Genel

TerraCity AVM kapılarını yarın ziyaretçilerine açacak!

220 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen TerraCity alışveriş merkezi, yarın kapılarını ziyaretçilere açacak. EriaPartners Kurum Ortağı Aytek Şavkan, firma olarak çevresiyle uyumlu, estetik, fonksiyonel gayrimenkul projelerini hayata geçirmeyi hedefl

220 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen TerraCity alışveriş merkezi, yarın kapılarını ziyaretçilere açacak. Düzenlenen basın toplantısında konuşan gayrimenkul yatırım ve geliştirme firması EriaPartners Kurum Ortağı Aytek Şavkan, firma olarak çevresiyle uyumlu, estetik, fonksiyonel gayrimenkul projelerini hayata geçirmeyi hedeflediklerini belirtti

 Yabancı ortaklarla 2011 sonunda 1 milyar
 dolarlık yatırım hedefine ulaşmayı, gelecek yılda bu rakamı daha yüksek noktalara
 çıkarmayı amaçladıklarını kaydeden Şavkan, Türkiye ile ilgili ise ekonomik
 anlamda geleceğe yönelik inançlarının tam olduğunu değindi.
        
Şavkan TerraCitynin temelinin 13 ay önce atıldığını, 220 milyon dolarlık
 yatırım bedeline sahip merkezin Antalyanın en büyük alışveriş ve eğlence merkezi
 olacağını kaydetti. Kiracılardan yoğun talep aldıklarını, bu talebin de yatırım
 kararının doğruluğunu gösterdiğini belirten Şavkan, şöyle söyledi:
        


"48 bin metrekare brüt kiralanabilir alana sahip olan bir alışveriş
 merkezi, haricinde bir yaşam merkezi olarak tasarlandı. Alışveriş yanında eğlence
 ve gastronomi hayatına yeni bir soluk getirmesini beklemekteyiz. Bünyesinde 150
 ulusal ve uluslararası mağaza, 30 kafe ve gurme restoranlarla 180 markayı
 barındıran merkez, Antalyayı ayrıca 40 yeni markayla tanıştıracak. 830 kişilik
 oturma alanına sahip gıda katı, çok salonlu sinema kompleksi, çocuklar ve gençler
 için eğlence mekanları ve bin 400 araçlık otoparkı ile TerraCity, uluslararası
 arenada da dikkati çekecek bir projedir." dedi.
        
Projenin Antalya için yeni bir model oluşturacağını savunan Şavkan, ilk
 etapta yıllık 12 milyon ziyaretçi hedeflediklerini bildirdi. Alışveriş merkezinin
 Lara bölgesini de canlandıracağına inandığını söyleyen Şavkan, merkezin ayrıca
 bin 500 kişiye istihdam yarattığına dikkati çekti.
         Şavkan, Türkiyedeki istikrar devam ettikçe, yabancı sermayenin önemli
 çekim merkezlerinden biri olacağını belirterek, bunun ancak ulusal ve yerel
 yönetimlerin destekleriyle gerçekleşeceğine değindi.
        
THE SKYMARK TOWER

         Bir soru üzerine EriaPartners olarak İstanbul Leventte Büyükdere
 Caddesinde The Skymark Tower İstanbul adında yeni bir projeye başladıklarını
 anlatan Aytek Şavkan, yasal izinleri gelecek 2-3 ay içinde almayı beklediklerini
 belirtti.
        
Kule şeklinde olacak The Skymark Tower İstanbulun ofis ve residence
 projesi olduğunu kaydeden Şavkan, bunun yanı sıra aynı bölgede başka ofis
 projeleri de yürüttüklerini bildirdi.
        
