corio'nun dünyanın birçok ülkesinde sahip oldukları yüzlerce alışveriş merkezi içinde tek outlet'in Teraspark olduğunu belirten Özgül, "Biz grup olarak outlet'çi değiliz. Ama kriz öncesinde 3.5 milyar dolar ihracat yapan Denizli'nin ihracatı kriz sonrasında 1 milyar dolara geriledi. İşsizlik çok arttı. Üstelik Denizli'de aynı ayarda üç tane alışveriş merkezi olunca farklılaşmak gerekiyordu. Biz de Teraspark'ı outlet'e dönüştürdük" dedi.

Teraspark'ı outlet'e dönüştürürken birçok yenilik yaptıklarını belirten Özgül, bu yenilikleri şöyle anlattı:
"Kendi binalarında ekonomik ürünler sunan Ender mağazalarıyla anlaştık. Ender ilk kez bir AVM çatısı altına girdi. Yine kendi alanında ekonomik fiyatlara sahip Tekzen'i de Teraspark'a aldık. Bu arada yerel markaları öne çıkarmaya çalışıyoruz. Örneğin Deniks adlı yerel elektronik mağazası açıldı."

Denizlililer kaymıyor
Teraspark'ta yüzde 40 olan hisse oranlarını yüzde 51'e çıkardıklarını ve böylece yönetimde daha fazla söz hakkı elde ettiklerini kaydeden Özgül, şunları söyledi:
"Çoğunluk hisselerine sahip olunca istediğimiz değişiklikleri yapmak daha kolay hale geldi. Outlet ve çocuk konseptine ağırlık verme düşüncemizi hayata geçirdik. Teraspark'ın ortasında bir buz pisti vardı. Hafta sonu 30-40 kişi gelip kayıyordu. Onu kaldırıp yerine çocuk oyun alanı koyduk. İnanılmaz bir ilgiyle karşılaştık." Özgül, sosyal alandaki yeni ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde yenilenen alışveriş merkezlerinin başarılı olduğunu söyledi.

Yüzde 5'lik artış
Alışveriş merkezlerinde yaşanan hareketliliğin, istihdamı da olumlu etkilediğine dikkati çeken Özgül, şunları kaydetti: "Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) verilerine göre, AVM'lerin satışında geçen yıla göre yüzde 5'lik bir artış var.
Bu da, krizden çıkışın bir işareti. Bu artışı olumlu olarak görüyoruz. Artış oranı yerine göre yüzde 15-20'ye kadar varıyor. Satışların artmasında tabii ki, kampanyaların da etkisi var. Önümüzdeki sene daha iyiye gitmesini umut ediyoruz."
Ucuz satılabilecek mağaza konseptleri hazırladıklarını, kadınlar ve çocuklara yönelik yenilikler gerçekleştirdiklerini dile getiren Özgül, Corio olarak proje ve inşaat halinde bulunan yeni alışveriş merkezlerini en kısa sürede hizmete açacaklarını sözlerine ekledi.
Fehim GENÇ/Milliyet