AMACIMIZ TÜRKİYEDEKİ PROJELERİ ÇOĞALTMAK
        
Merkezi ABDde bulunan global gayrimenkul yatırım yönetim şirketi
 Pramerica Avrupanın Üst Yöneticisi Eric Adler de, Avrupada birçok alışveriş
 merkezi ziyaret ettiğini, TerraCitynin seçkin markalarıyla öne çıktığını
 söyledi. Yerli ve yabancı markaları ve yenilikçi mimarisiyle TerraCitynin
 "kendisinden söz ettirecek bir alışveriş merkezi haline geldiğini" belirten
 Adler, yerel yönetimler ve alışveriş merkezinin yapımında görev yapan işçilere
 teşekkür etti.
        
Pramericanın global ekonomik kriz döneminde Türkiyede yatırım yapmaya
 devam etmeye karar verdiğini Adler, Türkiyede yeni projelerle uzun vadede
 Türkiyede bulunmak istediklerini ifade etti.
        
Türkiyenin doğu ile batı arasında köprü görevi üstlendiğine değinen Eric
 Adler, "Amacımız Türkiyedeki projelerimizi çoğaltmak ve yeni açılışlarla
 sizlerle birlikte olmak" söyledi.
        
AMACIMIZ BU İNCİ TANESİNİ SÜSLEYEBİLMEK

 ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı, Antalyanın nüfusu hızla
 artan bir kent olduğunu, bu tarz projelerin ise Antalyaya çok yakıştığını
 söyledi. Yatırımcıların Antalyaya "bir inci tanesi hediye ettiğini" belirten
 Şapkacı, "Bizim amacımız da bu inci tanesini biraz daha süsleyebilmek, biraz
 daha güzelleştirebilmek, kiracılarımızla destekleyebilmek" söyledi.
        


Alışveriş merkezinin yüzde 100ünün kiralandığını belirten Şapkacı,
 özellikle kriz döneminde yapımına başlanan merkezde bu sonuca ulaşmanın büyük
 başarı olduğunu kaydetti. Şapkacı, hedeflenen ziyaretçi sayısına ulaşıp
 ulaşamayacaklarına ilişkin bir soru üzerine de, şöyle ifade etti:
        
"Alışveriş merkezleri bakımından Antalyada bin kişiye düşen metrekare
 halen Avrupanın çok gerisinde. İstanbul ve Ankarada bu 200 metrekarelere
 ulaşırken, Antalyada TerraCitynin katılmasıyla 150 metrekarelerde. Bu demektir
 ki aslında nüfusla kıyaslandığına kişi başına düşen metrekarede halen bir boşluk
 var. Bizim söylediğimiz 12 milyonluk bir rakam abartılmış değil. Mütevazı
 davranılmış bir rakam. 15 milyonlara da ulaşırız diyorum. Ama 12 milyona
 rahatlıkla ulaşacağız." dedi.
        
TERRACITY

 Pramerica Real Estate Investors ve Eriapartners tarafından geliştirilen
 TerraCity, Wafra Capital Partners ile Wafra Investment Advisory Group Incnin
 yönettiği bir fon aracılığıyla National Bank of Kuwait tarafından finanse edildi.
 Alışveriş merkezinin kiralama sürecinin ve yönetiminin sorumluluğunu, Almanya
 kökenli ECEnin Türkiye ofisi ECE Türkiye üstleniyor.
        
TerraCity, enerji israfını engellemeye özen gösteren özel sistemiyle
 yeşil ilkelere uygun olarak faaliyet gösterecek. TerraCitynin enerji tasarrufuna
 yönelik tam otomatik işletme tasarımı ile sıcak iklime rağmen kiracılarına
 Antalyanın metrekare başına en düşük ortak alan masrafları düşüyor. 48 bin
 metrekare brüt kiralanabilir alana sahip TerraCity, bünyesindeki 150 mağaza, 30
 restoran ve kafe ile toplam 180 markayı barındırıyor. Alışveriş merkezinde 830
 kişilik oturma alanına sahip gıda alanı, çok salonlu sinema kompleksi, çocuklar
 ve gençler için eğlence alanları ve bin 400 araçlık otopark bulunuyor.
AA